Vienna Convention on Road Signs and Signals.
Signs shall be so placed that the drivers for whom they are
intended can recognize them easily and in time. They shall
normally be placed on the side of the road appropriate to the
direction of traffic
I to jest to, na co trzeba się powoływać, łącznie z kopią KW w polskim rozporządzeniu, które powiela to samo - obowiązują Cię znaki po prawej, a nie gdzieś tam za dwiema jezdniami, torowiskiem, trawnikami, ekranami dźwiękoszczelnymi, drzewami i Bóg wie czym jeszcze.
Dodatkowo w Vienna Convention on Road Signs and Signals masz:
Sign D, 4 "COMPULSORY CYCLE TRACK" shall notify cyclists that
the track at the entrance to which it is placed is reserved
for them, and shall notify the drivers of other vehicles that
they are not entitled to use that track. Cyclists shall be required to
use the track if the track is running along a carriageway, footpath
or track for riders on horseback and leading into the same
direction.
I tu direction trzeba rozumieć jako kierunek świata, co oznacza, że nie musisz wiedzieć, że ddr przejeżdżająca sobie na drugą stronę jezdni dalej prowadzi w tym samym kierunku, tylko po drugiej stronie jezdni, a nie np. skręca w ulicę poprzeczną. Bo niby skąd masz to wiedzieć póki nie pojedziesz i nie sprawdzisz?