WNIOSKODAWCA DATA
Sz.p Bogdan Olesiński
Burmistrz dzielnicy Mokotów m.st Warszawy
ul. Rakowiecka 25/27
02-517 Warszawa
Wniosek o wdrożenie planu poprawy komunikacji rowerowej na obszarze dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy
Doceniając znaczenie komunikacji rowerowej, oraz w trosce o poprawę warunków i bezpieczeństwa ruchu rowerowego na obszarze dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, wnoszę o podjęcie przez władze dzielnicy usilnych działań mających na celu realizację poniższych postulatów:
1.Stworzenie systemu parkingów rowerowych na obszarze dzielnicy Mokotów.
2.Stworzenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na ulicy Spacerowej i Gagarina.
3.Remont nawierzchni drogi dla rowerów na ulicy Boboli i Wołoskiej, oraz uzupełnienie jej brakujących odcinków, w tym połączenie tego odcinka z drogą dla rowerów na ulicy Racławickiej.
4.Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na Alei Wilanowskiej od skrzyżowania z ulicą Wołoską do skrzyżowania z ulicą Puławską, w tym stworzenia wygodnego dla rowerzystów rozwiązania skrzyżowania Alei Wilanowskiej, ulicy Puławskiej i Niepodległości, uwzględniającą budowę przejazdów rowerowych, i odcinków dróg rowerowych umożliwiających rowerzystom bezpieczne pokonanie tego skrzyżowania we wszystkich kierunkach [bardzo długie zdanie].
5.Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na ulicy Jana Pawła Woronicza.
6.Wybudowanie drogi rowerowej o nawierzchni asfaltowej na ulicy Żwirki i Wigury, w tym wprowadzenia wygodnych rozwiązań dla rowerzystów na skrzyżowaniu przy Pomniku Lotnika, i przejściach dla pieszych w obrębie ulicy Żwirki i Wigury, co będzie wymagać współpracy z sąsiednią dzielnicą Ochota.
7.Wybudowanie obustronnej drogi dla rowerów na ulicy Czerniakowskiej, co powinno zostać połączone ze stworzeniem wygodnego i bezpiecznego dla kierowców sposobu parkowania na tej ulicy.
8.Wybudowanie drogi dla rowerów o nawierzchni asfaltowej na całej długości ulicy Niepodległości.
9.Stworzenie drogi rowerowej na ulicy Puławskiej od skrzyżowania z ulicą Dolną do skrzyżowania z ulicą Goworka, co może wiązać się z częściową likwidacją jednego z pasa ruchu w stronę Ursynowa i zmianą układu pasów ruchu.
10.Wprowadzania na drogach dojazdowych i lokalnych, rozwiązań wpływających na uspokojeniu ruchu, w tym przede wszystkim śluz rowerowych, oraz dopuszczenie obustronnego ruchu rowerowego na ulicach jedno kierunkowych.