Autor Wątek: Most Poniatowskiego Renowacja  (Przeczytany 11919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline miroslavka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Płeć: Kobieta
Most Poniatowskiego Renowacja
« dnia: 19 Sie 2013, 20:32:44 »
Na początek parę fotek:


Wątek wojenno-rowerowy:




Do porównania to samo miejsce w dwóch odsłonach:





Czy w czasach odnawiania i rekonstrukcji zamku królewskiego z dokładnością do odcienia "różowo-pomarańczowy odcień od wschodzącego słońca" nie moglibyśmy sobie pozwolić na dokładniejszą rekonstrukcję mostu? Jak Warszawa ma się zbliżać ku Wiśle, skoro większość mostów jest drastycznie odpychająca, a "trotuarem" trzeba chodzić gęsiego? O przyjazności rowerzystom już nie wspomnę.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Sie 2013, 20:57:06 »
Historia piękna. Niestety Poniatowski i Jerozole w teraźniejszości to taka soczewka, w której skupia się całe niezorganizowanie i niezdecydowanie miasta w zakresie co robić z transportem i przestrzenią. Widać tam wyraźnie jak Warszawa XXI wieku wciąż tkwi w latach 70-tych kultywując spuszczanie pieszych do kanałów, czy niszczenie chodników nielegalnym parkowaniem.

Problem mostu Poniatowskiego to remontowanie go po kawałku. Zrobili jezdnię, potem torowisko, potem wieżyce, potem barierki, chodniki też - a gdyby to robić razem, byłoby pewnie taniej, szybciej i lepiej. A przy okazji coś by można poprawić, bo jak obniżali torowisko, można było podłubać nieco w geometrii, by z jednej strony było miejsce na ciąg pieszo-rowerowy omijający schody w wieżycach, a jak robili jezdnię i spód mostu, to można było wyciszyć tramwaje by mieszkańcom nie hałasowały. Tak samo na Jerozolach gdyby pomyśleć całościowo nad remontem jezdni i chodników, to można by tam sporo poprawić - a tak wymieniono zużyte materiały na nowe, ale nadal jest brzydko. Ale robiąc po kawałku nikt o tym nie myślał, że ulice można poprawić..

Drugi problem to kąserwator niebytków - chciałoby się mieć windę Powiśle-Most dla niepełnosprawnych i cyklistów, ale to psuje historyczny wygląd i sienieda. Chciałoby się coś zrobić tam dla rowerów lub niepełnosprawnych by nie mieli schodów i ciasnych wieżyc po drodze, ale też były z tym gigantyczne problemy i w sumie wciąż nie jest idealnie. Chciałoby się zrobić dojście w poziomie jezdni do przystanków tramwajowych Powiśle, a może nawet windę z Powiśla na te przystanki, ale nic z tego - konserwator. Chciałoby się móc wjechać wózkiem z Wisłostrady na most, ale kicha... Mógłbym tak długo wymieniać.

Kolejny problem to brak odwagi miasta w ograniczaniu tam ruchu aut. Na WZ się udało, gdyby jeszcze przeciąć tranzyt (tranzyt rozumiany jako ruch aut osobowych między częściami Warszawy, a nie jako TIRy, bo tych tam nie ma) wschód-zachód na Poniatowskim, to ludzie faktycznie jeździliby tymi trasami obwodowymi (Łazienkowska, Siekierkowska, Toruńska, most Gdański) zamiast Jerozolami i przez Centrum. Wtedy można by coś sensownego zrobić ze skrzyżowaniami pod Rotundą (przejścia w poziomie jezdni, zmniejszenie powierzchni) i przy Palmie (zmniejszenie gigantycznych rozmiarów ronda, odzyskanie przestrzeni), można by zwęzić Jerozole, poszerzając chodniki i budując np pasy rowerowe. Może nawet ta ulica zaczęłaby żyć? Potencjał z pewnością jest!

Poniatowski i Jerozole obciążone są grzechem zaniechania. Mogłyby być salonem Warszawy, jak - nie przymierzając - Krakowskie Przedmieście, czy Świętokrzyska po zwężeniu. Ale nikt o tym nie pomyślał, nikomu się nie chciało, nikt nie miał wizji co można zrobić - i choć wszystko tam wymieniono, to jest wciąż po staremu.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Sie 2013, 22:18:24 »
o RANY !!!! jakie boskie te przedwojenne szerokie chodniki !

Offline blat23

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Sie 2013, 09:44:05 »
A gdyby tak zastosować operację z trasy W-Z i mostu Ś-D? Zrobić trambuspas poszerzając obecne torowisko o metr (50cm z każdej strony), usunąć buspas - poszerzyć chodnik o 1,5m i zrobić pas dla rowerów 1m (zabieramy po 3m z każdej strony torowiska, więc zostaje pewnie jeszcze jakieś 0,5m rezerwy).

W efekcie mamy przepustowość w kierunku do centrum taką samą, w kierunku na pragę o 1 pas mniejszą, ale za to autobusy mogą (?) częściej kursować.

Most Poniatowskiego jest dość mocno obłożony tramwajami, więc nie wiem czy idea trambuspasa jest tam w ogóle możliwa do zrealizowania niestety.

GFM

  • Gość
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Sie 2013, 10:22:01 »
Na wiadukcie i moście jak najbardziej.
Natomiast żadne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną
tak dużego ruchu nie przyjmie.
Maksimum to siedemdziesiąt kilka składów na godzinę.
Muszą przejechać po 2 składy na każdym świetle.
Nie wiem jak dzisiaj, ale bywało w szczycie nawet 72.
Dołożenie autobusów zdecydowanie przekroczyło by
przepustowość.
Ale od Muzeum Wojska Polskiego do Stadionu Narodowego
to czemu nie. Tylko przystanki (n/ż) przy muzeum trzeba by
polikwidować. A tego raczej nie chcemy.
One służą skomunikowaniu (ha, ha) z SKM-ką.

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Sie 2013, 12:03:12 »
Ale od Muzeum Wojska Polskiego do Stadionu Narodowego
to czemu nie. Tylko przystanki (n/ż) przy muzeum trzeba by
polikwidować. A tego raczej nie chcemy.
One służą skomunikowaniu (ha, ha) z SKM-ką.
Niekoniecznie. W godzinach szczytu, gdy obowiązują buspasy na Poniatowskim, przez most idzie jeden pas dla samochodów. Potem przechodzi on w 4 pasy (3 na wprost, jeden w lewo). Te na wprost za rondem schodzą się w 2 pasy (+ trzeci buspas). Zatem jeden pas jest używany tylko przez autobusy, a dodatkowo drugi służy chyba tylko zwiększeniu przepustowości przed światłami, żeby na czerwonym nie robił się korek do połowy mostu, i jego skrócenie o kawałek wielkiej szkody nie zrobi. Przed Smolną jest 6-metrowy chodnik, w większości zajęty przez przystanek. Gdyby przenieść ruch autobusów na tory, to odpada jeden pas + kawałek chodnika (nie byłoby na nim przystanku), a skracając wspomniany drugi pas samochodowy dostaje się łącznie 9 metrów do wykorzystania. Gratis "zagięcie" drogi wymuszające zmniejszenie prędokości, żeby autobusy mogły sobie bezpieczniej zjechać potem na normalne pasy. W przeciwną stronę jest trochę ciaśniej - dwa pasy + cholera-wie-co po prawej. Gdy "chapnąć" te cholera-wie-co i zrobić tam normalny pas, to spokojnie zmieszczą się przystanki przy Narodowym, a autobusy będą miały sporo miejsca na dostanie się na odpowiedni pas. Niemniej te rozważania dotyczą godzin szczytu, gdy na moście dla samochodów jest dostępny jeden pas. Nie wiem, czy poza szczytem ten jeden pas jest wystarczający (nie mam stosownych danych). Teoretycznie Ludna może jeszcze przejąć trochę ruchu, jeśli Solec dostanie sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu z nią.

Drugi problem to kąserwator niebytków - chciałoby się mieć windę Powiśle-Most dla niepełnosprawnych i cyklistów, ale to psuje historyczny wygląd i sienieda.
A do czego służa w tej chwili wnętrza tych wieżyczek? Jako przechowalnia zabytkowego powietrza? Czy może winda w środku też zepsuje wygląd? Może zrobimy zrzutkę i wyślemy pana konserwatora np. do czeskiej Pragi? Obejrzy sobie, podszkoli się...
« Ostatnia zmiana: 20 Sie 2013, 12:06:43 wysłana przez biały »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Sie 2013, 13:52:22 »
Most Poniatowskiego jest dość mocno obłożony tramwajami, więc nie wiem czy idea trambuspasa jest tam w ogóle możliwa do zrealizowania niestety.

Niestety nie jest. Cały remont torowiska z jego obniżeniem był właśnie po to upchnąć tam jak nie autobusy to chociaż jakąś karetkę od czasu do czasu. Ale nie da rady, przy obecnym obciążeniu dodanie tam czegokolwiek zatka torowisko. Na co wpadł ktoś dopiero po remoncie, gdy już wydano kasę na płytę węgierską, o bodajże 30% droższą niż klasyczne torowiska i niestety głośniejszą dla mieszkańców.


Poza tym - co pisałem - na żadne zmiany nie godzi się konserwator. Bo gdyby zlikwidować jeden pas, to tam i bez wpuszczania autobusów na torowisko wiele można zrobić, tylko grzebiąc w kolejności i geometrii.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Sie 2013, 14:43:59 »
Problem z Mostem Poniatowskiego i wiaduktem sięga lat 60. XX wieku. Do tego czasu szerokość jezdni na moście i wiadukcie była podobna jak an Trasie WZ. Szersze chodniki pozwalały pieszym ominąć wieżyce bez przechodzenia przez nie.
W latach 60. najpierw opóźniała się, a potem została całkowicie zablokowana budowa Trasy Łazienkowskie. Próbowano więc poszerzyć most i wiadukt do dwóch pasów ruchu i wydzielonego torowiska. Efekt był opłakany, ponieważ po wysunięciu chodników i przepruciu ich przez wieżyce okazało się, że poszerzony ich kosztem pas jezdni nie jest w stanie utrzymać samochodów.
Do remontu mostu doszło w latach 1985-89. Pozostawiono poszerzoną jezdnię, lecz wzmocniono konstrukcję, przez  pogrubienie pasa pod jezdnią. W związku z tym w wieżycach przy wjeździe na most zbudowano schody, aby jakoś połączyć podwyższony poziomo mostu z niżej położonymi chodnikami na przyczółkach.
Ostatni remont ograniczył się do torowiska, które nie jest zbudowane w technologii płyty węgierskiej, lecz ERS. To nieco inna i nowocześniejsza technologia.
W zasadzie szansa na zrobienie czegoś z Mostem Poniatowskiego będzie w przyszłym roku po otwarciu II linii metra. Nie będzie potrzeby utrzymywania część linii autobusowych, szczególnie tych obsługujących Pragę Północ.
Nie spodziewam się, bo w Warszawie ruch samochodów jest świętością, ale po otwarciu II linii metra można by też było ograniczyć ruch samochodów na moście i wiadukcie, zwłaszcza, że jest alternatywa w postaci Mostu Świętokrzyskiego. A tranzyt przez Warszawę i tak powinien korzystać z Trasy Toruńskiej i Siekierkowskiej.

Krzysztof
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Sie 2013, 08:36:45 »
Sznasa na zrobienie czegoś z Poniatowskim będzie w przyszłej dekadzie. teraz masz tam gwarancję na torowisko (nikt nie będzie go ruszał by nie stracić gwarancji) i chyba jeszcze gwarancję na izolację i nawierzchnię jezdni (też nikt tego nie tknie póki jest gwarancja). Poza tym w WAW raczej nie przebudowuje się czegoś, co się nie sypie, a póki co na moście sypią się tylko barierki i wieżyce.

Więc na zmiany na Poniatowskim to sobie długo poczekamy.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

GFM

  • Gość
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Sie 2013, 22:14:47 »
Potem będzie gwarancja na barierki i wieżyce.
Więc jeszcze dłużej.

W latach 60-ych kiedy jeszcze był wąski było półtora pasa samochodowego
poza torowiskiem i pół na torowisku.
Aż się prosiło o pas dla rowerów. Tylko kto by o tym pomyślał?
Przecież nie KC.

Offline Darezja

  • Początkujący
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Kobieta
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Sie 2013, 23:01:44 »
Ciekawie to przedstawiłaś na tych fotkach.  Z tego co widzę, to niewiele się zmieniło poza chodnikiem który jest jeszcze węższy niż jego pierwowzór..........:P

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Paź 2014, 13:10:43 »
Uchwalono MPZP m.in. dla Poniatowskiego. Zawiera dwukierunkową "ścieżkę rowerową" na północnej stronie mostu.

Gregorius

  • Gość
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Paź 2014, 08:07:18 »
Baaaaaaaaaardzo mi się ten plan podoba.
Ścieżka spięta z już istniejącymi, z przejazdem przez Al. Zieleniecką.
Wzdłuż Al. Poniatowskiego równomiernie, łagodnie pod górkę.
Jak jeszcze zrobią zakaz ruchu pieszych to będzie extra.
Rowery po północnej, a piesi po południowej.
Oby to teraz jak najszybciej zaczęli realizować.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Paź 2014, 10:13:48 »
Jak jeszcze zrobią zakaz ruchu pieszych to będzie extra.
Rowery po północnej, a piesi po południowej.
Oby to teraz jak najszybciej zaczęli realizować.

Pieszy ma święte prawo łazić po ddr jak nie ma chodnika :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Gregorius

  • Gość
Odp: Most Poniatowskiego Renowacja
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Paź 2014, 14:18:42 »
Na prawdę musisz człowieka na ziemię sprowadzać?