Autor Wątek: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]  (Przeczytany 167710 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline darek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #30 dnia: 11 Paź 2011, 23:16:25 »
8 biegów za mało? Można na korbę dać dwa blaty i napinacz od alfine. I mamy 16 przełożeń. Niska kadencja=tylna zębatka 16.
Natomiast Twe życzenie "hamulca w kontrze" stawia "skrzynie biegów" w pozycji uprzywilejowanej. Niestety, kosztem mniejszej liczby przełożeń.
Tak, czy siak, masowiczów i ich pojazdów jest tyle, że nie będzie chyba problemem popróbować jazdy i użycia różnych ich typów i konfiguracji. Powodzenia!

Offline Savil

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 386
  • Płeć: Kobieta
  • Cylon i lasombra
    • http://savil.bikestats.pl/
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Paź 2011, 23:31:19 »
Z dwojga złego wolę już więcej przełożeń i brak kontry, przyzwyczaiłabym się chyba. Bardzo lubię kontrę, ale i przełożenia dobra rzecz.

Drex

  • Gość
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #32 dnia: 11 Paź 2011, 23:43:22 »
Savil- hamulce ważna rzecz, ale to kwestia przyzwyczajenia i regulacji. Lepiej wybrać klasyczną przerzutkę z zębatkami z tyłu, wtedy możesz mieć też 2- 3 zębatki z przodu. Przerzutki takie jak masz w pomidorku mają jedną zębatkę z przodu i przełożenia tylko z tyłu.

A z tego co widziałem- jak złapiesz w miarę dobry sprzęt to spokojnie będziesz nadążać za kurierami. Ba, nawet będziesz ich wyprzedzać*.

*Pod warunkiem, że zaczniesz traktować przepisy tak jak się je powinno traktować (obowiązują tylko wtedy gdy to niezbędne i nie przeszkadzają w jeździe) a nie tak jak ktoś nie do końca normalny je napisał...

 :P

storm

  • Gość
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Paź 2011, 08:05:32 »
Mając trochę doświadczenia z piastą SRAM S7 pzowolę sobie wypowiedzieć sie i polecić zwyczajną przerzutkę i zwyczajną kasetę do tego. Bo te jak coś się stanie - dostanie się w każdym sklepie rowerowym, nawet na największym Pciumiu Dolnym. Z kolei na byle czerwony elemencik do S7 czekałem ze 2 tygodnie zanim przysłali z Niemiec. W Polsce nie do dostania, a na Alledrogo nie było akurat. A nawet jak się zamówi na Alledrogo - i tak się czeka z tydzień... Tydzień bezrowerowania i grzebania się w korkach w tramwajach i autobusach, w tłumie (śmierdzących?) ludzi... Błeeee...
Poza tym ustawienia normalnej manetki, przerzutki jest w stanie dokonać prawie każdy z nas, a z kolei wymiana głupiej linki w manetce S7... mnie się nie udało :]


@Savil - a przy okazji pytanie, skoro masz już kasę na PORZĄDNY rower... Czemu nie poziom? ;)


Drex

  • Gość
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #34 dnia: 12 Paź 2011, 08:31:50 »
Storm- sam odpowiedziales sobie na pytanie- bo Savil chce porzadny rower. ;)

Offline Stanley

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #35 dnia: 12 Paź 2011, 08:33:30 »
No to zaczynamy poszukiwanie ramy!


Kross:
Trans Alp i Evado odpada. Damska rama ma największy rozmiar L. Ty musisz szukać XL. :(
O ich ofercie XC dla kobiet nie wspomnę.


Cube:
http://ww2.bikekatalog.pl/2011//rowery/349/Cube.LTD.CLS.Pro/
rozmiar jest, nie ma osprzętu. Coś za coś ale z tego co widzę, być może będziesz skazana na taki wariant.


Author:
Damskie rowery ramy tylko do 19,5 cala. O_o


Raleigh:
Ramy max 23 cale. :(


Chyba pozostaje Ci tak jak mówił Adrian. Mielec, albo znacznie droższa opcja u Pana Orłowskiego lub w Szczecinie u Pana Rychtarskiego. Tylko, że same ramy u tych Panów to koszt około 2000 zł, więc cały rower byłby dwukrotnie droższy a tego nie chciałaś.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #36 dnia: 12 Paź 2011, 09:08:58 »
Piasty 8 nie rozbierałem. Po co? Rozbierałem nexusa 7. Nie jest źle, tylko wymaga...

Nie mówiłem, że jest dramat, tylko, że Nexus 7 jest przekombinowany. Srama S7 rozbierałem 3x krócej i miałem z nim 5x mniej problemów, by po złożeniu działał. W Nexusie 7 jest ponad 2x więcej elementów niż w SRAMie S7, schematy na stronie producenta z 180 elementów piasty pokazują może 30. Przez to Nexus 7 jest o wiele bardziej wymagający w obsłudze.

Moim zdaniem, cytując klasyka polskiego kina "trzeba sobie odpowiedzieć na jedno, zajebiście ważne pytanie:" - do czego mi ten rower i co będę z nim robiła? Bo choćby takie przechowywanie - targanie po schodach itp - czyli poruszamy kwestię wagi roweru. I ja chyba od tego bym zaczął. A czy wyjdzie mi trek, czy city, czy kross.... jakie to ma znaczenie?

Dobrze gada, piwo Mu dać.


Trekking, cross, z tego co czytałam to może nie to samo, ale blisko - oba mogą być. Ale nie miejski.

Adrian - może być doposażony cross. Byleby dało się to w cywilizowany sposób zamontować. I chyba zacznę straszyć sklepy pytaniami o ramę ^^

Osobiście uważam rowery cross/fitness za cud marketingu. Zdejmujesz z trekinga błotniki, oświetlenie z drogim dynamem, bagażnik i sprzedajesz w takiej samej lub nawet wyższej cenie. A później sprzedajesz klientowi błotniki, bagażnik i oświetlenie oddzielnie zarabiając podwójnie.

Bo geometria ram, z tego co siedziałem na trekingach i crossach to wydaje się być identyczna :P

Mogę się jeszcze raz pomodlić do tej przerzutki którą miałeś na przedmasówce? xD

Oli, z ciekawości: Co to za przerzutka? Wpadło Ci w ręce Di2, albo inny cud techniki, czy mowa o ordynarnym XTR/DuraAce/X0?
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Stanley

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #37 dnia: 12 Paź 2011, 10:01:32 »
Cytat: Raffi
Oli, z ciekawości: Co to za przerzutka? Wpadło Ci w ręce Di2, albo inny cud techniki, czy mowa o ordynarnym XTR/DuraAce/X0?


Raffi ja Ciebie proszę - nie bluźnij. ;) Od razu wyzywać XTR używając takich niewyszukanych przymiotników, to lekka przesada. :D

Offline Oli

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 466
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #38 dnia: 12 Paź 2011, 10:28:12 »
Oli, z ciekawości: Co to za przerzutka? Wpadło Ci w ręce Di2, albo inny cud techniki, czy mowa o ordynarnym XTR/DuraAce/X0?

Nie Raffi, mnie elektroniczny napęd nie interesuje, Di2 z resztą jest szosowa.
Zwykła używana przez szare masy RD-M972 z kółkami KCNC
Serwisowanie, składanie, ściąganie części na zamówienie
Właściwie wszystko co z rowerami związane

Skype: castaway.olaf

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #39 dnia: 12 Paź 2011, 11:28:50 »
Zwykła używana przez szare masy RD-M972 z kółkami KCNC

Raffi ja Ciebie proszę - nie bluźnij. ;) Od razu wyzywać XTR używając takich niewyszukanych przymiotników, to lekka przesada. :D

Z całym szacunkiem, ale nie popadajmy w fanatyzm. XTR jest oczywiście fajną, lekką, porządną przerzutką. Ale nie jest wcale niczym nieosiągalnym cenowo dla rowerzysty. Przy cenach np niektórych amortyzatorów powiedziałbym, że jest wręcz okazyjnie tania.

Rozumiem chęć zamontowania jej w rowerze, ciekawość obejrzenia jej, ale żeby się aż do niej modlić? To tylko kawałek aluminium :P

Poza tym: Nie XTRy napędzają rowery :D
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Stanley

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #40 dnia: 12 Paź 2011, 12:19:06 »
Poza tym: Nie XTRy napędzają rowery :D


No właśnie odnośnie napędzania, to czy widziałeś łańcuch w rowerze Olafa. :D

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #41 dnia: 12 Paź 2011, 13:17:20 »
Poza tym: Nie XTRy napędzają rowery :D
No właśnie odnośnie napędzania, to czy widziałeś łańcuch w rowerze Olafa. :D

Ba, nawet chodziło mi po głowie by go zdemontować, to bym mógł za Nim nadążyć ;) Niestety łańcuch to pewnie najcięższy element Jego roweru i szybko by się zorientował po wadze, że coś jest nie tak ;)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Oli

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 466
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #42 dnia: 12 Paź 2011, 14:22:43 »
Panowie, bez przesady!
Od łańcucha mam jeszcze cięższe koła, hamulce, amora i ramę.
Serwisowanie, składanie, ściąganie części na zamówienie
Właściwie wszystko co z rowerami związane

Skype: castaway.olaf

storm

  • Gość
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #43 dnia: 12 Paź 2011, 21:17:59 »
...i jeszcze masz terkoczącą piastę w tylnym kole, po której można Cię usłyszeć/rozpoznać z kilometra ;)


Drex

  • Gość
Odp: Szukamy trekkinga dla Savil! [to będzie szybciej jeździć ;)]
« Odpowiedź #44 dnia: 12 Paź 2011, 21:29:13 »
Dlatego jezdzi ze sluchawkami w uszach, co by nie wydawalo Mu sie ze jedzie skuterem. xD