Autor Wątek: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014  (Przeczytany 22175 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Janek

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
  • rower i motocykl - ważne że do przodu w mieście!
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Kwi 2014, 07:58:20 »
Rozwaliłeś mnie Escobar80:

Cytuj
Znam sie bardzo dobrze na tym o czym piszę i kontrola nad takim tłumem spokojnym nie jest niczym trudnym to nie jest przejazd podwyższonego ryzyka haha.

Kontrola przejazdu 1000 rowerzystów przez 22 osoby z zabezpieczenia (tak było na marcowej WMK) jest jednak sporym wyzwaniem. Jeśli zauważyłeś to masa musiała się kilka razy zatrzymywać, bo brakowało zabezpieczenia z przodu. Myślę, że jednym z problemów był utrudniony przejazd z lewej.
Wracając do meritum - kontrola 1000 pieszych jest może i łatwa, ale 1000 rowerzystów w ruchu już nie do końca, szczególnie przy tak małym procentowym udziale zabezpieczenia (2%).
Jerzy - jeżdżę z masą od 2006 roku i nie raz widziałem, że robisz swoja, potrzebna robotę.

Escobar- Jerzy jako bardziej doświadczona życiem osoba wymaga jednak szacunku i nie wszystkie żarty mogą być wobec Niego stosowane.

Miejmy taki szacunek do innych jaki chcielibyśmy od innych do siebie.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwi 2014, 08:07:39 wysłana przez Janek »
Giant ATX 860 2004,
Limit 28" - codzienny holender
kolarka Peugeot

JURO

  • Gość
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Kwi 2014, 10:28:55 »
Janek, dzięki za ciepłe słowa.

Escobar80, Maciekt1000 wam dziękuje ale wszystko co tu wypisujecie spływa pomnie jak woda z kaczki.
Tutaj jesteście mocni bo was nieznam i nie widze.I raczej poznać niechce..... typowi narcyzi.

Skoro macie tak gadane to zapraszam na przedmasówke. Tam się wypowiecie, skomentujecie co robimy źle i co należy poprawić . Wiecie lepiej więc udowodnijcie ,ze macie jaja.

Konfrontacja oko w oko ,(nie monitor w monitor)

Offline Escobar80

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #32 dnia: 02 Kwi 2014, 12:01:56 »
Rozwaliłeś mnie Escobar80:

Cytuj
Znam sie bardzo dobrze na tym o czym piszę i kontrola nad takim tłumem spokojnym nie jest niczym trudnym to nie jest przejazd podwyższonego ryzyka haha.

Kontrola przejazdu 1000 rowerzystów przez 22 osoby z zabezpieczenia (tak było na marcowej WMK) jest jednak sporym wyzwaniem. Jeśli zauważyłeś to masa musiała się kilka razy zatrzymywać, bo brakowało zabezpieczenia z przodu. Myślę, że jednym z problemów był utrudniony przejazd z lewej.
Wracając do meritum - kontrola 1000 pieszych jest może i łatwa, ale 1000 rowerzystów w ruchu już nie do końca, szczególnie przy tak małym procentowym udziale zabezpieczenia (2%).
Jerzy - jeżdżę z masą od 2006 roku i nie raz widziałem, że robisz swoja, potrzebna robotę.

Escobar- Jerzy jako bardziej doświadczona życiem osoba wymaga jednak szacunku i nie wszystkie żarty mogą być wobec Niego stosowane.

Miejmy taki szacunek do innych jaki chcielibyśmy od innych do siebie.


Czy my mamy brak szacunku że zwracamy uwagę na aroganckie zachowania prosze nie pier... tylko napisac mi gdzie mamy brak szacunku w Wypowiedziach???  22 osoby wystarcza do opanowania 1000 rowerzystów byle by te 22 osoby były przeszkolone i nigdy nie będzie wzorowo . Jesli juz tak stawiacie opór do naszych uwag to sie zapytam tylko jedno ile szkoleń ze specjalistami miały osoby które brały udział w zabezpieczeniu??

Offline Escobar80

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #33 dnia: 02 Kwi 2014, 12:42:15 »
Janek, dzięki za ciepłe słowa.

Escobar80, Maciekt1000 wam dziękuje ale wszystko co tu wypisujecie spływa pomnie jak woda z kaczki.
Tutaj jesteście mocni bo was nieznam i nie widze.I raczej poznać niechce..... typowi narcyzi.

Skoro macie tak gadane to zapraszam na przedmasówke. Tam się wypowiecie, skomentujecie co robimy źle i co należy poprawić . Wiecie lepiej więc udowodnijcie ,ze macie jaja.

Konfrontacja oko w oko ,(nie monitor w monitor)

Dziecko drogie jesli po tobie spływa to niech spływa.W przeciwieństwie do ciebie nie wyzywamy nie bredzimy tylko by zaistnieć i czytamy w przeciwieństwie do ciebie wszystko co piszesz.
Znowu masz zamiar przepraszać ze nie doczytałeś??

Tu jesteśmy mocni i w czasie masy tak samo jesteśmy mocni jak i w życiu codziennym haha .Myślę też że konfrontacje która proponujesz na sprawdzanie czy i kto ma tz. JAJA nie ma sensu bo straciłbym tylko czas.

Nasze uwagi do Jerzego to jedno a drugie wasze wywody ze sie nie znamy i coś próbujecie nam udowodnić bo bo bo .

WMK i przejazd nie jest obowiązkowy. Tak samo to forum jest po to by zwrócić wam uwagę na błędy lub nieciągnienia. I w regulaminie tego forum nie ma zapisu zęby móc zwracać uwagę lub uczestniczyć w rozmowie nie obrywając epitetami ,trzeba być na spotkaniach uczestniczyć w obstawie  itp.

To wy zapraszacie ja jestem gościem i wy zapraszacie na forum po to by usłyszeć nie zawsze pochlebne uwagi.Np. takie jakie mamy do Jerzego

JURO uwagi nasze nie były do ciebie a wpierniczasz sie i zmieniasz tak naprawdę wątek bo nie  masz umiejętności czytania całego textu.

Offline Janek

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
  • rower i motocykl - ważne że do przodu w mieście!
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #34 dnia: 02 Kwi 2014, 13:03:38 »
Escobar 80 - jeśli nie spróbujesz jechać oficjalnie w zabezpieczeniu jakiejkolwiek masy w PL- nie będziesz miał możliwości wypowiedzieć się jak to jest być jednym z 22 na 1007 uczestników.
Co do szacunku - tekst o białych rękawiczkach do osoby, która pewnie jest znacznie starsza od Ciebie jest nie na miejscu - o tą sytuację mi chodzi.
Reasumując i kończąc tą jałową dyskusję zapraszamy na spotkanie organizacyjne w czwartek przed masą.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwi 2014, 13:05:50 wysłana przez Janek »
Giant ATX 860 2004,
Limit 28" - codzienny holender
kolarka Peugeot

Offline Escobar80

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #35 dnia: 02 Kwi 2014, 13:47:11 »
Escobar 80 - jeśli nie spróbujesz jechać oficjalnie w zabezpieczeniu jakiejkolwiek masy w PL- nie będziesz miał możliwości wypowiedzieć się jak to jest być jednym z 22 na 1007 uczestników.
Co do szacunku - tekst o białych rękawiczkach do osoby, która mogłaby być Twoim ojcem jest nie na miejscu - o tą sytuację mi chodzi.
Reasumując i kończąc tą jałową dyskusję zapraszamy na spotkanie organizacyjne w czwartek przed masą.

haha poważnie ?? text o białych rękawiczkach to zniewaga obraza ?? Toż sie uśmiałem w szczególności ze pan Jerzy odmiennie od swoich 22 kolegów zachowuje się arogancko w stosunku do innych.

 Drogi panie kierowanie 22 osobami spokojnego przejazdu nie jest trudne dla osób przeszkolonych jak ciągle tu piszę.  Podczas takiego przejazdu te 22 osoby powinny sie zajmować poważnymi sprawami a nie jak pan Jerzy zwracaniem uwagi osobą które nic złego nie robią.

Powinien zając sie tymi jeżdżący po chodnikach lub pod prąd których na prawdę jest mało. Dodatkowo jeśli jest was 22 to nie stać w miejscu ze dwoje w tym jeden w Białej rękawiczce i machać do kierowców by jechali kierowcy wiedza co maja robić i od kierowania nimi jest Policja Zabezpieczenie WMK jest od tego by blokować samochody które chcą przeciąć KOLUMNĘ .
Dwie osoby w tym czasie na jednym małym skrzyżowaniu nie sa potrzebne a przejścia dla pieszych w tym czasie bez zabezpieczenia.
LEWA Wolna w przejeździe 1007 lub więcej osob nigdy nie będzie wolna na trasie gdzie jest jeden pas w jednym kierunku za to uczestnicy przejazdu szybko ustępują drogi ochronie a jeśli nie to sa hamulce a nie EPITETY Gbura !!!
 
Drogi panie kierowanie ludźmi dla mnie nie jest niczym trudnym i nie muszę sie sprawdzać w Masie tak chcecie. Daje wam z kolega cenne uwagi które powinniście przemyśleć a nie doszukiwać sie naszej niewiedzy.

Offline Janek

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
  • rower i motocykl - ważne że do przodu w mieście!
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #36 dnia: 02 Kwi 2014, 14:42:05 »
Cytuj
Reasumując i kończąc tą jałową dyskusję zapraszamy na spotkanie organizacyjne w czwartek przed masą.
Zapraszam na spotkanie organizacyjne - wtedy możemy wymienić poglądy a nie przekomarzac się jak nastolatkowie przed komputerem.

Pozdrawiam
Jan Skołyszewski
Giant ATX 860 2004,
Limit 28" - codzienny holender
kolarka Peugeot

Offline DeXteR

  • Moderatorzy działów
  • *****
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #37 dnia: 02 Kwi 2014, 14:53:26 »
Bardzo proszę o zaprzestanie wzajemnych docinków Panowie.
Dziękuję

Escobar - jednak zapraszam Cię do zabezpieczenia, przyda nam się każda dusza. szczególnie Ty :)
Nauczysz nas coś nowego.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwi 2014, 14:59:44 wysłana przez DeXteR »

JURO

  • Gość
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #38 dnia: 03 Kwi 2014, 13:18:39 »
Ok. Moderator wyłuszczył to jak trzeba. Escobar80 jeśli masz jaja Jak to ująłeś to na pewno przyjmiesz zaproszenie,no chyba ,że tracimy czas bo ich niemasz....

Ciach temat. Koniec komentarzy w sprawie Esco cośtam cośtam 80.

Offline DeXteR

  • Moderatorzy działów
  • *****
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #39 dnia: 03 Kwi 2014, 13:41:34 »
JURO - źle mnie zrozumiałeś. Tu nie chodzi o wyzwanie Escobara do stawienia się na zabezpieczeniu jak ma jaja (bo ma), tylko faktycznie może nas czegoś nauczyć. Znam Escobara osobiście i po prostu uważam, że może się nam przydać.

A przepychanki zamykam - bo nie o to chodzi żeby się tutaj kopać -  tylko wspierać.
Więc proszę o normalny dialog, jeżeli już.
« Ostatnia zmiana: 03 Kwi 2014, 13:42:42 wysłana przez DeXteR »

Offline Escobar80

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #40 dnia: 03 Kwi 2014, 14:51:36 »
coś tam coś tam powoduje to że poziom twój nie będzie odpowiedni do jakiejkolwiek konfrontacji.
Jeśli nie rozumiesz pisma Polskiego i tego co z Maćkiem do Was napisaliśmy to życzę powodzenia w dalszym naborze ludzi do ochrony WMK.

Żadna poważna organizacja nie operuje takim językiem.


Offline maciekt1000

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #41 dnia: 03 Kwi 2014, 14:56:33 »
już nie pierwszy raz na tym forum rzeczowa i ważna sprawa powoduje, że niektórzy zamiast nic nie pisać zaczynają obrażać...
chłopczyk juro choć wcale się nie znamy nazywa nas narcyzami (radzę sprawdzić znaczenie słowa a nie pisać głupoty), teraz obraża Roberta...
i pisze w dodatku ciach temat, o kto ty jesteś żeby o tym decydować.
dobra rada: brzybastuj i licz się ze słowami >:(

nadal nikt kompetentny nie odpowiedział co z problemem niebezpiecznej i brawurowej jazdy co poniektórych, jadąc chcę spokojnie i miło jechać, nie mam najmniejszego zamiaru uszkodzić siebie, roweru czy najzwyczajniej zaliczyć glebe przez baranów,

wszyscy odsyłacie nas na spotkania organizacyjne -podkreślam, że zapewnienie bezpieczeństwa jest obowiązkiem organizatora
no nic zobaczymy jak będzie na kwietniowej masie
« Ostatnia zmiana: 03 Kwi 2014, 15:01:20 wysłana przez maciekt1000 »

Offline Janek

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
  • rower i motocykl - ważne że do przodu w mieście!
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #42 dnia: 03 Kwi 2014, 15:35:56 »
Escobar80, Maciekt1000 - chętnie bym się z Wami spotkał i porozmawiał w jaki sposób możemy zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich. Jeśli macie jakieś pomysły - jestem otwarty.

Reasumując widzę trzy problemy opisane w tym wątku:
1. Problem z brakiem zabezpieczenia na przejściach dla pieszych
2. wariaci w masie - szaleńcy wyprzedzający o grubość włosa i kilkakrotnie większą prędkością oraz chodnikowcy
3. Problem z "lewą" zabezpieczenia

Z mojej strony widzę jedyny pomysł mogący zwiększyć bezpieczeństwo - to zwiększenie ilości kompetentnego zabezpieczenia trasy.
Czy ktoś coś jeszcze zauważa lub proponuje?

Nie obrażajmy jedni drugich, każdy z nas ma inne doświadczenie ( "masowe" i życiowe) i każdy może mieć inny punkt widzenia.
Pozdrawiam Was i liczę, że może się gdzieś na trasie (niekoniecznie masy) zobaczymy ;)
Giant ATX 860 2004,
Limit 28" - codzienny holender
kolarka Peugeot

Offline forrest

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Kwi 2014, 21:11:23 »
I to jest problem a nie to czy ktoś się spóźni o 3 sekundy ze zwolnieniem lewej (jadąc niedaleko rykszy czasem nie słychać krzyczącego zabezpieczenia -może gwizdki byłyby rozwiązaniem?)
Rzeczywiście wśród uczestników raczej nie słychać gwizdków - to mógłby być sygnał wyróżniający zabezpieczenie. Tylko zastanawiam się, jak by coś takiego funkcjonowało przy wzmożonym oddychaniu spowodowanym wysiłkiem fizycznym... . W każdym razie pomysł daje do myślenia... .

GFM

  • Gość
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 28 marca 2014
« Odpowiedź #44 dnia: 10 Kwi 2014, 11:07:12 »
Gwizdki to nie jest pomysł nowy.
Egzaminu raczej nie zdał.
Weterani zabezpieczenia stosują różne dziwne gadżety.
Może to być syrena (niestety ciut przycicha) trąbka, czy co tam
kto wymyśli. Wszystko na nic.
Istnieje spora grupa uczestników masy (nawet stałych bywalców),
którzy wszystko mają za nic. Przyjechali się zrelaksować,
pogadać, pośmiać itp. Po co właściwie ta impreza się odbywa to dla
nich - nie jest ważne. Grunt, że jest fajnie.
A my się cieszymy, że mamy frekwencję.
I to jest ta żaba, którą zjadamy miesiąc w miesiąc za wyjątkiem
najtęższej zimy.
Osób w zabezpieczeniu oczywiście nigdy zbyt wiele, ale trasy też
można układać w sposób nieco bardziej przemyślany.
Dam przykład: ciąg Terespolska, Stanisławowska, Dwernickiego,
Szaserów, Chłopickiego, Zamieniecka. Cały czas wąsko, częste
skrzyżowania, parkingi a ludzi do zabezpieczania brakuje.
W finale policja zarządza postój przed Łukowską, a tył masy
pozostaje na Pl. Szembeka i stoi w miejscu. O patologię w takim
przypadku raczej nie trudno. Zabezpieczenie oczywiście ma marne
szanse się na przód przedostać. Więc sytuacja trochę trwa.

Mam propozycję do potencjalnych autorów tras:
Jeździjmy raczej arteriami. Tam jest dużo łatwiej masę zabezpieczyć,
i efekt dużo większy. Bo jak będziemy po zadupiach jeździć
np. Szaserów (to tuż koło mnie) to mało kto nas zauważy,
a o wypadek znacznie łatwiej. Poza tym jak się niektórzy nauczą,
że przez peleton jednak można się przedrzeć to dobrze nie będzie.