@Raffi.
1. Nie będę jeździł po centrum handlowym na rowerze.
Nie musisz, winda na dolny poziom jest POZA BUDYNKIEM Złotych Tarasów.
Starczy mi Petrochemia Płock i tłumaczenie się, że nie chcielismy jej wysadzić w powietrze, tylko porobić fotki
Byłem tam ostatnio, faktycznie strasznie wyczuleni na potencjalnych terrorystów. Ale za to słabo biegają ;-)
2. "Budowle z 2 róznych epok" - wybacz, ale od 20 lat mamy III RP (powiedzmy, że 18, nie liczmy okresu pożogi 2005-2007) - w tym czasie mozna było przebudować i zbudować od nowa 20 stacji takiej wielkości jak Dw. Centralny. A tu chodzi AŻ o zbudowanie podjazdów/wind dla rowerów i wózków. Nie pisz tylko, że to się nie da?
Jasne, że można. Czy też uzasadniam, że lepiej to zrobić, niż budować równoelgłe do istniejącej linii nowe tunele i stacje.
3. Nawet jesli linia napowietrzna nie rozwali się w tunelu, a przed czy za gdzieś na wschodnimy czy powiślu to i tak siada cały tunel. Zresztą tak samo jest, jak jakiś pijaczyna czy piesek wskoczy na tory w metrze :]
Czyli doszliśmy do oczywistego wniosku, że ogólnie kolej metra i kolej PKP jest tak samo podatna na zatrzymania. IMO PKP jednak mniej - przy zablokowaniu torów lokalnych wciąż masz jeszcze tory dalekobieżne. Wiem, inne perony, pociągi, spółki i bilety... ale przejedziesz na Centralny czy Zachodni ze wschodniego jak będzie awaria torów lokalnych. A w metrze nie przejedziesz.
4. Badania i ankiety? Eeeeeeeee... Ale gdzie owe PKP zyje? Tak trudno zejść na dól, na Śródmieście i przeliczyć pasażerów wsiadających do wagonów między 16 a 19? No proszę Cię? Zlituj się?
Po pierwsze nie PKP, tylko Koleje Mazowieckie, a te z PKP nie mają wiele wspólnego.
Po drugie, tak bardzo trudno jest policzyć co do sztuki jak nagle wywala Ci się z pociągu na dwa różne perony kilka setek ludzi. Zwłaszcza jeżeli takie pomiary chcesz zrobić dla całego województwa, wszystkich połączeń kolejowych i stacji. A do tego jeszcze dowiedzieć się kto na jakim bilecie jedzie. Samo PKP, czy KM nigdy nie umiało tego zrobić. Jedynie Zielone Mazowsze umiało, a i to ze sporymi problemami ;-)
5. A co będzie jak ten tunel się zapcha?
Wtedy tunel równoległego metra będzie zapchany już 2x bardziej, bo ma 2x mniej torów, więc siłą rzeczy 2x mniejszą przepustowość.
Jak znowu padnie z winy sieci i braku prądu? Ile tysięcy ludzi nie dojedzie do pracy?
A kiedy ostatnio padło coś na średnicówce z braku prądu lub winy sieci?
O kierunku na Łowicz skromnie nic nie napiszę, ale jedynymi alternatywami dla SKM/PKP są:
- Aleje Jerozolimskie. Proponuję skasować od razu, bo to jest wieczny korek.
- WKD. Jechałem tym wytworem ostatni raz w maju. Przystanek co 0.5-1km. Zapchane do granic mozliwości.
No właśnie. Średnica już dziś obsługuje tyle relacji, których metro nie obsłuży choćby je kopać w tym kierunku przez kolejne 20 lat. Dlatego właśnie o wiele lepiej inwestować w średnicówkę, podnosić jej jakość. Rezultaty będą lepsze dla większej ilości ludzi. I do tego osiągnięte tańszym kosztem.
Przyszłościowo rozbudowa dalszych dróg dojazdu jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż zapychanie istniejących dróg jak się tylko da.
Nie wiem do czego przypiąć ten przykład, ale rozbudowa sieci drogowej nigdzie na świecie nie rozwiązała problemu korków.
6. Wysoki peron na średnicówe?
Zdziwisz się, ale TAK, zwłaszcza na stacji Sródmieście. Filmik Ci mogę nakręcić przy pierwszej okazji, gdy tam będę. Czyli pewnie jakoś w maju, gdy będę jechał pod Warkę na działkę.
I nieco z innej beczki... Trochę oceniliśmy tu różnych kandydatów na Prezydenta. A co sądzicie o Radnych? Macie już jakieś swoje typy? Ja na Białołęce mam spory kłopot, bo 100% radnych dzielnicy, głosowało mi przeciwko uspokojeniu ruchu rondem na moim Kowalczyka, więc żadnemu nie mogę niestety dać głosu z obecnej rady i muszę głosować na "nowych", których nie znam.
Jak to jest w innych dzielnicach?
I co z kandydatami do Rady Miasta? Na Ochocie wiem, że jest radny Dominiak, który składał interpelacje w sprawie asfaltu na drogach rowerowych i bardzo się nam przysłużył. Obserwował ktoś działania pozostałych radnych?