Autor Wątek: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej  (Przeczytany 64138 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #75 dnia: 12 Maj 2012, 18:58:16 »
Wystarczy żeby po skończeniu budowy II lini Metra zostawić most Śląsko-Dąbrowski tak jak teraz, czyli tylko dla zbiorkomu, taksówek i rowerów.
Uważam że to się opłaci, i poprawi komunikacje w Stolicy.
 
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #76 dnia: 12 Maj 2012, 22:00:58 »
Trochę offtop, ale cóż. Trasa W-Z była projektowana przed II wojną światową, w zupełnie innej rzeczywistości ruchu kołowego.
Zaprojektowana była już po wojnie około 1946-47 roku. Przy czym początkowo nie przewidywano tam trasy tramwajowej. Tę doprojektowano już do projektu budowlanego, stąd np. ten brak wysepek przy pl. Zamkowym i tory w jezdni, choć na budowanym w tym samym czasie przedłużeniu Marszałkowskiej tramwaj otrzymał wydzielone torowisko.
Cytuj
Wiem, że to "oczywista oczywistość", ale póki  W-Ztka będzie trasą przelotową między Radzymńsą a Wolską, nikt nie podejmie decyzji o wyłączeniu ruchu samochodowego na odcinku między Wileniakiem a Bankowym. Jeśli powstałaby obwodnica śródmiejska po stronie praskiej, prędzej można byłoby ograniczyć ruch samochodowy na Moście Śląsko-Dąbrowskim, albo przynajmniej między Wisłostradą a Bankowym.
W zasadzie po zakończeniu modernizacji Trasy Toruńskiej to tamtędy będzie podstawowy przejazd wschód-zachód, wspomagany z czasem przez Most Północny. Ponadto trzeba pamiętać o uruchomieniu w podobnym czasie podstawowego odcinka II linii metra. Tak więc utrzymywanie przejazdu przez samo centrum miasta nie wydaje się aż tak konieczne.

Kontrpas na Kapucyńskiej mnie się podoba. Daje dobre połączenie z Krakowskim Przedmieściem z pominięciem wspinaczki na skarpę z poziomu Powiśla. Czego nie da się uniknąć jadąc od Mostu Świętokrzyskiego.

Krzysztof
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Rano1

  • Gość
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #77 dnia: 12 Maj 2012, 22:13:46 »
Małe sprostowanie. Czytałem nieco o przebiciu trasy pod Placem Zamkowym. Oczywiście, projekt wykonany po wojnie był oczywiście zatwierdzony po wojnie. Jednakże trasę  p r o j e k t o w a n o już przed II wojną światową, tak jak obecne Al. Jana Pawła II itd. ( to były wizjonerskie czasy za Prezydenta Starzyńskiego !), ale zabrakło środków i czasu na realizację oraz wykup kamienic do rozbiórki (wówczas prawo własności było święte, dziś nadal obowiązuje dekret Bieruta !).
A szerzej, czy by się dało? Pewnie słyszeliście nie raz o problemach z obsuwaniem się skarpy od strony św. Anny.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #79 dnia: 15 Maj 2012, 20:07:47 »
Dziś około 16:20 oznakowania pionowego nadal nie było - dziś także upływa termin, do którego wykonawca miał zakończyć   prace przy kontrapasie (o ile termin nie został przesunięty).                                       

Offline Mbaran

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mateusz Baran
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #80 dnia: 16 Maj 2012, 23:19:01 »
Jakieś pól godziny temu jechałem (ok. 22:45) i stał jakiś większy samochód z pomarańczowymi światłami błyskowymi i panowie w kamizelkach robili coś z tymi barierkami. Nie jestem pewny czy to oznacza całkowite ich zlikwidowanie, ale kilka z nich demontowali i kładki na swoją furę powoli poruszając się z robotą coraz dalej. Śpieszyło mi się, więc nie zostałem dłużej popatrzeć.

Offline Mbaran

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mateusz Baran
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #81 dnia: 17 Maj 2012, 12:17:13 »
Barierek już nie ma, ale na samym zakręcie kontrapasu postawili zakaz ruchu i jeden płotek w poprzek. Żadnego oznakowania poza wymalowanymi rowerkami nie ma.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #82 dnia: 17 Maj 2012, 13:52:25 »
Byłem. Znaki pionowe są w komplecie, choć o godzinie 10:30 były jeszcze zasłonięte folią. Barierka stała (dalej już na pasie), ale tak, że nawet specjalnie zwalniać przy niej nie trzeba było - widać nie jestem pierwszym, który dziś tym kontrapasem jechał ;-)

Filmik, który nakręciłem: http://youtu.be/UK0AHaM3L5s
« Ostatnia zmiana: 17 Maj 2012, 16:13:37 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Rano1

  • Gość
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #83 dnia: 17 Maj 2012, 18:49:28 »
Ja jechałem wczoraj, 16go. Barierki "uszczelnione" od naszego Nocnikowego Przejazdu, więc musiałem się "złamać na azylu" przy wyjeździe na WuZetkę. Dziś wybrałem Karową.
Tak się tylko wczoraj zastanawiałem, na co czekają z tym otwarciem. Czy na papiery urzędowe, czy...na UEFA i Platiniego  ;D

Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #84 dnia: 18 Maj 2012, 13:32:00 »
Info z frontu: otwierają kontrapas. Teraz.

Offline Wojtek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #85 dnia: 18 Maj 2012, 17:13:04 »
Filmik z dziś ok 13:20 już po oficjalnym otwarciu kontrapasa (zdemontowaniu zakazu ruchu i odsłonięciu znaków) z góry przepraszam za jakość, film kręcony telefonem:


http://dl.dropbox.com/u/69543487/MOV00249.3gp


I kilka zdjęć :






Wojtek, po prostu Wojtek... kiedyś sailing_cyclist :P

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #86 dnia: 18 Maj 2012, 17:33:22 »


To zakończenie jest jakieś dziwne. Ktoś może wytłumaczyć po co rowerzystę wyprowadzać bardziej w lewo, a od prawej malować obszar wyłączony? Dla aut takie zmniejszenie łuku to bym zrozumiał, bo auto ma słupki, martwe strefy. Ale dla rowerów? Zrozumiałbym też, gdyby z tego pasa można było skręcić w lewo.

Ale tak jak jest, dla mnie to nie ma najmniejszego sensu, wszyscy (ze mną na czele) będą ciąć przez obszar.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #87 dnia: 18 Maj 2012, 18:21:29 »
Gdzie się podziały betonowe wygrodzenia? Miało ich kilka wrócić na początek kontrapasa. Inaczej to będzie co niektórych kierowców korcić żeby skrócić trasę...
I jestem tatą po raz drugi!

Rano1

  • Gość
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #88 dnia: 18 Maj 2012, 20:30:30 »
To zakończenie jest jakieś dziwne. Ktoś może wytłumaczyć po co rowerzystę wyprowadzać bardziej w lewo, a od prawej malować obszar wyłączony? Dla aut takie zmniejszenie łuku to bym zrozumiał, bo auto ma słupki, martwe strefy. Ale dla rowerów? Zrozumiałbym też, gdyby z tego pasa można było skręcić w lewo.

Ale tak jak jest, dla mnie to nie ma najmniejszego sensu, wszyscy (ze mną na czele) będą ciąć przez obszar.

Też trochę nie wiedziałem, o co chodzi, jak dziś rano pokonywałem Kontrkapucyna. Może o to chodzi, że...prawy pas ul. Miodowej nad Trasą W-Z stoi w korku i lepiej dotrzeć do Senatorskiej lewym pasem?  :-\

Prawdę mówiąc, dobrze byłoby złapać tych gości z białą farbą i maskownicą do malowania znaków poziomych drogi rowerowej, gdyż te oznaczenia są w zaniku na ul. Sowiej i ul. Furmańskiej (linię odmalowano, "rowery" znikają), jak i na ddr na Bulwarze Platformy Portowej WMK (na wysokości Wybrzeża Kościuszkowskiego - wyjaśniam dla niewtajemniczonych  8) ).
« Ostatnia zmiana: 18 Maj 2012, 20:32:30 wysłana przez Rano1 »

Offline Wojtek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #89 dnia: 18 Maj 2012, 21:49:03 »
Gdzie się podziały betonowe wygrodzenia? Miało ich kilka wrócić na początek kontrapasa. Inaczej to będzie co niektórych kierowców korcić żeby skrócić trasę...


Pytałem faceta z ZRiKD, który otwierał kontrapas czy będą jakieś bariery, ale on powiedział, że nie wie ...




To zakończenie jest jakieś dziwne. Ktoś może wytłumaczyć po co rowerzystę wyprowadzać bardziej w lewo, a od prawej malować obszar wyłączony? Dla aut takie zmniejszenie łuku to bym zrozumiał, bo auto ma słupki, martwe strefy. Ale dla rowerów? Zrozumiałbym też, gdyby z tego pasa można było skręcić w lewo.

Ale tak jak jest, dla mnie to nie ma najmniejszego sensu, wszyscy (ze mną na czele) będą ciąć przez obszar.
Też mnie zadziwił kształt tego obszaru wyłączonego z ruchu, i też jestem pewien, że wszyscy będą jeździć przez obszar...


Zrozumiałbym też, gdyby z tego pasa można było skręcić w lewo.
Ja akurat rozumiem, dlaczego nie ma skrętu w lewo. Pomyśl o tym, że po pierwsze może tam jeździć sporo mniej wprawionych rowerzystów od nas, a poza tym rowerzysta skręcając w lewo musiałby przeciąć pas do skrętu w Kapucyńską...
« Ostatnia zmiana: 18 Maj 2012, 21:51:49 wysłana przez sailing_cyclist »
Wojtek, po prostu Wojtek... kiedyś sailing_cyclist :P