Autor Wątek: Sprzęt  (Przeczytany 11059 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MYSH

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 298
  • Płeć: Mężczyzna
  • =^..^=
Sprzęt
« dnia: 12 Kwi 2012, 11:49:19 »

Witam po dość długim czasie nieobecności (robota się zmieniła, awans więcej obowiązków, kinder bueno już ma 4 miesiące itp)Jako że wreszcie postanowiłem się pożegnać z pionowcem (forever) kompletuję niskim kosztem w miarę dobry sprzęt do roweru, by starczył na jakiś czas puki nie wyląduje na pierwszym miejscu mojej listy wydatków :)



Przerzutka przednia Shimano LX FD-M581A - 55 pln
PRZERZUTKA TYŁ SHIMANO ALIVIO RD-M410 63,99 pln
ŁAŃCUCH SHIMANO CN-HG40 8/7/6 RZĘDÓW 114 OGNIW 23,99 pln x 3 szt.


Czy ktoś może mi coś powiedzieć o tym sprzęcie? ewentualnie polecić jakiś inny z allegro który byłby porównywalny cenowo (może być też od bidy używany, widziałem po taniości jakieś Deorki:)
Limitu kwotowego teoretycznie nie mam ale musi wyjść jak najtaniej ale nie tak by kupić totalny syf...

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki...
Cuda zajmują mi trochę czasu...
:)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Kwi 2012, 21:59:38 »
Nie wiem czy potrzebujesz z przodu aż LX. Większość osób prawie w ogóle nie używa przerzutki z przodu w poziomie, niektórzy jej nawet nie mają. Jeżeli nie mielisz biegami jak ja (a mało kto aż tak mieli), to można parę złotych oszczędzić nie psując sobie frajdy z jazdy.

Pamiętaj też, że przerzutka przednia musi pasować do korby. W poziomie dobrze mieć korbę szosową (52-53T duży blat) i to do niej musi być dopasowana przednia przerzutka - co może determinować konieczność zakupu przerzutki szosowej, zwykle droższej niż te do ATB. Pamiętaj też, że przerzutkę musisz kupić taką, by możliwe było obsługiwanie jej linką dochodzącą od spodu (bottom pull się to zwie?)! Musi też pasować do średnicy rury.


Co do przerzutki przedniej tylnej to poszukaj jej taniej. Wydaje mi się, że widziałem gdzieś w sieci Alivio w cenie poniżej 60 PLN. Przerzuć zwłaszcza Allegro ;)


Nic nie pisałeś o reszcie osprzętu - suport, korba (!), kaseta, manetki. Pamiętaj, że napęd to całość - trudno doradzić Ci np. łańcuch nie wiedząc do jakiej korby i kasety go zamontujesz.

Nie wiemy tez co planujesz: czy ma to być osprzęt na dłużej, czy np z założenia chcesz go zmieniać np za rok lub dwa i wtedy w grę wchodzą np elementy używane lub niższych grup, co pozwoli oszczędzić kasę by za rok wymieniać na jeszcze wyższe grupy.
« Ostatnia zmiana: 13 Kwi 2012, 10:06:27 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Oli

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 466
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Kwi 2012, 01:38:31 »
Popieram (jak zwykle) Raffiego.
Odpowiem krótko. Pomyśl o zamianie przerzutek grupami.
Łańcuch dobrałeś dobry, bo to tani łańcuch, więc i twaRRRdy.
Serwisowanie, składanie, ściąganie części na zamówienie
Właściwie wszystko co z rowerami związane

Skype: castaway.olaf

Offline MYSH

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 298
  • Płeć: Mężczyzna
  • =^..^=
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Kwi 2012, 10:53:21 »
Nic nie pisałeś o reszcie osprzętu - suport, korba (!), kaseta, manetki. Pamiętaj, że napęd to całość - trudno doradzić Ci np. łańcuch nie wiedząc do jakiej korby i kasety go zamontujesz.

Nie wiemy tez co planujesz: czy ma to być osprzęt na dłużej, czy np z założenia chcesz go zmieniać np za rok lub dwa i wtedy w grę wchodzą np elementy używane lub niższych grup, co pozwoli oszczędzić kasę by za rok wymieniać na jeszcze wyższe grupy.
To ma być sprzęcik na jakiś czas może rok może i posłuży dłużej a może za pół roku wygram kasę i zmienię sprzęt:) planuje taki by pojeździł trochę ale nie tyle by na niego wydać fortunę:) tak bym przerzutki nie musiał regulować co wyjazd i miał komfort że nie rozwali mi się w połowie trasy...
Co do korby to coś tam mam dostać "w komplecie", to samo z klamkami kasetę muszę kupić również, przez roztargnienie chyba jej nie dopisałem :) myślę tylko nad klasą, więcej napisze jak dostanę ramę z tymi dodatkami:) Wiesz Raffi darowanemu koniowi nie zagląda się "pod ogon"... na razie chce by zrobić to najmniejszym kosztem by w ogóle jeździło:) jak już pojedzie to zajmę się sukcesywnie wymianą na lepsze, co innego wygospodarować 100 pln na "przerzutkę czycuś" co jakiś czas niż od razu hurtem wydać 600 pln :P


Kółka wybrałem porzadne bo i dla mnie potrzeba jak wiesz porządnych;) może nie z takimi jak chciałeś szprychami ale zawsze sprzęt o niebo lepszy od tego co miałem w pionie :)

Od siebie dodam jeszcze jedno:


Po rozmowie z Raffim doszedłem do wniosku że jedynym rozsądnym cenowo i sprzętowo rozwiązaniem dla mnie będą kółka  z takich komponentów:

Obręcze: AlexRims DM24
Szprychy: CN-SPOKE
Piasta przód: Novatec NT-751SB
Piasta tył: Novatec NT - 802SB

Plan był taki bym użył szprych DT Champion ale jak mi zaśpiewali że z zaplecieniem zapłacę skromne 605 pln to jednak wybiorę wersje uboższą ze zwykłymi szprychami za BAGATELA 305 pln
nie mam pojęcia czemu na tych samych komponentach różnica w szprychach i koszt koła wzrasta 2x??
« Ostatnia zmiana: 13 Kwi 2012, 15:08:53 wysłana przez MYSH »
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki...
Cuda zajmują mi trochę czasu...
:)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Kwi 2012, 15:19:54 »
To ma być sprzęcik na jakiś czas może rok może i posłuży dłużej a może za pół roku wygram kasę i zmienię sprzęt:) planuje taki by pojeździł trochę ale nie tyle by na niego wydać fortunę:)

W takim razie ja bym nie celował w LX i Alivio, a znacznie niżej, a zaoszczędzoną kasę odłożył do świnki i przeznaczył na zakupy w przyszłości. Ewentualnie na trudniej wymienialne elementy roweru - dobrej jakości koła, stery, suport.

Rok, czy dwa można przejechać na czymkolwiek, a kupno Alivio lub LX z myślą, by i tak je zmieniać za rok, to IMO wyrzucanie kasy w błoto.


tak bym przerzutki nie musiał regulować co wyjazd i miał komfort że nie rozwali mi się w połowie trasy...

Uuu... jak to doczytałem, to niestety - nie ma takiego osprzętu, który by Cię zadowolił :P


Co do korby to coś tam mam dostać "w komplecie", to samo z klamkami kasetę muszę kupić również, przez roztargnienie chyba jej nie dopisałem :)

Tak czy siak, zapytaj co to będzie. Do tajemniczego "czegośtam" ciężko dobrać pasujące elementy ;)


myślę tylko nad klasą, więcej napisze jak dostanę ramę z tymi dodatkami:)

Jak i tak idzie do wymiany, to ja bym szedł w taniznę. Szkoda byłoby wywalać w połowie zużytą przerzutkę przednią za 60zł. Przynajmniej mnie by było szkoda, wolałbym zamiast niej wywalić przerzutkę za 25zł, a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na Fundusz Wsparcia dla Roweroraffiego, który niniejszym inauguruję ;)


Wiesz Raffi darowanemu koniowi nie zagląda się "pod ogon"...

Dlaczego nie? Mnie z ramą pozioma przysłano mi gratis np stery. Ciężkie, stalowe, na byle jakich łożyskach. Zdemontowałem tą obelgę, zapakowałem ładnie i odesłałem. Podobnie uczyniłem z kierownicą o nietypowych wymiarach i podejrzanie dużej masie.

Wolę "nic" niż gówno, bo "nic" przynajmniej nie śmierdzi, a warte jest tyle samo ;)


Kółka wybrałem porzadne bo i dla mnie potrzeba jak wiesz porządnych;) może nie z takimi jak chciałeś szprychami ale zawsze sprzęt o niebo lepszy od tego co miałem w pionie :)

I zobaczysz, że będą Ci służyły (może poza szprychami :D). Oby tylko były porządnie zaplecione, bo Savil zdaje się miała jakieś problemy z gotowymi kołami.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Savil

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 386
  • Płeć: Kobieta
  • Cylon i lasombra
    • http://savil.bikestats.pl/
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Kwi 2012, 15:42:36 »
Miała, zgadza się. Przednie koło dość szybko się scentrowało, a i przy tylnym trzeba było jakieś tajemnicze rytuały odprawić.

Offline MYSH

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 298
  • Płeć: Mężczyzna
  • =^..^=
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Kwi 2012, 22:53:42 »
Wiesz Raffik :)Sprzęt planuje wymienic za jakiś czas ale może się okazać że zostanę przy nim na stałe... trudno wyczuć co będzie za rok-dwa...


Co do przerzutek to jesteś w błędzie te ktore miałem w pionie nie regulowałem i 2-3 sezony i jeździły, i dobrze:)


A co do kółek, wiesz te szprychy może i nie są takie super jak DT ale dla mnie 300 a 600 to różnica kolosalna.


Co do poziomki... uważam że sprzęt będzie niezły bo Gemsi raczej nie posiada sprzętów LOW END:) a nawet gdyby to będzie to baza do rozbudowy, zmiany, ważne by pozioma była:)



Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki...
Cuda zajmują mi trochę czasu...
:)

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Kwi 2012, 01:13:40 »
Cytat: MYSH
Wiesz Raffik

Może jestem przewrażliwiony ale Raffi, NIE Raffik...

Cytat: MYSH
bym użył szprych DT Champion ale jak mi zaśpiewali że z zaplecieniem zapłacę skromne 605 pln to jednak wybiorę wersje uboższą ze zwykłymi szprychami za BAGATELA 305 pln

Gdzie Ty składasz te kółka?!
CN-Spoke podobnie zresztą jak DT Champion są po około 1zł (OK, czarne DT są po ~2zł)

Cytat: MYSH
te szprychy może i nie są takie super jak DT ale dla mnie 300 a 600 to różnica kolosalna

Zatem gdzie składasz kółka?
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Kwi 2012, 08:54:00 »
Wiesz Raffik :)Sprzęt planuje wymienic za jakiś czas ale może się okazać że zostanę przy nim na stałe... trudno wyczuć co będzie za rok-dwa...

Wiem, że trudno, ale jakieś wstępne założenia mieć trzeba. Nawet jeżeli się później nie sprawdzą ;-)


Cytat: MYSH
Wiesz Raffik
Może jestem przewrażliwiony ale Raffi, NIE Raffik...

Nom, to dość istotne, bo mamy już Rafcika jednego bywającego na naszych Masach w WAW i nie powinno się nas mylić ;)


Cytat: MYSH
bym użył szprych DT Champion ale jak mi zaśpiewali że z zaplecieniem zapłacę skromne 605 pln to jednak wybiorę wersje uboższą ze zwykłymi szprychami za BAGATELA 305 pln

CN-Spoke podobnie zresztą jak DT Champion są po około 1zł (OK, czarne DT są po ~2zł)

Strasznie dziwnie Ci zaśpiewali, podejrzanie wręcz. Seba ma rację, że te szprychy są w podobnej cenie więc dopłaty do DT albo w ogóle być nie powinno, albo powinna być znikoma (max 36zł/koło, bo tyle kosztuje komplet szprych DT).

Ja bym sprawdził ile mi zaśpiewają jeszcze w paru innych miejscach, bo tu wygląda że płacisz za koła na CN (300zł), później dodatkowo za nowe szprychy DT (72zł) choć starych CN ci nie oddadzą, potem jeszcze za wymontowanie jednych szprych i zaplot drugich (30zł) oraz jeszcze 200zł ekstra dorzucasz serwisantowi na piwo.


Cytat: MYSH
Co do poziomki... uważam że sprzęt będzie niezły bo Gemsi raczej nie posiada sprzętów LOW END:) a nawet gdyby to będzie to baza do rozbudowy, zmiany, ważne by pozioma była:)

Nie mówię, że koło jest złe. Nie twierdzę, że CN do szajs, bo sporo osób na tym jeździ. Ale op tym jak się okazało, że koła Savil wymagały centry, jestem raczej sceptyczny i wybrałbym jednak DT. Bo na DT koła moje i jeszcze kilku osób centry nie wymagały przez całe życie (tzn do momentu aż przetarłem klockami hamulcowymi obręcz na wylot).
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Kwi 2012, 11:22:41 »
@MYSH
Z ciekawości. Która to rama? (Gemsi zrobił chyba pięć)
 
Zauważyłem, że pomimo tego, że długość wózka w przerzutce dobiera się do kasety, to nawet jeśli wyliczenia wskazują na zastosowanie krótkiego wózka, to w praktyce, przy długim łańcuchu, lepiej sprawdza się długi wózek - przynajmniej w moim rowerze.
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline adriansocho

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 614
  • Płeć: Mężczyzna
  • All terrain, all mountain.
    • Profil na fejsie
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Kwi 2012, 12:26:56 »
Długi wózek "wybacza więcej błędów", zwłaszcza przy różnych kombinacjach z łańcuchami. W zasadzie kombinowanie z krótszymi wózkami jest uzasadnione tylko dla zawodników (masa) oraz dla osób obawiających się o zawadzenie wózkiem o teren (sam kiedyś złamałem hak przerzutki po tym, jak przerzutka raczyła wciągnąć w koło jakiś badyl).


Sugeruję nie wspierać swoimi pieniążkami osób/sklepów, które wyskakują z takimi dziwnymi wycenami. A DT są o tyle lepsze, że są mniej podatne na zapiekanie się połączenia gwintowego nypel/szprycha - jest to bardzo istotne, jeśli koło wymaga poprawek np. 2 lata od pierwszego zaplecenia.
AdrianSocho

Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Kwi 2012, 12:31:57 »
Długi wózek "wybacza więcej błędów", zwłaszcza przy różnych kombinacjach z łańcuchami. W zasadzie kombinowanie z krótszymi wózkami jest uzasadnione tylko dla zawodników (masa) oraz dla osób obawiających się o zawadzenie wózkiem o teren (sam kiedyś złamałem hak przerzutki po tym, jak przerzutka raczyła wciągnąć w koło jakiś badyl).
Kolega Ślimak ma u siebie długi wózek z kołem 20". Z tego co mówił, to to jedzie kilka cm nad ziemią...

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Kwi 2012, 14:05:44 »
Zauważyłem, że pomimo tego, że długość wózka w przerzutce dobiera się do kasety, to nawet jeśli wyliczenia wskazują na zastosowanie krótkiego wózka, to w praktyce, przy długim łańcuchu, lepiej sprawdza się długi wózek - przynajmniej w moim rowerze.

To logiczne. Długi wózek to dłuższa dźwignia da sprężyny, a więc lepsza siła naciągu przy takiej samej sprężynie. To się liczy jak masz długi (i ciężki) łańcuch do naciągania.

Długi wózek "wybacza więcej błędów", zwłaszcza przy różnych kombinacjach z łańcuchami. W zasadzie kombinowanie z krótszymi wózkami jest uzasadnione tylko dla zawodników (masa) oraz dla osób obawiających się o zawadzenie wózkiem o teren

Nic dodać nic ująć.

Kolega Ślimak ma u siebie długi wózek z kołem 20". Z tego co mówił, to to jedzie kilka cm nad ziemią...

Ano ma 20" + SGS. Jakoś to dawało radę na asfalcie, choć omijając próg przy krawężniku już trzeba było zachować ostrożność. W terenie to ja tego absolutnie nie widzę, ale na szosie powinno dawać radę.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline MYSH

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 298
  • Płeć: Mężczyzna
  • =^..^=
Odp: Sprzęt
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Kwi 2012, 08:25:41 »
A takie jeszcze pytanie, bo lubie systematyczność:)


może ktos wypisać od najsłabszej do najlepszej grupy osprzętu shimano?
bo jest altus, acera, deore, tourney, alivio, lx, xtr, i od cholery jeszcze :) jak to poukładać od najgorszej do najlepszej?
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki...
Cuda zajmują mi trochę czasu...
:)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)