Autor Wątek: Mosty pieszo-rowerowe  (Przeczytany 12040 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Mosty pieszo-rowerowe
« dnia: 02 Wrz 2016, 14:58:20 »
Wydział Architektury PW i Otwarta Pracownia, Jazdów 3/5 zapraszają rowerzystów z WMK na spotkanie/debatę dotyczącą mostów pieszo-rowerowych w Warszawie w ramach Warsaw Summer School.

poniedziałek 12.09, godzina 19.15, w domkach na Jazdowie
https://www.facebook.com/events/569987599793084/

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Wrz 2016, 23:25:02 »
Się wybieram, ktoś jeszcze?


Przy czym oznajmiam, że nie jestem entuzjastką niskowodnych przepraw przez rzekę, bo potem jeszcze trzeba podjechać pod skarpę. Niech będzie ta na wysokości praskiej Okrzei i śródmiejskiej  Karowej.... przydatna wielce!


Ale po co i gdzie te inne?
Między Gdańskim i Grota? Gdzie?...
Między Grotem a Północnym? Po co?...
Ewentualnie między TŁ a Siekierą, tam jest wielka przestrzeń, ale nie ma połączeń na lewej stronie miasta....

Pójdę choćby po to, by zobaczyć, jak to widzą inni

Offline jerzy1234

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 697
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Wrz 2016, 05:25:45 »
Się też wybieram  :) I mam większy dylemat :-\
« Ostatnia zmiana: 07 Wrz 2016, 05:29:06 wysłana przez jerzy1234 »

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Wrz 2016, 07:30:04 »
Ty to masz same dylematy. A wniosek: "chciałbym żeby nie było niczego" i tak nie przejdzie.
życie nie znosi próżni...

Offline jerzy1234

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 697
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Wrz 2016, 08:08:37 »
 :) O o o "ojczym" prawie trafił, lepiej mnie zna niż ja sam siebie????.Dylemat mam prozaiczny - po co mi trasa  Okrzei - Karowa jak nikt nie widzi bardziej przyziemnego problemu- PONIATOWSKI.  Myślę (czasami zdarza mi się to) że to jest zamykanie gęby tym co mają dziwne potrzeby, bo normalne przez to trudne do zrealizowania. W myśl zasady - boli Cię ząb idź do dentysty- na NFZ nie dostaniesz się a pieniędzy nie masz to g....... kogo to obchodzi.



« Ostatnia zmiana: 07 Wrz 2016, 08:10:25 wysłana przez jerzy1234 »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Wrz 2016, 08:41:44 »
Zgadzam się, że Okrzei-Karowa jest równie potrzebna, co piąte koło u wozu :P O wiele bardziej by ten mostek się przydał przy ZOO - mógłby być fajna alternatywą dla Śląsko-Dąbrowskiego i ozywiłby tą część bulwarów, gdzie nie ma Kopernika i gdzie dziś niewiele się dzieje.

Jednak z obiema kładkami jest ten sam problem - Wisłostrada :P Głośna, ruchliwa i oddzielająca Wisłę od miasta. Tego żadna kładka nie zmieni.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Wrz 2016, 09:13:37 »
Most wzdłuż Okrzei- Karowej mógłby być elementem prostej, prawie 8-kilometrowej trasy łączącej prawy i lewy brzeg.
http://rowerozofia.blox.pl/2016/06/Trakt-W-Z.html
http://umap.openstreetmap.fr/en/map/trakt-w-z_88751#14/52.2455/21.0134

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Wrz 2016, 09:30:21 »
Mógłby, ale...

1) Trzeba rozwiązać problem Wisłostrady (dobrze kojarzę, ze budują tam przejście podziemne?)
2) Trzeba rozwiązać problem Wybrzeża po Praskiej stronie - przy czym projekt ZMID jest tu dalece niewystarczający.
3) Trzeba rozwiązać temat ruchu rowerów na Okrzei i Kłopotowskiego - to proste
4) Trzeba jakoś przekroczyć Targową
5) Dalej jest Ząbkowska i kocie łby z szynami - zabytkowa nawierzchnia pod opieką Konserwy od Niebytków
6) A na początku trzeba rozwiązać problem nawierzchni (z kamienia łupanego) ulicy Bednarskiej. A teren jest pod opieką Konserwy od Niebytków.

Oczywiście to nie są problemy nie do rozwiązania. Ale, ale... jesteśmy w Warszawie, a ciągłość tras nigdy nie była mocną stroną naszych urzędników. Więc obstawiam, że będzie tak: kładka na Wiśle z wielkim hukiem, dalej na Zachód nic i podjazd po kamieniach na Bednarskiej, na wschód "jakiś" przejazd przez Wybrzeże według projektu ZMID, "jakieś" pasy na Okrzei/Kłopotowskiego z urwaniem przy Jagiellońskiej i nic na Tragowej i Ząbkowskiej :P



A już zupełnie nie widzę jak nasz światły urząd miałby to pociągnąć dalej na Wolę :P Przecież to oznacza zmiany na pl. Teatralnym (Konserwa), przejazd przez Marszałkowską (InżRuch), wywalenie parkowania z Elektoralnej i demontaż zabytkowej nawierzchni na Chłodnej. W polskim języku nie ma tylu przypadków, by odmienić wszystkie "niedasię" po drodze :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Wrz 2016, 10:13:08 »
Raffi, czy klinałeś w umieszczony link ? Bo wygląda jakbyś robił ze mnie debila.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Wrz 2016, 10:46:07 »
Nie klikałem, teraz kliknąłem. Przeczytałem.
I dalej wydaje mi się, że pomysł dobry, ale nie do realizacji w warszawskich warunkach. Choć oczywiście ulice wyszły inne :P

Przy czym z Karową problem jest nawet większy niz z Bednarską/Ząbkowską. To nawierzchnia. Możesz dać tam gładki pasek po spacyfikowaniu Konserwy, ale na zakręcie po deszczu będzie to świetna pułapka na rowerzystów, bo to będzie cholernie śliskie. A na Karowej zakręty są konkretne (łącznie 720 stopni), w dodatku na zjeździe :P
« Ostatnia zmiana: 07 Wrz 2016, 10:49:53 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Wrz 2016, 11:19:57 »

Przy czym z Karową problem jest nawet większy niz z Bednarską/Ząbkowską. To nawierzchnia. Możesz dać tam gładki pasek po spacyfikowaniu Konserwy, ale na zakręcie po deszczu będzie to świetna pułapka na rowerzystów, bo to będzie cholernie śliskie. A na Karowej zakręty są konkretne (łącznie 720 stopni), w dodatku na zjeździe :P
Nie trzeba pacyfikować Konserwy bo ona trzyma łapę na samym wiadukcie Markiewicza a nie na całym ślimaku. Potwierdza to mapa zabytków http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=zabytki&L=PL&X=7501360.738860292&Y=5789833.983130561&S=9&O=0&T=7b5bfdfe307f00f7807ffffffe80x0E
a także rzeczywistość:
https://www.google.pl/maps/@52.242451,21.0196111,3a,75y,131.85h,82.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5RPy22aA7vJfLCKC8g96yg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Jak najbardziej jest możliwe zrobienie pasów rowerowych, nawet z asfaltu.
Zapeweni nie doczytałeś ,ale proponuję też alternatywę w postaci schodów i rynienek dla rowerów. Nawet pozostawienie stanu obecnego nie byłby dużym problemem. Zapewne wielu rowerzystów wybrałoby 100m ze schodami (+rynienka) niż 450m jazdy pod górkę, nawet po asfalcie.
Jakbyś klinął w mapę to bys zobaczył że ponad połowa trasy jest już przystoswana do jazdy rowerem lub ma zostać wykonana w ramach BP.

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Wrz 2016, 11:21:51 »
Zakręty i kostka na Karowej muszą zostać - są kultowe.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Wrz 2016, 11:53:21 »
Zakręty i kostka na Karowej muszą zostać - są kultowe.
Jak się wstawi asfaltowe pobocze to kostka nadal _będzie_ :). Poprowadzenie wygodnego ruchu rowerowego przez ślimaki jest możliwe na kilka sposobów.
Jeśli chodzi o organizację ruchu:
1. Pasy rowerowe. Jezdnia ma minimalnie 8 m więc mogłyby powstać 1,5m pasa rowerowegoi 2,5m pasa ogólnego. Nie jeżdżą tam autobusy więc to jest realne.
2. Wydzielone pobocze. Nie musi mieć 1,5m a trochę odseparowuje rowery od samochodów.
3. Jazda po jezdni tak jak teraz.
4. Ciąg pieszo rowerowy. Najłatwiej do realizacji po wewnętrznej , jednak wymagający trochę rycia.
Jeśli chodzi o nawierzchnię (przy wyborze ruchu po jezdni):
1. Paski asfaltu po bokach.
2. Paski kostki po bokach - jak na Kawęczyńskiej
3. Wypełnienie szczelin miedzy kostkami asfaltem.
4. Pozostawić bez zmian

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Wrz 2016, 15:07:02 »
Rowerozof: Kostka na Karowej jest kultowa, bo tam się odbywa kryterium asów, podczas rajdu barbórki :)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Mosty pieszo-rowerowe
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Wrz 2016, 15:13:31 »
Rowerozof: Kostka na Karowej jest kultowa, bo tam się odbywa kryterium asów, podczas rajdu barbórki :)

Cytuj
Przypominamy mu jednak, że miłośnicy zabytków już od dawna protestują przeciw organizacji rajdu na wiadukcie przy Karowej. W 2009 roku opisywaliśmy, że w czasie wyścigu spod kół zaczęła wyskakiwać stara kostka brukowa
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34889,17075503,Odnowili_wiadukt_na_Karowej__a_zaraz_Rajd_Barborki.html