Uroczyście informuje, że obecnie wywiązuje się posłusznie ze swojego obywatelskiego obowiązku, a więc przygotowuje odpowiednie pismo. Osnowe już napisałem na obszerne uzasadnienie zbieram wenę
Obecnie po wykonaniu wizji lokalnych i społecznych kontrolach pasów ruchu drogowego uzbierało mi się 10 punktów, które prezentuje poniżej.
Do każdego punktu oczywiście będzie odpowiednie uzasadnienie, a nawet zdjęcia ze schematami i wizualizacją.
Jeśli macie jeszcze jakieś propozycje to czekam, osobiście odpuściłem sobie pasy rowerowe na Dolnej (nie ma miejsca, a jeździ się dobrze). Przedłużenie DDR na Puławskiej w stronę Centrum też mało realne, lepiej się jedzie ulicą.
Co o tym myślicie, można jeszcze coś ważnego dodać albo zmienić, tylko że liczba punktów powinna być parzysta 8, 10, 12 (PR).
Mam ponadto pytania, czy macie jakieś przykłady i propozycje miejsc, w których uspokojenie ruchu czy dodanie kontrapasów, będzie alternatywą jazdy szybkimi arteriami, przydało by mi się to do uzasadnienia, sam nawet takie miejsca znam, ale chce poznać waszą opinię.
No i czy jeśli to pismo ma być tak bardzo oficjalne i medialnie wysłane (wręczane), to chyba ktoś w ZMie powinien to wiedzieć, i powinienem się z nimi skontaktować czy coś, nigdy jeszcze nie pisałem pisma o takim dużym zasięgu merytorycznym, Rafii wiesz o co chodzi
Priorytety są takie:
1. Stworzenie systemu parkingów rowerowych na obszarze dzielnicy Mokotów (systematycznie rozwijanego wedle potrzeb itd.)
2. Stworzenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na ulicy Spacerowej.
3. Remont nawierzchni drogi dla rowerów na ulicy Boboli i Wołoskiej, oraz uzupełnienie jej brakujących odcinków, w tym połączenie tego odcinka z drogą dla rowerów na ulicy Racławickiej.
4. Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na Alei Wilanowskiej od skrzyżowania z ulicą Wołoską do skrzyżowania z Aleją Generała Władysława Sikorskiego, w tym wygodnego dla rowerzystów rozwiązania skrzyżowania Alei Wilanowskiej, ulicy Puławskiej i Niepodległości uwzględniającą budowę przejazdów rowerowych, i krótkich odcinków dróg rowerowych umożliwiających rowerzystom bezpieczne pokonanie tego skrzyżowania we wszystkich kierunkach.
5. Wytyczenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na ulicy Jana Pawła Woronicza.
6. Wybudowanie drogi rowerowej o nawierzchni asfaltowej na ulicy Żwirki i Wigury, w tym wprowadzenia wygodnych rozwiązań dla rowerzystów na skrzyżowaniu przy Pomniku Lotnika, i przejściach dla pieszych w obrębie ulicy Żwirki i Wigury, co będzie wymagać współpracy z sąsiednią dzielnicą Ochota.
7. Wybudowanie drogi dla rowerów o nawierzchni asfaltowej na ulicy Czerniakowskiej po jej zachodniej stronie.
8. Wybudowanie drogi dla rowerów o nawierzchni asfaltowej na ulicy Niepodległości.
9. Wprowadzania na drogach dojazdowych i lokalnych rozwiązań wpływających na uspokojeniu ruchu.
10.* Stosowania śluz rowerowych na niektórych skrzyżowaniach z
?!!! * ( no właśnie, gdzie, co, jak ten punkt sformułować, jeśli nie odpadnie to może Raffi napisze uzasadnienie, ja i tak w uzasadnieniu miałem napisać o śluzach tam gdzie miały by być co niektóre pasy rowerowe )
Z rowerowym pozdrowieniem
Tomek Przygoda