Autor Wątek: Rowerowy plan dla Mokotowa  (Przeczytany 20630 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Rowerowy plan dla Mokotowa
« dnia: 08 Mar 2012, 22:12:53 »
  Odnośnie wątku : http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=1832.0
 
Myślę o czymś podobnym dla Mokotowa, w uproszczeniu:

1. Stworzenie systemu parkingów rowerowych w oparciu o wnioski i potrzeby mieszkańców, z uwzględnieniem konieczności jego stałej rozbudowy.
 
2. Wybudowanie drogi rowerowej klasy G na ulicy Żwirki i Wigury.
 
- w tym dodanie przejazdów rowerowych na wskazanych przejściach dla pieszych.
- dogodnego, zgodnego ze standardami rozwiązania skrzyżowania przy Pomniku Lotnika
 
3. Dokończenie brakującego odcinka DDR u zbiegu ulic Wołoskiej i Racławickiej, w tym:
 
- wybudowanie brakującego odcinka drogi rowerowej pomiędzy  (X)Wołoska/ Racławicka, a    (X)Wołoska/Konstruktorska.
 
- wymiana nawierzchni na pozostałej części drogi dla rowerów na ulicach Wołoskiej i Boboli na asfaltową.

- dodanie przejazdów rowerowych na przejściach dla pieszych na ulicy Wołoskiej i Racławickiej.

- stworzenie śluzy rowerowej która pozwalała by z (X) Wołoska/Racławicka pojechać na wprost w ulice Odyńca (za postulowanym przejazdem na pasie do jazdy na wprost).
 
Wymagane odstrzelenie osób, które chcą poszerzenia tej ulicy, na której rzekomo tworzą się korki  ;)
 
4. Stworzenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na całej długości ulicy Jana Pawła Woronicza. Na odcinku między Puławską a Niepodległości nie wymaga to wprowadzenia zakazu parkowania, tylko poprowadzenia  pasa rowerowego obok miejsc parkingowych, tak jak w innych miastach.
 
 
Poza tym z Niepodległości, Sasanki i Marynarską przydałoby się coś zrobić, dokładniej pasy rowerowe wytyczyć, ale jeszcze nie  analizowałem takiej możliwości.   
 
Czekam na dalsze pomysły.
Tomek
« Ostatnia zmiana: 09 Mar 2012, 12:23:58 wysłana przez qwerJA »
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Mar 2012, 07:58:54 »
Sasanki i Marynarska to raczej nie pasy rowerowe, a drogi rowerowe, pewnie po części dałoby się wykorzystać drogi techniczne po bokach (miejscami są). Na pasy rowerowe tam jest zbyt duży i ciężki ruch IMO. Nawet mnie nie jedzie się tam komfortowo jezdnią.

Poza tym muszę sprawdzić gdzie kończy się Mokotów, bo mam wrażenie, że Żwirki i Sasanki to już Ochota jest... muszę sprawdzić. Ty też lepiej sprawdź ;)


Na pewno zabrakło mi kilku rzeczy w Twojej liście:

-Mokotów ma mnóstwo małych uliczek, często można nimi ominąć arterie. Gdyby tylko uspokoić tam ruch...

-DDR na Puławskiej kończy się przy Dolnej, a później kolejny odcinek jest od Spacerowej. Załatanie tej luki po wybudowaniu DDR na Waryńskiego (być może w tym roku) da świetny i CIĄGŁY ciąg do samego centrum Wawy.

-Wisłostrada i szlak Wisły - pomiędzy Poniatowskim a Siekierkowskim jest nieciągłość - załatać, koszty nie będą duże, bo miejsce jest i nie trezba dotykać żadnej sygnalizacji. Można przy okazji zrobić remont chodnika, bo ma chyba z milion lat (a przynajmniej na tyle wygląda).

-ulica Agricoli w obecnym stanie zagraża zdrowiu i życiu rowerzystów. Minimum to załatanie dziur. Ale tej ulicy przydałby się remont kapitalny.

-połączenie odcinków ciągu pieszo-rowerowego przy Dolince. Brakuje "tylko" przejazdów przez skrzyżowania. Choć to było już w postulatach Ursynowa.

-problem jest też, gdy chce się rowerem przejechać z "dołu" na "górę" Mokotowa. Żadna z ulic przecinających skarpę Wiślaną nie ma żadnych rozwiązań prorowerowych. To straszna bariera, dla wielu mniej wprawnych wręcz nie do pokonania! A nikt mi nie powie, że na Spacerowej nie ma miejsca na pasy rowerowe lub ścieżkę.

-Mokotów to szkoły. SGH, SGGW, UW, Polibuda, akademiki. Przydałyby się parkingi rowerowe pod tymi instytucjami.


Tyle pomysłów na szybkiego.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Mar 2012, 09:49:15 »
Sasanki i Marynarska to raczej nie pasy rowerowe, a drogi rowerowe, pewnie po części dałoby się wykorzystać drogi techniczne po bokach (miejscami są). Na pasy rowerowe tam jest zbyt duży i ciężki ruch IMO. Nawet mnie nie jedzie się tam komfortowo jezdnią.

Poza tym muszę sprawdzić gdzie kończy się Mokotów, bo mam wrażenie, że Żwirki i Sasanki to już Ochota jest... muszę sprawdzić. Ty też lepiej sprawdź ;)
 
Wiem jakie są granice Mokotowa, mówiąc o Żwirkach miałem na myśli, wschodnią stronę jezdni, omija się nią mnóstwo sygnalizacji, poza tym tam brakuje również chodnika.
Inna sprawa że Pomnik Lotnika to już Filtry, ale bez tego DDR nie ma sensu, więc konieczne jest zrobienie tego razem, i trzeba o tym wyraźnie wspomnieć.
 


Na pewno zabrakło mi kilku rzeczy w Twojej liście:


-Wisłostrada i szlak Wisły - pomiędzy Poniatowskim a Siekierkowskim jest nieciągłość - załatać, koszty nie będą duże, bo miejsce jest i nie trzeba dotykać żadnej sygnalizacji. Można przy okazji zrobić remont chodnika, bo ma chyba z milion lat (a przynajmniej na tyle wygląda).

Prawda


-Mokotów to szkoły. SGH, SGGW, UW, Polibuda, akademiki. Przydałyby się parkingi rowerowe pod tymi instytucjami.
Akurat SGGW ma dobry system parkingów rowerowych. Na terenie SGH też jest parking z wyrwikółek (pewnie dobrze im z tym), zresztą pod SGHem, to tak naprawdę trzeba przede wszystkim ucywilizować parkowanie samochodów, wprowadzić strefę płatnego parkowania i przegonić płatnych przepychczy z parkingu, oraz pododawać słupki w kilku miejscach z drugiej strony ulicy, ale to już inny temat.
« Ostatnia zmiana: 09 Mar 2012, 09:51:28 wysłana przez qwerJA »
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline Trupek

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 731
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Mar 2012, 11:30:41 »
Tak poza tematem - gdzie na Mokotowie jest SGGW?

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Mar 2012, 12:17:28 »
Tak poza tematem - gdzie na Mokotowie jest SGGW?
Koło SGH, jeszcze wszystkiego tam nie wynajmują, ale faktycznie z Raffim mieliśmy chyba co innego na myśli  :D
Poza tym, o stojakach napisałem w punkcie pierwszym ;)
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Mar 2012, 13:54:37 »
Tak poza tematem - gdzie na Mokotowie jest SGGW?

Rakowiecka 28 czy 30.

Przy 32 jest z kolei uczelnia prywatna (WSIIZ).
Generalnie na Rakowieckiej kontrapas i stojaki by się przydały. Ale pewnie się nie da, bo jest wąsko (trawnik może już być terenem prywatnym), a kontrapas oznaczałby likwidację parkowania.

Mnie przez 4 lata studiów udało się wywalczyć tylko frezowanie ;)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Mar 2012, 21:06:25 »
Jeżeli chodzi o PW to mamy tam pilnowane przez "Straż Akademicką" parkingi. Teraz uwaga: 25 miejsc(OIDP) przy gmachu głównym! Są też stojaki i ogrodzenia na całym terenie (amatorszczyzna, raczej wyrwikółki). Jak narazie nie miałem okazji doświadczyć tłoku na parkingu, ale ponoć w lato jest "kto pierwszy ten zostawia rower"...
Jeżeli chodzi o dojazd to jeżeli chodzi o Noakowskiego to... bez komentarza...
« Ostatnia zmiana: 09 Mar 2012, 21:09:47 wysłana przez Mhrok »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Mar 2012, 09:59:51 »
Jeżeli chodzi o PW to mamy tam pilnowane przez "Straż Akademicką" parkingi. Teraz uwaga: 25 miejsc(OIDP) przy gmachu głównym! Są też stojaki i ogrodzenia na całym terenie (amatorszczyzna, raczej wyrwikółki). Jak narazie nie miałem okazji doświadczyć tłoku na parkingu, ale ponoć w lato jest "kto pierwszy ten zostawia rower"...

Nie tylko przy Noakowskiego przy głównym można zaparkować. Przechodzisz przez Nowowiejską na drugą stronę i też masz parking, większy nawet.


Jeżeli chodzi o dojazd to jeżeli chodzi o Noakowskiego to... bez komentarza...

Przesadzasz. Widywałem gorsze ulice.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Mar 2012, 10:51:08 »
Jeżeli chodzi o PW to mamy tam pilnowane przez "Straż Akademicką" parkingi. Teraz uwaga: 25 miejsc(OIDP) przy gmachu głównym! Są też stojaki i ogrodzenia na całym terenie (amatorszczyzna, raczej wyrwikółki). Jak narazie nie miałem okazji doświadczyć tłoku na parkingu, ale ponoć w lato jest "kto pierwszy ten zostawia rower"...

Nie tylko przy Noakowskiego przy głównym można zaparkować. Przechodzisz przez Nowowiejską na drugą stronę i też masz parking, większy nawet.


Jeżeli chodzi o dojazd to jeżeli chodzi o Noakowskiego to... bez komentarza...

Przesadzasz. Widywałem gorsze ulice.
Ano przy EITI jest parking, ale przeważnie nie chce mi się latać w jedną i w drugą jak potrzebuję się dostać do GE(Elektryczny).
Jeżeli chodzi o Noakowskiego to nie dość, że jest wąska to jeszcze przeważnie jest zastawiona przez "dostawy" i kurierów oraz innych, którzy zostawiają samochody "na 5 minut". Do tego jest jednokierunkowa z mojej perspektywy w złą stronę.

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Mar 2012, 17:42:47 »
Ale Noakowskiego nie leży na Mokotowie, co nie znaczy że nie powinno się przy okazji gruntownego remontu ulicy, (zerwania asfaltu i chodników) zorganizować kontrapas rowerowy, ale na to przepisy z jakiegoś rozporządzenia nie pozwalają, a władze Stolicy nie mają zamiar go na wzór włodarzy innych miast olewać ciepłą herbatką.

Argument za zmianą rozporządzenia jest, w Krakowie powstały kontrapasy obok miejsc parkingowych dla samochodów, i wszyscy widzą że to się sprawdza i jest bezpieczne. A to jest rozporządzenie ( ZTCP ), wydanie go dużo nie kosztuje i nie potrzeba sejmu i senatu.

Czy ktoś się już o to starał w ministerstwie ? 
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Mar 2012, 17:55:50 »
Ale Noakowskiego nie leży na Mokotowie, co nie znaczy że nie powinno się przy okazji gruntownego remontu ulicy, (zerwania asfaltu i chodników) zorganizować kontrapas rowerowy, ale na to przepisy z jakiegoś rozporządzenia nie pozwalają

Owszem, pozwalają. Nie pozwalają na kontrapas i parkowanie naraz. Sam kontrapas można by zrobić choćby dzisiaj :P


Czy ktoś się już o to starał w ministerstwie ?

Tak. Ktoś się o to starał, stara i będzie starał do skutku.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Aradoslaw

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Mar 2012, 21:32:28 »
Postulaty ursynowskie wysyłałem również do zarządu i radnych Dzielnicy Mokotów.  Ta radna wykazała chęć współpracy,
http://mokotow.waw.pl/page/index.php?str=610&kadencja_id=4&id=84
więc jak Mokotów przygotuje swoje postulaty to warto do niej uderzać :)

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Mar 2012, 23:21:39 »
    Uroczyście informuje, że obecnie wywiązuje  się posłusznie ze swojego obywatelskiego obowiązku, a więc przygotowuje odpowiednie pismo. Osnowe już napisałem na obszerne uzasadnienie zbieram wenę  ;) 

Obecnie po wykonaniu wizji lokalnych i społecznych kontrolach pasów ruchu drogowego uzbierało mi się 10 punktów, które prezentuje poniżej.

Do każdego punktu oczywiście będzie odpowiednie uzasadnienie, a nawet zdjęcia ze schematami i wizualizacją.

Jeśli macie jeszcze jakieś propozycje to czekam, osobiście odpuściłem sobie pasy rowerowe na Dolnej (nie ma miejsca, a jeździ się dobrze). Przedłużenie DDR na Puławskiej w stronę Centrum też mało realne, lepiej się jedzie ulicą.

Co o tym myślicie, można jeszcze coś ważnego dodać albo zmienić, tylko że liczba punktów powinna być parzysta 8, 10, 12 (PR).
 
Mam ponadto pytania, czy macie jakieś przykłady i propozycje miejsc, w których  uspokojenie ruchu czy dodanie kontrapasów, będzie alternatywą jazdy szybkimi arteriami, przydało by mi się to do uzasadnienia, sam nawet takie miejsca znam, ale chce poznać waszą opinię.

No i czy jeśli to pismo ma być tak bardzo oficjalne i medialnie wysłane (wręczane), to chyba ktoś w ZMie powinien to wiedzieć, i powinienem się z nimi skontaktować czy coś, nigdy jeszcze nie pisałem pisma o takim dużym zasięgu merytorycznym, Rafii wiesz o co chodzi ;)

Priorytety są takie:

1. Stworzenie systemu parkingów rowerowych na obszarze dzielnicy Mokotów (systematycznie rozwijanego wedle potrzeb itd.)

2. Stworzenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na ulicy Spacerowej.

3. Remont  nawierzchni drogi dla rowerów na ulicy Boboli i Wołoskiej, oraz uzupełnienie jej brakujących odcinków, w tym połączenie tego odcinka z drogą dla rowerów na ulicy Racławickiej.

4. Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na Alei Wilanowskiej od skrzyżowania z ulicą Wołoską do skrzyżowania z Aleją Generała Władysława Sikorskiego, w  tym wygodnego dla rowerzystów rozwiązania skrzyżowania Alei Wilanowskiej, ulicy Puławskiej i Niepodległości uwzględniającą budowę przejazdów rowerowych, i krótkich odcinków dróg rowerowych umożliwiających rowerzystom bezpieczne pokonanie tego skrzyżowania we wszystkich kierunkach.

5. Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na ulicy Jana Pawła Woronicza.

6. Wybudowanie drogi rowerowej o nawierzchni asfaltowej na ulicy Żwirki i Wigury, w tym wprowadzenia wygodnych rozwiązań dla rowerzystów na skrzyżowaniu przy Pomniku Lotnika, i przejściach dla pieszych w obrębie ulicy Żwirki i Wigury, co będzie wymagać współpracy z sąsiednią dzielnicą Ochota.

7.  Wybudowanie drogi dla rowerów o nawierzchni asfaltowej na ulicy Czerniakowskiej po jej zachodniej stronie.

8. Wybudowanie drogi dla rowerów o nawierzchni asfaltowej na ulicy Niepodległości.

9. Wprowadzania na drogach dojazdowych i lokalnych rozwiązań wpływających na uspokojeniu ruchu.

10.* Stosowania  śluz rowerowych na niektórych skrzyżowaniach z ?!!! * ( no właśnie, gdzie, co, jak ten punkt sformułować, jeśli nie odpadnie to może Raffi napisze uzasadnienie, ja i tak w  uzasadnieniu miałem napisać o śluzach tam gdzie miały by być co niektóre pasy rowerowe )


Z rowerowym pozdrowieniem
Tomek Przygoda

   
« Ostatnia zmiana: 18 Mar 2012, 01:20:14 wysłana przez qwerJA »
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Mar 2012, 09:33:07 »
Mam ponadto pytania, czy macie jakieś przykłady i propozycje miejsc, w których  uspokojenie ruchu czy dodanie kontrapasów, będzie alternatywą jazdy szybkimi arteriami, przydało by mi się to do uzasadnienia, sam nawet takie miejsca znam, ale chce poznać waszą opinię.

Uspokojenie ruchu wszędzie tam, gdzie nie jeździ zbiorkom - to będzie spora część ulic pomiędzy Puławską a Niepodległości i pomiędzy Niepodległości a Wołoską: np Czerska (z dopuszczeniem za pomocą T22 na odcinku jednokierunkowym). Wszystkie mniejsze ulice.

Pasy wszędzie tam, gdzie nie da się uspokojenia ruchu, a nie ma miejsca na sensowny DDR. Np na Batorego, Marszałkowskiej (odcinek jednokierunkowy), Szucha...

Kontrapasy lub dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd (sama Tabliczka T22 pod B2) na wszystkich jednokierunkowych zasadniczo.

Przy głównych trasach przez dzielnicę (np Wołoska, Niepodległości, Puławska) winne być obustronne DDR.


No i czy jeśli to pismo ma być tak bardzo oficjalne i medialnie wysłane (wręczane), to chyba ktoś w ZMie powinien to wiedzieć, i powinienem się z nimi skontaktować czy coś, nigdy jeszcze nie pisałem pisma o takim dużym zasięgu merytorycznym, Rafii wiesz o co chodzi ;)

Są dwie opcje. Albo możesz wysłać sam i dać do wiadomości ZM.
Albo możesz poprosić by wysłać pismo podpisane jako ZM.

Druga możliwość potrwa dłużej, bo w ZM lubią czytać co podpisują i wysyłają. Można też pójść obiema drogami naraz.


1. Stworzenie systemu parkingów rowerowych na obszarze dzielnicy Mokotów (systematycznie rozwijanego wedle potrzeb itd.)

Dopisz, że szczególnie przy szkołach, i że stojaki odwrócone "U".


2. Stworzenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na ulicy Spacerowej.

Hmmmm... sam się zastanawiam, czy nie lepiej DDR po południowej stronie lub lepiej obustronnie. Większość rowerzystów jakich tam widziałem, bała się jezdni i popylała jednak chodnikiem.

3. Remont  nawierzchni drogi dla rowerów na ulicy Boboli i Wołoskiej, oraz uzupełnienie jej brakujących odcinków, w tym połączenie tego odcinka z drogą dla rowerów na ulicy Racławickiej.

Sensownie. Ja bym dodał jeszcze budowę DDR po stronie wschodniej - sporo tam celów podróży, np wydziały na PW. Z obecnej DDR do nich nie dojedziesz. Brakuje też przejazdów przez Wołoską w poprzek. Na pewno nie ma przy Rakowieckiej i Narbutta, bo tam bywałem.


4. Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na Alei Wilanowskiej od skrzyżowania z ulicą Wołoską do skrzyżowania z Aleją Generała Władysława Sikorskiego, w  tym wygodnego dla rowerzystów rozwiązania skrzyżowania Alei Wilanowskiej, ulicy Puławskiej i Niepodległości uwzględniającą budowę przejazdów rowerowych, i krótkich odcinków dróg rowerowych umożliwiających rowerzystom bezpieczne pokonanie tego skrzyżowania we wszystkich kierunkach.

Sensowne jest tylko do Puławskiej. Dalej jezdnia jest szersza i jest już DDRiP, całkiem sensowny nawet (tzn na tyle sensowny, że zdarzało mi się nim jeździć).

5. Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na ulicy Jana Pawła Woronicza.

Sensowne.

6. Wybudowanie drogi rowerowej o nawierzchni asfaltowej na ulicy Żwirki i Wigury, w tym wprowadzenia wygodnych rozwiązań dla rowerzystów na skrzyżowaniu przy Pomniku Lotnika, i przejściach dla pieszych w obrębie ulicy Żwirki i Wigury, co będzie wymagać współpracy z sąsiednią dzielnicą Ochota.

Sensowne, zwłaszcza że plan jest by wytyczyć tam buspas, więc znowu na jezdni warunki dla rowerzystów się popsują. Dopisałbym też, że KONIECZNIE przejazdy rowerowe w poprzek ulicy.


7.  Wybudowanie drogi dla rowerów o nawierzchni asfaltowej na ulicy Czerniakowskiej po jej zachodniej stronie.

Czemu akurat po zachodniej? Moim zdaniem obustronnie.

Jak ktoś jedzie np do osiedla po wschodniej stronie, to z ddr po stronie zachodniej nie skorzysta. Po wschodniej stronie jest też mniej skrzyżowań, więc można szybciej jechać. No i tamtędy ma biec NSR.


8. Wybudowanie drogi dla rowerów o nawierzchni asfaltowej na ulicy Niepodległości.

Sensowne. Niełatwe, ale sensowne.


9. Wprowadzania na drogach dojazdowych i lokalnych rozwiązań wpływających na uspokojeniu ruchu.



10.* Stosowania  śluz rowerowych na niektórych skrzyżowaniach z ?!!! * ( no właśnie, gdzie, co, jak ten punkt sformułować, jeśli nie odpadnie to może Raffi napisze uzasadnienie, ja i tak w  uzasadnieniu miałem napisać o śluzach tam gdzie miały by być co niektóre pasy rowerowe )

Najlepiej wprost wymienić krzyżówki, gdzie się tego domagamy.

Śluzy generalnie stawia się wtedy, gdy mała ulica, na której ruch rowerów jest prowadzony pasem rowerowym LUB jezdnią na zasadach ogólnych (uspokojenie ruchu) krzyżuje się z ulicą główną. Skrzyżowanie musi mieć sygnalizację, a główna ulica nie może mieć drogi rowerowej (bo wtedy nie skręcałbyś w lewo, a zjeżdżał na DDR).

IMO Kwalifikują się np osygnalizowane skrzyżowania mniejszych ulic z Kazimierzowską, Wilanowską na odcinku gdzie chcemy pasy, Racławicka cała(*), Batorego (na Niepodległości tylko po stronie wschodniej). Myślę, że załapałeś wzorzec ;-)

*- no chyba, że wybudują DDR w Niepodległości lub na Puławskiej, wtedy cała bez tych dwóch skrzyżowań.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rowerowy plan dla Mokotowa
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Mar 2012, 19:35:11 »
    Ja po dzisiejszym  dodatkowym rekonesansie mam następujące refleksje: 

1 .    Dalej jestem za pasami na Wilanowskiej  aż do X ze Sikorskiego, ten tzw. DDRiP  to miejscami zwykły chodnik o nawierzchni i szerokości miejscami niezgodnej ze  standardami. Przeszkody obiektywne uniemożliwiają zrobienia tam DDRu, oraz  DDRiP bez kilku wąskich gardeł i sc#%&anionej geometrii. Przy czym te  pasy powinny być szersze niż 1,5 metra (zwłaszcza na łukach od strony zjazdu) i  powinno się zastosować jakiś rodzaj łagodnej separacji, tradycyjny separator jak dla mnie  odpada, ktoś gdzieś mówił o jakimś znakowaniu ''grubowarstwowym'' które jest  wyczuwalne pod kołami. Zresztą to zależy od rozwiązania dla ruchu rowerowego na  X Wilanowska, Puławska, Niepodległości. Myslę że alternatywnie można zawnioskować o DDR, ale po stronie południowej, bo tam jest mniej ograniczeń obiektywnych. 
 
2 .    Na Czerniakowskiej tak naprawdę przydała by  się DDR obustronna. Przyczym o ile po stronie zachodniej idzie ją łatwo  wytyczyć, to po stronie wschodniej wymagało by to również rozwiązania dla  samochodów, które zwyczajnie muszą tam parkować, bo do piwnicy się ich nie  włoży. W tym miejscu kierowcom zwyczajne trzeba pójść na rękę i przy okazji budowy DDRu dać im możliwość bezpiecznego i  wygodnego parkowania, zresztą jeśli przy okazji zrobienia czegoś dla rowerzystów będzie można zrobić coś dla kierowców, to miasto to szybko zrobi.

Zdjęcia ze  strony wschodniej:


DDRiP po stronie wschodniej (Pani chyba sobie nie życzyła żeby jej zdjęcie publikować)  ;)

 
 

I jeszcze takie  cudowne wąskie gardło na wysokości ulicy 29 listopada, ogrodzenie nie jest chyba w rejestrze zabytków, wogle tam chyba jest jakaś spółka komunalna.
Można przesunąć, co wymagać będzie dalszych uzgodnień.


3 .   Zastanawiam się nad likwidacją punktu o DDRrze  na Niepodległości, owszem wykonalne, ale wymagało by to przeprojektowania  całego chodnika i okolicznej zieleni, która i tak jest symboliczna i zaniedbana, oraz miejscami wycięcia drzew, co do których nie wiem czy nie  powinno się je już wyciąć i zastąpić nowymi.
Obserwowałem  tam dzisiaj ruch rowerowy ci, co się boją jezdni masowo kulturalnie jadą po  miejscami równiutkim chodniku, nieliczni zasuwają po jezdni. Nie wiem czy nie  powinno się tego tak zostawić . Wiem każdy na tym forum zna kogoś, kto zaliczał  tam jakiś incydent, ale mam wrażenie, że oni tego zwyczajnie nie zrobią przez  następnych xx lat. Generalnie myślę, że warto skupić się na uspokojeniu ruchu  na bocznych uliczkach.
 
Acha i pasy  rowerowe na Woronicza same się zrobiły  :D

 
Z rowerowym pozdrowieniem
Tomek Przygoda
« Ostatnia zmiana: 18 Mar 2012, 22:55:17 wysłana przez qwerJA »
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "