Autor Wątek: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio  (Przeczytany 16725 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Paź 2010, 01:28:11 »
Może by tak Zielone Mazowsze pobawiło się w politykę i wystawiło  swojego kandydata?

Przy tej ordynacji wyborczej nie miałoby to najmniejszego sensu.

Poza tym każdy powinien robić to, w czym jest dobry. My jesteśmy dobrą organizacją społeczną. Znamy się na transporcie, na drogach rowerowych itp. Wiemy do kogo i z czym trzeba iść. Umiemy doradzić lub zganić, gdy zajdzie potrzeba.
Tymczasem prezydent powinien wychodzić także  poza zagadnienia rowerowe, czy transportowe. Powinien mieć co najmniej opinię odnośnie planowania przestrzennego, edukacji, bezpieczeństwa i pewnie tysiąca innych spraw. Nie chcę się wypowiadać za resztę ZM, ale ja np się na edukacji i bezpieczeństwie (poza bezpieczeństwem ruchu drogowego) nie znam.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

storm

  • Gość
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Paź 2010, 11:03:47 »
Słusznie prawisz @Raffi. A więc taki kandydat na prezydenta, musi tak naprawdę udowodnić swoją wiedzę ze wszystkich dziedzin, k?órymi się będzie zajmował... Być alfą i omegą. Czy są tacy ludzie?
Nie ma. Nie ma alf i omeg.
Dlatego osobiście jestem zdania, co by zastąpić prezynadĘtów miast radami złożonymi ze specjalistów. A zamiast głosować na konkretnego kandydata - głosujmy na konkretne rozwiązania.

Pomijam fakt, że wybory zawsze wygrywa jak nie populista to charyzmatyczny przywódca jakiejś partii, polityk, który nie ma bladego pojęcia o urbanistyce i zarządzaniu czymkolwiek. Ma pojęcie za to o tym, jak zdobywać przychylność ludzką - i zazwyczaj nic więcej. Czy aby jednak na pewno ktoś taki nadaje się na prezydenta miasta?

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Paź 2010, 14:19:23 »
Słusznie prawisz @Raffi. A więc taki kandydat na prezydenta, musi tak naprawdę udowodnić swoją wiedzę ze wszystkich dziedzin, k?órymi się będzie zajmował... Być alfą i omegą. Czy są tacy ludzie?
Nie ma. Nie ma alf i omeg.

Jasne, ze nie ma. Dobry prezydent IMO powinien umieć zarządzać - dobrać sobie grupę ludzi, fachowców, którzy będą się znali tematycznie zagadnieniami. A On będzie raczej koordynatorem grupy niż zarządcą miasta.

Problem jest niestety z preziami partyjnymi, bo nie interesuje ich fachowość w danej dziedzinie, a legitymacja partyjna. fachowców "partyjnych" nie ma, więc niestety jest to strzał we własną stopę. Rezygnując ze współpracy z  fachowcami, rezygnuje się z wyższej jakości prezydentury.

Dlatego osobiście jestem zdania, co by zastąpić prezynadĘtów miast radami złożonymi ze specjalistów. A zamiast głosować na konkretnego kandydata - głosujmy na konkretne rozwiązania.

Niestety u nas w kampaniach coraz mniej wskazywania konkretnych rozwiązań typu "zrobię to, tu i tak", a coraz więcej "zajmę się tym problemem", albo wręcz "widzę tu problem" bez wchodzenia w to czy zamierzam go rozwiązać i jak. A ludzie o to nie pytają.

Cóż, do społeczeństwa obywatelskiego jeszcze nam sporo brakuje.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

storm

  • Gość
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Paź 2010, 18:44:50 »
Umie zarządzać? Znakomicie, ale czym? Budową domu jednorodzinnego? Firmą 5 osobową? Koncernem? Partią 20 osobową? A może inaczej - czy ktoś z nich, z owych kandydatów ma kogoś, kto będzie za plecami politykowymi zajmował się zarządzaniem miasta, a on - ów polityk - będzie świecił za jego działania oczami? Ale nie, tak być nie może, bo ktoś mu wziąć odpowidzialność za to co robi...
I tak oto dochodzimy do kwestii, że to jest bez sensu. Bo tak:
- Facet ładnie ubrany na wiecu - poza nim nie zna się na niczym innym poza ślicznym gadaniem pierdułek do tłumu wyborców
- Próby zmieniania fachowców "na swoich" są bardzo źle widziane przez społeczeństwo

I okazuje się, że obecna ordynacja wyborcza nie zapewnia nam niz poza zmianą "głowy". Nie zajmuje się problemem wprowadzenia fachowców danego cżłowieka, nie zajmuje się tym, że często owi fachowcy jacy już są w "firmie", są najlepsi - choćby z tego powodu, że zastąpienie ich kimś innym powoduje konieczność przeszkalania na nowo co zajmuje cenny czas i pieniądze. I tym razem nie prywatne - ale pieniądze podatników. Oczywiście można rozliczać polityka inaczej - jako kogoś, kto ma spisany plan i go realizuje określonymi "ręcamy". Tylko równie dobrze, zamiast wprowadzać nowego człowieka, można przeprowadzić referendum i zobowiązać stary zarząd/stare rady/starego prezydenta do wprowadzenia odpowiednich ustaw, zmian, reform. I koniecznie na końcu kadencji rozliczyć.

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Paź 2010, 18:59:42 »
To ma do zaoferowania prawica RP i UPR - fakt, że w artykule jest rower - tylko na wizualizacji mostu Krasińskiego, ale pomysł likwidacji ZMID-u i ZTM-u jest ciekawy, chociaż ja bym zadania ZMID-u też przeniósł do BDiK , zamiast do Biura Inwestycji.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,8507072,Prawica_RP__zlikwidowac_ZTM__metro_od_dworca_do_dworca.html
« Ostatnia zmiana: 13 Paź 2010, 19:06:15 wysłana przez gromanik »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Paź 2010, 20:44:29 »
Na pewno zmniejszenie liczby urzędów zajmujących się transportem w Warszawie to dobry pomysł, bo teraz ich liczba przekracza 30, przez co większość czasu urzędnicy tracą na konsultowaniu się i kłóceniu między sobą. A to jest CHORE i powinno się szybko zmienić.

Według mnie wydzielenie ZMID z ZDM było złym krokiem, bo jeszcze bardziej rozmyło odpowiedzialność za poszczególne zadania. Dobrze, że jest pomysł by to cofnąć. Ale by o tym rozmawiać na poważnie, trzeba by zobaczyć jak te zmiany w szczegółach wyglądają.

Za to chorym pomysłem jest metro od Wschodniej do Zachodniej. Budowanie metra wzdłuż linii kolejowej to totalne marnowanie środków. Chyba, ze to niedopowiedzenie dziennikarzy, a chodzi o to by z linii średnicowej zrobić metro.


Niestety Prawica też nic nie zaoferowała rowerzystom. Póki co nie mogą liczyć na mój głos :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

storm

  • Gość
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Paź 2010, 23:01:47 »
@Raffi - a próbowałeś się kiedykolwiek na ową linię średnicową dostać z rowerem? Wyliczmy:
- Dw. Zachodni - BRAK podjazdów dla rowerów
- Ochota  - BRAK podjazdów dla rowerów
- Śródmieście - BRAK podjazdów dla rowerów
- Dw. Centralny - BRAK podjazdów dla rowerów (1-2 schody ruchome a potem schody do hali głównej)
- Powiśle - BRAK podjazdów dla rowerów
- Stadion - BRAK podjazdów dla rowerów
- Dw. Wschodni - BRAK podjazdów dla rowerów

1. W zasadzie zjazdy i podjazdy mają wyłącznie małe stacje. Z kolei metro - o dziwo ma wspaniałe udogodnienie - windy. Ileż to razy zdarzało mi się wozić rower windami w górę i w dół... (na każdej stacji winda! nie do wiary!? A w PKP "se ne da" :> )
2. Dodajmy do tego ograniczoną przepustowość tunelu średnicowego. 4 tory z czego 2 dostępne dla podmiejskich. Wystarczy, że na Ochocie wpadnie na tory ktoś i wszystko staje. Dowolne zerwanie dziadowskich napowietrznych linii zasilających i już mamy opóźnienia liczone w godzinach.
3. Wreszcie utrudnienia w korzystaniu z torów - już kilka lat temu SKM miała problemy, aby się powciskać w rozkład jazdy.
4. Rozplanowanie przejść na/z peronów Ochoty/Śródmieścia, brak pochylni - ograniczona przepustowośc. Nie wiem czy widziałeś co się dzieje na peronie Śródmieścia jak podjedzie pociąg z Pruszkowa/Łowicza? A może ktoś widział filmik z upychaniem pasażerów w SKM/PKP jadących przed 8 rano do Warszawy? Proszę bardzo, służę pomocą:
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1677525,0,1,pociag_do_pruszkowa_kierownik_wsiada_przez_okno,wiadomosc.html
5. Pociągi PKP. Mam Ci opowiedzieć jak się wsiada z peronu pkpowskiego do EN57? Eeeee, nieeee, przerabiałeś to kilka dni temu ze mną przecież :D
A wsiadanie do metra to sama przyjemność. Możesz rowerem wjechać nawet jak chcesz :)



Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Paź 2010, 00:11:56 »
@Raffi - a próbowałeś się kiedykolwiek na ową linię średnicową dostać z rowerem? Wyliczmy:
- Dw. Zachodni - BRAK podjazdów dla rowerów
- Ochota  - BRAK podjazdów dla rowerów
- Śródmieście - BRAK podjazdów dla rowerów
- Dw. Centralny - BRAK podjazdów dla rowerów (1-2 schody ruchome a potem schody do hali głównej)
- Powiśle - BRAK podjazdów dla rowerów
- Stadion - BRAK podjazdów dla rowerów
- Dw. Wschodni - BRAK podjazdów dla rowerów

Po pierwsze na Centralnym DA SIĘ wyjechać bez pokonywania schodów (przez Złote Tarasy). Po drugie, nic nie stoi na przeszkodzie, by przebudować stacje linii średnicowej. Wyjdzie i tak jakieś 10x taniej niż budowa równoległej linii, bo nie trzeba kopać tunelu.

1. W zasadzie zjazdy i podjazdy mają wyłącznie małe stacje. Z kolei metro - o dziwo ma wspaniałe udogodnienie - windy. Ileż to razy zdarzało mi się wozić rower windami w górę i w dół... (na każdej stacji winda! nie do wiary!? A w PKP "se ne da" :> )

Ale zwracasz uwagę, że porównujesz budowle z dwóch różnych epok? To tak jakby porównywać Syrenkę z nowym Volvo i dziwić się czemu ta pierwsza nie ma klimy, wspomagania kierownicy, 4 airbagów i ABS. Przecież teraz to norma w wyposażeniu aut :)


2. Dodajmy do tego ograniczoną przepustowość tunelu średnicowego. 4 tory z czego 2 dostępne dla podmiejskich. Wystarczy, że na Ochocie wpadnie na tory ktoś i wszystko staje. Dowolne zerwanie dziadowskich napowietrznych linii zasilających i już mamy opóźnienia liczone w godzinach.

Śmiem twierdzić, że metro ze swoimi DWOMA torami (czyli o 50% mniej) jest jeszcze bardziej podatne na problemy wskazane przez Ciebie. Może za wyjątkiem napowietrznych linii zasilających, choć nie słyszałem by te akurat psuły się w tunelu średnicowym.


3. Wreszcie utrudnienia w korzystaniu z torów - już kilka lat temu SKM miała problemy, aby się powciskać w rozkład jazdy.

Powodów tego jest kilka. Jeden to stan torów, które ograniczają przepustowość, a które tanio i łatwo można wyremontować. Inny problem jest taki, że do niedawna rozkład tworzyli idioci nie mający bladego pojęcia nawet o tym w jakich godzinach ile ludzi gdzie chce dojechać. Dopiero pomiary ruchu i ankiety robione w tym roku przez Zielone Mazowsze mają pomóc w konstrukcji lepszego rozkładu jazdy.

4. Rozplanowanie przejść na/z peronów Ochoty/Śródmieścia, brak pochylni - ograniczona przepustowośc. Nie wiem czy widziałeś co się dzieje na peronie Śródmieścia jak podjedzie pociąg z Pruszkowa/Łowicza? A może ktoś widział filmik z upychaniem pasażerów w SKM/PKP jadących przed 8 rano do Warszawy?

Znaczy trzeba przebudować stacje i kupić nowe pociągi. Nadal wychodzi taniej niż budowa tunelu plus budowa stacji i zakup pociągów. Konkretnie to taniej o tą budowę tunelu, czyli o największy koszt.


5. Pociągi PKP. Mam Ci opowiedzieć jak się wsiada z peronu pkpowskiego do EN57? Eeeee, nieeee, przerabiałeś to kilka dni temu ze mną przecież :D A wsiadanie do metra to sama przyjemność. Możesz rowerem wjechać nawet jak chcesz :)

Tam gdzie jest wysoki peron, wysiada się całkiem komfortowo. A na średnicówce prawie wszędzie są perony wysokie. A tam gdzie nie ma wracamy do punktu 1, że trzeba wyremontować stacje, co i tak jest tańsze niż budowa równoległej linii.
« Ostatnia zmiana: 14 Paź 2010, 00:14:43 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Savil

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 386
  • Płeć: Kobieta
  • Cylon i lasombra
    • http://savil.bikestats.pl/
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Paź 2010, 00:56:32 »
Heh, kiedy ma się duży rower z koszykiem na kierownicy, szybciej i wygodniej jest przenieść go nad bramką i znieść po chodach. [miny ludzi ciekawe ^.^] Ale cóż, ja "jestem młoda, mogę ten rower przenieść po schodach". Inni nie mają tego szczęścia. Pociągiem przyznaję, nie wiozłam.

A co do pomysłu pani Munio, to ciekawam niezmiernie jak pani chciałaby wyegzekwować/sprawdzać czy faktycznie te pełne osobówki są pełne? Fotoradary nie wyłapią, policja [już ją tam wszędzie widzę, jaaasne] też czasem nie zdąży zobaczyć.
Prawica, cokolwiek by wymyśliła, odpada dla mnie ze względów obyczajowo-religijnych. Pewnie skończy się znów na głosowaniu przeciw.

Offline Bear

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Płeć: Mężczyzna
  • abrakadabra.
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Paź 2010, 15:29:38 »
spróbujcie przewieźć tą słynną windą z metra rower z zamontowanym fotelikiem, a w foteliku mając dziecko. Bo przeciez nie w ręku, bo rekami trzymam rower i to w pionie bo przeciez te windy są krótkie strasznie.

mplonski

  • Gość
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #25 dnia: 14 Paź 2010, 16:30:12 »
a może przewieźć rower poziomo? ja mieszczę mojego poziomo w windzie przy schodach ruchomych przy zamkowym, a te windy w metrze wydają się większe.

Offline Bear

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Płeć: Mężczyzna
  • abrakadabra.
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Paź 2010, 17:49:09 »
jak by się dało poziomo to bym gitary nie zawracał.

storm

  • Gość
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Paź 2010, 18:52:21 »
@m.p - te windy, zwłaszcza na małych stacyjkach są krótkie tak, że wchodzi ledwo rower i Ty stojący gdzieś jakoś tak... Jakoś tak wciśnięty... No wiesz ;)

@Bear - ja tam z dzieckiem bym zasuwał rowerem ile się da :D Dodatkowy trening za friii ;)

@Raffi.
1. Nie będę jeździł po centrum handlowym na rowerze. I z Kaczorem1 też takiego sportu nie uprawialiśmy. Ja nie lubię wchodzić w drogę ochronie. Starczy mi Petrochemia Płock i tłumaczenie się, że nie chcielismy jej wysadzić w powietrze, tylko porobić fotki ;)
2. "Budowle z 2 róznych epok" - wybacz, ale od 20 lat mamy III RP (powiedzmy, że 18, nie liczmy okresu pożogi 2005-2007) - w tym czasie mozna było przebudować i zbudować od nowa 20 stacji takiej wielkości jak Dw. Centralny. A tu chodzi AŻ o zbudowanie podjazdów/wind dla rowerów i wózków. Nie pisz tylko, że to się nie da?
3. Nawet jesli linia napowietrzna nie rozwali się w tunelu, a przed czy za gdzieś na wschodnimy czy powiślu to i tak siada cały tunel. Zresztą tak samo jest, jak jakiś pijaczyna czy piesek wskoczy na tory w metrze :]
4. Badania i ankiety? Eeeeeeeee... Ale gdzie owe PKP zyje? Tak trudno zejść na dól, na Śródmieście i przeliczyć pasażerów wsiadających do wagonów między 16 a 19? No proszę Cię? Zlituj się?
5. A co będzie jak ten tunel się zapcha? Jak znowu padnie z winy sieci i braku prądu? Ile tysięcy ludzi nie dojedzie do pracy? O kierunku na Łowicz skromnie nic nie napiszę, ale jedynymi alternatywami dla SKM/PKP są:
- Aleje Jerozolimskie. Proponuję skasować od razu, bo to jest wieczny korek.
- WKD. Jechałem tym wytworem ostatni raz w maju. Przystanek co 0.5-1km. Zapchane do granic mozliwości.
Przyszłościowo rozbudowa dalszych dróg dojazdu jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż zapychanie istniejących dróg jak się tylko da.
6. Wysoki peron na średnicówe? W metrze, ja mogę wjechać dosłownie rowerem do pociągu. Bez zatrzymywania się, skakania etc. praktycznie nigdy nie unosiłem roweru na żadnej stacji metra podczas wsiadania - nie miałem po co. Spróbujesz tak... Nie będę nachalny z En57. Będe litościwy ;) Może Flirt? Albo ten piętrusek Bombardiera :D I proszę o filmik ;)

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Paź 2010, 20:53:11 »

6. Wysoki peron na średnicówe? W metrze, ja mogę wjechać dosłownie rowerem do pociągu. Bez zatrzymywania się, skakania etc. praktycznie nigdy nie unosiłem roweru na żadnej stacji metra podczas wsiadania - nie miałem po co. Spróbujesz tak... Nie będę nachalny z En57. Będe litościwy ;) Może Flirt? Albo ten piętrusek Bombardiera :D I proszę o filmik ;)

A z piętruskiem Bombardiera miałem styczność w pierwszym dniu ich kursowania, ale niestety nie przyszło mi ddo głowy, żeby nagrać filmik (za chwilę zrozumiecie dlaczego)

Wysiadłem na stacji Warszawa wschodnia z pociągu i zobaczyłem, że na sąsiedni peron wjeżdża nowy pociąg Bombardiera ciągnięty przez lokomotywę EU-07. Podpisany na peronie, że jedzie gdzieś na zachód. Z rowerem rzeczywiście wsiąść nie było łatwo (nawet z wysokiego peronu na Dw. wschodnim, specjalnego miejsca na rower w pociągu też nie znalazłem, ale że pociąg był pusty (potem się okazało, że byłem jedynym pasażerem), to nie było problemu z przypięciem roweru do jakiejś rurki blisko drzwi. Pociąg ruszył. chwilę później pierwsze zdziwienie - stacja stadion przejechana bez zatrzymania (pomyślałem, że tranzytem dojedzie do śródmieścia). Pociąg wjechał do tunelu Średnicowego z wygaszonym oświetleniem składu - tu przydała się czołówka - znalazłem intercom do łączności z obsługą pociągu, ale nie działał (tzn. diody zmieniały kolor, ale z nikim nie łączył). Tymczasem pociąg bez zwolnienia przejechał stację Śródmieście - wtedy zacząłem iść do przodu, żeby poszukać kontaktu z kimś, kto powie mi, kiedy i gdzie będę mógł wysiąść. Po przejściu całego składu znalazłem kierownika pociągu, od którego dowiedziałem się, że w tym pociągu nic nie jest kompatybilne z lokomotywą, więc nie działa intercom, monitoring, a nawet hamulec bezpieczeństwa (nad użyciem którego zastanawiałem się, ale wolałem to zrobić na zachodniej, żeby nie zablokować podmiejskiego toru linii średnicowej, a jedynie jeden tor na dworcu zachodnim). Od kierownika pociągu dowiedziałem się, że za zachodnim pociąg zjeżdża na bocznicę i tam będę mógł wysiąść - wysiadanie z bombardiera jak z indyjskiego pociągu, czyli na poziom ziemi z rowerem naprawdę nie jest łatwe. To była na razie moja jedyna przejażdżka Bombardierem  :P

Offline Safian

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 171
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysły kandydatki na prezydenta Warszawy Katarzyny Munio
« Odpowiedź #29 dnia: 14 Paź 2010, 23:20:29 »
A co do pomysłu pani Munio, to ciekawam niezmiernie jak pani chciałaby wyegzekwować/sprawdzać czy faktycznie te pełne osobówki są pełne? Fotoradary nie wyłapią, policja [już ją tam wszędzie widzę, jaaasne] też czasem nie zdąży zobaczyć.

Z tego co pamiętam gdzieś czytałem/oglądałem (TVN Turbo?), że gdzieś podobny pomysł był wcielony w życie - buspas dla zapełnionych osobówek. Jednakże kreatywność kierowców nie zna granic, pomysł wycofano po tym jak wkładali na miejsca pasażerów dmuchane lalki, które przy szybszym przejeździe do złudzenia przypominały ludzi. Jak dla mnie kiepski pomysł.