Zastanawia mnie jeszcze z definicji w PORD, że DDR jest "konstrukcyjnie" oddzielona od innych dróg. Nie każdy studiował budowę dróg i mostów na wydziale budownictwa. Inny kolor wystarczy? Może sposób ułożenia kostki? Albo powszechnie wtykany między część szarą a czerwoną - krawężnik. Co poeta miał na myśli pisząc, że DDR jest "oddzielona konstrukcyjnie od innych dróg"?
Inny kolor kostki to NIE jest rozróżnienie konstrukcyjne.
Rozróżnienie konstrukcyjne to np inna nawierzchnia (np asfalt na DDR, płyty na chodniku), rozróżnienie wysokości, krawężnik pomiędzy, trawnik pomiędzy. Albo oddzielenie od jezdni wystającym krawężnikiem, separatorami, barierką, poziomem niwelety.
Generalnie zamysł był taki, by właśnie skończyć z rozróżnianiem tylko kolorem kostki czy malowaniem linii na chodniku, bo to ciężko dostrzec w nocy, po deszczu, pod liśćmi itp No i niewidomi to w ogóle nie mają szansy dowiedzieć się, że idą po DDR.
Z kolei na jezdni jak nie ma separacji czymś pomiędzy częścią dla aut i rowerów, to nie jest to DDR tylko pas rowerowy (w końcu zdefiniowany w ustawie).