Obejrzałem projekt i dla mnie pytania główne to:
1) jak oprogramują sygnalizacje świetlne, jak długo będziemy czekali na zielone i czy trzeba będzie wciskać przycisk?
Jeżeli dobrze pamiętam, to padła odpowiedź, że półtorej minuty. Przycisków nie planują, ale rozważają pętle indukcyjne ...już mnie zastanawia, czy taka pętla wykryje SWB HR.
2) Czy sygnalizacje na jezdni głów
nej zostaną rozszerzone o jezdnię techniczną (jadąc do Powsina dodatkowe miejsca koniecznego zatrzymania się)?
Oni twierdzą, że na przecięciu projektowanej jezdni technicznej z ulicą Przekorną nie da się zrobić skrzyżowania bez świateł, bo inaczej będzie ono niebezpieczne. Na postulat, żeby znaki informowały o pierwszeństwie drogi technicznej, stwierdzili, że prawo już nie dopuszcza okresowego wyłączania sygnalizacji świetlnej (??)
3) kto będzie miał pierwszeństwo na skrzyżowaniach jezdni technicznej z uliczkami? Rowery, czy (znacznie mniejszy) ruch aut w poprzek?
Nie wiedziałem, czy i ew. na ile rozsądne jest bronienie pierwszeństwa na tym skrzyżowaniu z Przekorną, i jakoś tak mnie to zbiło z tropu, że nie zapytałem nawet o czas oczekiwania tam na czerwonym świetle... mam nadzieję, że nie dłuższy niż na samej ulicy Drewny.
Bo detale w postaci łączników gorzej lub lepiej wyprofilowanych to mi mogą wydłużyć czas jazdy o 5-10s, gdy będę musiał zwolnić na nich. Natomiast ze źle ustawione sygnalizacje, albo jezdnia techniczna bez pierwszeństwa rowerów może kompletnie roz-wa-lić zarówno czas jazdy tamtędy, jak i przyjemność z tej jazdy.
Mieli rozważyć zwiększenie promieni łuków na samym końcu tej drogi. Jeżeli chodzi o przejazd przy stacji benzynowej, to twierdzą, że zrobienie czwartego wjazdu na skrzyżowanie z jezdni technicznej spowoduje, że jadąc przez tak wykonane skrzyżowanie dłużej się będzie czekać na światłach, niż w przypadku przyjęcia obecnego projektu - ponieważ główny ruch jest wzdłuż Drewny, a drugi uprzywilejowany kierunek ruchu, to skręt między tą ulicą koło stacji benzynowej a kierunkiem w stronę Góry Kalwarii (zrozumiałem z kontekstu, że skrzyżowanie ma być bezkolizyjne, chociaż nie padło takie stwierdzenie...). Na chodniku obok ulicy przy stacji benzynowej nie postawią C-16/T-22, bo twierdzą, że nie ma przepisów, które pozwalałyby takie oznaczenie zastosować (?)
Podobnie, zapytałem o możliwość dorobienia wjazdu na 1-pasmową Przyczółkową, skoro i tak znaki po prawej stronie są obowiązujące - wjazdu nie będzie, bo Galas, a znaków P-23 przy krawędziach jezdni też nie będzie, bo przepisy tego zabraniają, gdy jest już DDR zrobiony (??)
I "oczywiście" nie będzie żadnych progów zwalniających na jezdni technicznej.