No dobra, wysiliłem się i przeczytałem raz jeszcze ten wątek i nadal nie ma odpowiedzi na moje pytanie co zrobić by było lepiej.
Ja mam takie samo zdanie jak wit. DDRki, a w szczególności CPiRy są po to, żeby pozbyć się rowerów z jezdni. Żeby kierowcy dalej mogli łamać przepisy i olewać innych użytkowników drogi.
I dla mnie krzywość DDRki jest problemem, ale niskiej wagi. Dużo większym problemem dla mnie są przejazdy przez skrzyżowania na 2 razy z dwoma cyklami które muszę odstać, a jezdnią jadę na raz (przy skręcie w lewo). A DDRka to i przy zmianie strony DDRki muszę stać 2 razy na światłach jadąc na wprost.
Kolejna sprawa, która jest bardzo paląca dla mnie to niebezpieczne przejazdy dla rowerów. Drogi pod tym kątem są dużo bardziej bezpieczne, a tutaj często samochód wjeżdża na przejazd rowerowy i oczekuje na włączenie się do ruchu tamując jednocześnie ruch rowerowy. Mało który kierowca zatrzyma się przed przejazdem, żeby oczekiwać na włączenie się do ruchu. (to było nawet opisane wyżej).
Innym problemem, ale już mniej istotnym jest szerokość dróg rowerowych, często dwukierunkowych. Przy dużym natężeniu ruchu, a takie jest w godzinach porannych, w wakacje szczególnie, jest po prostu mało miejsca. Na jezdni obok jest go dużo więcej (droga rowerowa dwukierunkowa - 2m, pas ruchu - najczęściej 3,5m)
Itd. itd.
Drogi rowerowe i CPiRy to zło. Powinny być nieobowiązkowe. Ten co chce jeździć tam, bo nie czuje się dobrze na ulicy niech sobie tam jeździ, ale nie wszyscy.
Politycznie to dochodzimy do takiej sytuacji, że ludzie niektórzy wsiadają na rower tylko jak jest DDR lub CPiR bo się boją ulic. A jak tego DDRa nie ma, to walą chodnikiem. A jak nie ma DDRa pod blokiem, to jadą autem albo autobusem. Więc DDRy ogólnie przyczyniły się do większej liczby rowerzystów, owszem. Na chodnikach. I to chodnikowcy w większości domagają się infrastruktury.
A gdyby tak rowerzystów tych co chcą, wpuścić na ulice to mogłoby to wpłynąć pozytywnie na ruch w miastach. Mogłoby go spowolnić.
Oczywiście drogowcy mogliby stawiać B-9 wszędzie, ale liczyłbym na to, że w CzeKa dodano by zapis, który by to jakoś regulował (np. droga o dopuszczalnej prędkości > 50kmh, dwujezdniowa, pasów więcej niż 2 w każdym kierunku, lub droga z pasami ruchu mniejszymi niż 3m - to mi tak na szybko przychodzi do głowy)