Autor Wątek: Remont Nowowiejskiej.  (Przeczytany 23278 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Woydzio

  • Gość
Remont Nowowiejskiej.
« dnia: 04 Lut 2011, 01:25:25 »
Wyborcza donosi (http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,9049621,Remont_Nowowiejskiej__Zobacz_jak_bedzie_wygladala.html), że już niedługo zostanie wyremontowana ul. Nowowiejska. Niby wszystko pięknie i ładnie - nowy asfalt, nowy chodnik i nawet DDRkę dostaniemy - na pierwszy rzut oka wszystko pięknie. Niestety rzuciłem okiem drugi raz a konkretnie to na powiększenia planów organizacji ruchu. Listę powodów do narzekań zacznę od strony ulicy Waryńskiego:
- DDR zaczyna się na środku chodnika, przelatuje przez Nowowiejską i kończy się na Waryńskiego na środku chodnika (http://bi.gazeta.pl/im/9/9048/m9048739.jpg) - chcę wierzyć, że to tylko lenistwo grafika.
- wlot DDRki Nowowiejskiej w DDRkę Waryńskiego - jadąc od pl. Konstytucji trzeba będzie wykonać bardzo ostry skręt - ulice Waryńskiego i Nowowiejska są prostopadłe do siebie więc po co prostopadłe mają być biegnące po nich DDrki? Tak będzie ciekawiej.
- DDR na Nowowiejskiej przed pl. Politechniki uroczo odrywa się od chodnika i lekkim skrótem przez trawnik pomyka do przejścia dla pieszych połączonego z  przejazdem dla rowerów przez ulicę Polną (http://bi.gazeta.pl/im/6/9048/m9048736.jpg) - nie to, żebym był czarnowidzem, ale jestem przekonany, że na tym odcinku DDRka będzie nonstopicznie zapieszona, bo przecież piesi nie będą chodzić naokoło skoro dostaną taki zajefajny skrót oszczędzający im najmarniej dwa metry drogi.
- DDRka na Noakowskiego kończy się na chodniku - i znowu mam nadzieję, że się grafikowi nie chciało, bo jeśli tak jest w projekcie to kiła, mogiła i sześć błota stóp, bo o ile pamiętam to Noakowskiego jest jednokierunkowa.

Woydzio

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Lut 2011, 22:21:56 »
Ja z pieszymi wokół DDRów nauczyłem się żyć, jak jadę DDRką, i wiem o możliwości pojawienia się pieszych to zwalniam, zachowuje szczególną ostrożność, bezpieczną prędkość, ograniczone zaufanie itd.
Piesi się dziwią jak im pozwalam przejść na przejściu przez DDRkę.
 
Bardziej się martwię jak przejadę przez tamtejsze skrzyżowanie DDRów, wśród wielu rowerzystów, którzy nie mają pojęcia, że jest to skrzyżowanie równorzędne i należy dawać kierunek. Przydałby się poziomy znak A-5 taki namalowany na DDR (może jeszcze lininia warunkowego zatrzymania się), oraz przy okazji biała linia obdzielająca DDR od chodnika
 
Jak na to patrzę to uświadamiam sobie, że niebawem żeby bezpiecznie i nieco legalnie poruszać się po Warszawie na rowerze, to trzeba będzie dokładnie znać okolice.
Ja osobiście nie mam z tym problemu, bo wiem, że inaczej się jeździ po chodniku, inaczej po ścieżce równouprawnionej, inaczej po DDR, i jeszcze inaczej po jezdni wespół z samochodami.
Mnie zawsze w obcej dzielnicy zaskakują pojawiające się znikąd i niewiadomo gdzie prowadzące DDRy, dziękuje kierowcom i Policji za wyrozumiałość.
« Ostatnia zmiana: 04 Lut 2011, 23:31:56 wysłana przez qwerJA »
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lut 2011, 03:29:26 »
Bardziej się martwię jak przejadę przez tamtejsze skrzyżowanie DDRów, wśród wielu rowerzystów, którzy nie mają pojęcia, że jest to skrzyżowanie równorzędne i należy dawać kierunek. Przydałby się poziomy znak A-5 taki

Chyba jednak piesi wychodzący z Metra skutecznie uniemożliwią rozwinięcie prędkości ponaddźwiękowej. Później jeszcze przystanek czyli typowo "zapieszona"  sytuacja jak przy Arkadii i Rondzie Starzyńskiego.

Czy ten zakręt a właściwie agrafka jak na malunku jest w ogóle zgodny z przepisami?

Przy Polnej może być coś gorszego niż Woydzio pisze. Kierowcy zjeżdżający tam z ronda w Polną nie czują potrzeby włączania kierunkowskazu. A wina oczywiście będzie rowerzysty, bo "wjechał bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd".

Jakby nie można było pociągnąć tej DDR po północnej stronie Nowowiejskiej, uniknąć ostrego zakrętu, możliwych kolizji z pieszymi i pewnie paru jeszcze rzeczy? Nie, po co, gdy na odcinku 200m można rowerzystom zaoferować trening koncentracji w postaci dwukrotnego przekroczenia torów tramwajowych.

Po południowej stronie są sklepy i to chyba jedyny plus :-)

Odnośnie nadziei Woydzia, że grafikowi się nie chciało, to obawiam się, że to coś, zwane DDR, jednak tak będzie wyglądać. Przy Noakowskiego jest raczej ciasno na chodniku, raczej się DDR nie wciśnie, chyba że usuną parkometry ;-). Chyba że będzie to ciąg P-R, ale ach!, ja tego nie mówiłem, chcę tam jeździć ulicą - bezpieczniej!

A teraz trochę z innej beczki - zastanawiam się czysto hipotetycznie, gdyby DDR biegła po północnej stronie Nowowiejskiej to jak ocenilibyście puszczenie jej wprost przez Pl.Politechniki równolegle z torami tramwajowymi? Dałoby się takie coś sensownie i bezpiecznie zrealizować w praktyce?
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lut 2011, 11:49:18 »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Lut 2011, 00:33:06 »
Jak ma się walka o prawa rowerzystów do takiego bubla, kiedy nadal nie umiemy się teleportować?
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline Makenzen

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 595
  • Płeć: Kobieta
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Wrz 2011, 00:21:23 »
Dobre wieści :)
Jadąc dzisiaj do pracy zauważyłam, że na Noakowskiego wreszcie wykonano podlewkę w miejscu, gdzie zaczyna się ścieżka rowerowa, na którą do niedawna trzeba było wskakiwać rowerem z jezdni - hops! na krawężnik  :)
"Warszawa to nie wieś, żeby po niej rowerem jeździć"

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Wrz 2011, 08:15:08 »
Dobre wieści :)
Jadąc dzisiaj do pracy zauważyłam, że na Noakowskiego wreszcie wykonano podlewkę w miejscu, gdzie zaczyna się ścieżka rowerowa, na którą do niedawna trzeba było wskakiwać rowerem z jezdni - hops! na krawężnik  :)

I jak ta podlewka - z jaką prędkością można wjechać, żeby nie wywinąć naszego kochanego ptaka narodowego?
Czy zaobserwowałaś również obniżenie krawężnika pomiędzy wjazdem bramowym a jezdnią ul. Nowowiejskiej, tam gdzie za skrzyżowaniem z waryńskiego ze ścieżki zdjeżdża się na jezdnię w stronę Pl. Zbawiciela?
« Ostatnia zmiana: 19 Wrz 2011, 08:19:29 wysłana przez gromanik »

Offline Makenzen

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 595
  • Płeć: Kobieta
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Wrz 2011, 08:39:33 »
I jak ta podlewka - z jaką prędkością można wjechać, żeby nie wywinąć naszego kochanego ptaka narodowego?

Fajna, długa i niezbyt pochyła.

Czy zaobserwowałaś również obniżenie krawężnika pomiędzy wjazdem bramowym a jezdnią ul. Nowowiejskiej, tam gdzie za skrzyżowaniem z waryńskiego ze ścieżki zdjeżdża się na jezdnię w stronę Pl. Zbawiciela?

Nie, nie jechałam tamtędy.

EDIT: A nie, tfu! Już wiem, o które miejsce chodzi. Niestety jest tak samo jak było.
« Ostatnia zmiana: 19 Wrz 2011, 08:41:41 wysłana przez Makenzen »
"Warszawa to nie wieś, żeby po niej rowerem jeździć"

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Wrz 2011, 17:10:39 »
Dzisiaj jakaś ekipa rozgrzebywała kamienny rynsztok na przejeździe przez Polną.

Mam wrażenie, że coś kombinowano z ustawieniami świateł na skrzyżowaniu z Waryńskiego. W efekcie zapalenie się pionowej kreski dla tramwaju i zielonego dla rowerzystów nie zawsze jest powiązane z zielonym dla pieszych i rowerzystów jadących przez Waryńskiego. Tak samo opóźniono fazę dla pieszych i rowerzystów względem fazy dla samochodów poruszających się Waryńskiego.

Krzysztof
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Wrz 2011, 18:10:20 »
opóźniono fazę dla pieszych i rowerzystów względem fazy dla samochodów poruszających się Waryńskiego.

Chore, powinno być dokładnie odwrotnie. Piesi i rowerzyści powinni ruszać przed autami, bo wtedy zdążą zejść zanim dojadą spod sygnalizatora skręcający w prawo.

A tak pierwszy samochód przejedzie startując z piskiem przed wchodzących właśnie na pasy pieszych, a cała reszta utknie na dłużej. Ot, poprawianie płynności ruchu i bezpieczeństwa po Polsku :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Rano1

  • Gość
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Wrz 2011, 18:25:28 »
Niezły jest ten krawężniczek na wjeździe na "czerwony język" na Pl. Zbawiciela. Przy złym kącie najechania, mokrym i wąskich oponach, czy też nocnym oświetleniu, można tam nawet orła wywinąć...na torowisku tramwajowym. Gratulacje, wielkie gratulacje.

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Wrz 2011, 21:07:27 »
opóźniono fazę dla pieszych i rowerzystów względem fazy dla samochodów poruszających się Waryńskiego.

Chore, powinno być dokładnie odwrotnie. Piesi i rowerzyści powinni ruszać przed autami, bo wtedy zdążą zejść zanim dojadą spod sygnalizatora skręcający w prawo.

Potwierdzam. Opóźnienie jest tak duże, że wyraźnie dezorientuje pieszych i rowerzystów którzy przekraczają jezdnię na czerwonym. Już szykuję pismo do IR.
« Ostatnia zmiana: 20 Wrz 2011, 21:09:06 wysłana przez `L` »
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Wrz 2011, 21:30:58 »
a tak powinna wyglądać czasowa zależność pomiędzy zielonym światłem dla pieszych i rowerzystów a zielonym dla samochodów:
Ustawienia sygnalizacji świetlnej bezpieczniejsze dla rowerzystów

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Wrz 2011, 01:29:59 »
a tak powinna wyglądać czasowa zależność pomiędzy zielonym światłem dla pieszych i rowerzystów a zielonym dla samochodów:

Dzięki, podam to skrzyżowanie jako przykład poprawnej realizacji.
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: Remont Nowowiejskiej.
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Wrz 2011, 14:50:22 »
I jak ta podlewka - z jaką prędkością można wjechać, żeby nie wywinąć naszego kochanego ptaka narodowego?
Na Noakowskiego zrobiony został wąski (na szerokość połowy DDR) podjazd z polbruku niefazowanego.

Krzysztof
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/