Bardziej się martwię jak przejadę przez tamtejsze skrzyżowanie DDRów, wśród wielu rowerzystów, którzy nie mają pojęcia, że jest to skrzyżowanie równorzędne i należy dawać kierunek. Przydałby się poziomy znak A-5 taki
Chyba jednak piesi wychodzący z Metra skutecznie uniemożliwią rozwinięcie prędkości ponaddźwiękowej. Później jeszcze przystanek czyli typowo "zapieszona" sytuacja jak przy Arkadii i Rondzie Starzyńskiego.
Czy ten zakręt a właściwie agrafka jak na malunku jest w ogóle zgodny z przepisami?
Przy Polnej może być coś gorszego niż Woydzio pisze. Kierowcy zjeżdżający tam z ronda w Polną nie czują potrzeby włączania kierunkowskazu. A wina oczywiście będzie rowerzysty, bo "wjechał bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd".
Jakby nie można było pociągnąć tej DDR po północnej stronie Nowowiejskiej, uniknąć ostrego zakrętu, możliwych kolizji z pieszymi i pewnie paru jeszcze rzeczy? Nie, po co, gdy na odcinku 200m można rowerzystom zaoferować trening koncentracji w postaci dwukrotnego przekroczenia torów tramwajowych.
Po południowej stronie są sklepy i to chyba jedyny plus :-)
Odnośnie nadziei Woydzia, że grafikowi się nie chciało, to obawiam się, że to coś, zwane DDR, jednak tak będzie wyglądać. Przy Noakowskiego jest raczej ciasno na chodniku, raczej się DDR nie wciśnie, chyba że usuną parkometry ;-). Chyba że będzie to ciąg P-R, ale ach!, ja tego nie mówiłem, chcę tam jeździć ulicą - bezpieczniej!
A teraz trochę z innej beczki - zastanawiam się czysto hipotetycznie, gdyby DDR biegła po północnej stronie Nowowiejskiej to jak ocenilibyście puszczenie jej wprost przez Pl.Politechniki równolegle z torami tramwajowymi? Dałoby się takie coś sensownie i bezpiecznie zrealizować w praktyce?