Autor Wątek: Smarowanie Napędu  (Przeczytany 23534 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

storm

  • Gość
Odp: Smarowanie Napędu
« Odpowiedź #45 dnia: 10 Sie 2011, 23:46:47 »
Nie zdziwiłbym się, gdyby to była któraś korba... U mnie w SWB prawa wymagała dokręcenia po kilkuset kilometrach po skręceniu roweru...


Offline MYSH

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 298
  • Płeć: Mężczyzna
  • =^..^=
Odp: Smarowanie Napędu
« Odpowiedź #46 dnia: 11 Sie 2011, 00:40:18 »
zdziwiłbyś się, nie wiadomo co puka, wszystko dokręcone, nigdzie nie ma luzów ale mimo to cos delikatnie puka :)
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki...
Cuda zajmują mi trochę czasu...
:)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Smarowanie Napędu
« Odpowiedź #47 dnia: 11 Sie 2011, 09:26:42 »
zdziwiłbyś się, nie wiadomo co puka

Na moje oko to pukanie mogło mieć związek z:
a) niedokręconym zaciskiem sztycy
b) zgiętą ośką w bardzo zużytym tylnym kole

Korby i pedały dokręcone były solidnie.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Bear

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Płeć: Mężczyzna
  • abrakadabra.
Odp: Smarowanie Napędu
« Odpowiedź #48 dnia: 11 Sie 2011, 10:41:30 »
pytanie czy założone są noski, spd czy tylko pedały, bo przy noskach potrafi zapinka albo pasek stukać o ramę naprzyład, albo nogawką można stukać o koszyk na bidon, może jeszcze stukać linaka hamulcowa o szprychy albo widelec (jak jest przydługa albo zgięta), mogą stukac błotniki :0) generalnie przydałoby się wrzucić rower np. na trenażer - jeden kręci drugi słucha ;0)

Offline MYSH

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 298
  • Płeć: Mężczyzna
  • =^..^=
Odp: Smarowanie Napędu
« Odpowiedź #49 dnia: 11 Sie 2011, 10:59:45 »
coś na pewno stuka :)  ale znów mnie tak bardzo to nie przeszkadza bo to delikatny stuk. nosków nie mam tylko platformy, jeżdżę w spodenkach rowerowych, itp, linki nie pukają ale olać to pewnie inny trywialny ale niewidoczny na pierwszy rzut oka szczegół... bardziej się bałem że to coś w supporcie/korbach niedokręcone itp. to wszystko sprawdzone to sobie niech stuka:) ten rower cały stuka, jak nie siodło to znów mostek kierownicy (regulowany) ten czasem trzeszczy niemiłosiernie ale tego się nie wyeliminuje bo dokręcony :)  a zmieniać też nie ma sensu bo działa, a kasa przyda się na coś innego
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki...
Cuda zajmują mi trochę czasu...
:)

storm

  • Gość
Odp: Smarowanie Napędu
« Odpowiedź #50 dnia: 11 Sie 2011, 11:24:25 »
...u mnie w rowerze stuka tylko jedna rzecz... Krzywa tarcza hamulcowa w tylnym kole... :/ A może to całe kółko już takie jest rozcentrowane?


Offline MYSH

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 298
  • Płeć: Mężczyzna
  • =^..^=
Odp: Smarowanie Napędu
« Odpowiedź #51 dnia: 11 Sie 2011, 12:03:31 »
@storm u mnie to do wymiany powinno pójść oba kółka i klamkomanetka przednia (z 3 na 2) ale skoro jeszcze się da jeździć i to po wymianie korby o wiele szybciej niż przed (wtedy istotnie traciło się ze 20% mocy) ale jeździć się da więc pomijam naprawę, już lepiej tego zostawię żonie a sobie zrobię poziomkę... tyle oftopu z mojej strony
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki...
Cuda zajmują mi trochę czasu...
:)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Smarowanie Napędu
« Odpowiedź #52 dnia: 11 Sie 2011, 12:54:54 »
pytanie czy założone są noski, spd czy tylko pedały, bo przy noskach potrafi zapinka albo pasek stukać o ramę naprzyład, albo nogawką można stukać o koszyk na bidon, może jeszcze stukać linaka hamulcowa o szprychy albo widelec (jak jest przydługa albo zgięta), mogą stukac błotniki :0) generalnie przydałoby się wrzucić rower np. na trenażer - jeden kręci drugi słucha ;0)

Wszystko sprawdzaliśmy. Na sucho nie stuka, tylko pod obciążeniem, czyli napęd. Zakończyliśmy gdy znalazłem zgiętą ośkę w tylnym kole i niedokręcone siodło. Obie pracują tylko podczas jazdy i pracują bardziej gdy się mocno ciśnie. A więc obie mogą być przyczyną.

...u mnie w rowerze stuka tylko jedna rzecz... Krzywa tarcza hamulcowa w tylnym kole... :/ A może to całe kółko już takie jest rozcentrowane?

Rozcentrowanie koła nie ma wpływu na tarczę hamulcową. Co innego gdybyś miał zgiętą tarczę, albo ośkę koła lub piastę uszkodzoną. Wtedy może tarcza "chodzić".
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline mateyko

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 449
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Smarowanie Napędu
« Odpowiedź #53 dnia: 21 Wrz 2011, 00:32:30 »
Heyka
Akurat tak wyszło że miałem trochę oleju silnikowego i posmarowałem sobie łańcuch ale sądzę, że nie był to najlepszy pomysł bo chyba jest on dosyć lepki. Zastanawiam się jaki olej zakupić taki żeby nie był za lepki i spełniał swoją funkcję :)

Ostatnio za kilkanaście złotych nabyłem zielony Finish Line na warunki mokre ale ponoć też w suchych daje radę. Jak na razie jestem bardzo zadowolony. Buteleczka starcza ponoć na 2 sezony.

Offline adriansocho

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 614
  • Płeć: Mężczyzna
  • All terrain, all mountain.
    • Profil na fejsie
Odp: Smarowanie Napędu
« Odpowiedź #54 dnia: 22 Wrz 2011, 15:51:32 »
...u mnie w rowerze stuka tylko jedna rzecz... Krzywa tarcza hamulcowa w tylnym kole... :/ A może to całe kółko już takie jest rozcentrowane?

Rozcentrowanie koła nie ma wpływu na tarczę hamulcową. Co innego gdybyś miał zgiętą tarczę, albo ośkę koła lub piastę uszkodzoną. Wtedy może tarcza "chodzić".

Przy znacznie rozcentrowanym kole i mało sztywnej ośce piasty może się zdarzyć, że na skutek sił bezwładności obręczy i opony na korpus piasty będzie wywierana siła, która będzie nieznacznie przechylać korpus piasty z położenia środkowego. Wtedy może pojawić się obcieranie tarczy. Potwierdzone póki co jednym wystąpieniem tego problemu.
AdrianSocho

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Smarowanie Napędu
« Odpowiedź #55 dnia: 22 Wrz 2011, 17:59:05 »
...u mnie w rowerze stuka tylko jedna rzecz... Krzywa tarcza hamulcowa w tylnym kole... :/ A może to całe kółko już takie jest rozcentrowane?

Rozcentrowanie koła nie ma wpływu na tarczę hamulcową. Co innego gdybyś miał zgiętą tarczę, albo ośkę koła lub piastę uszkodzoną. Wtedy może tarcza "chodzić".

Przy znacznie rozcentrowanym kole i mało sztywnej ośce piasty może się zdarzyć, że na skutek sił bezwładności obręczy i opony na korpus piasty będzie wywierana siła, która będzie nieznacznie przechylać korpus piasty z położenia środkowego. Wtedy może pojawić się obcieranie tarczy. Potwierdzone póki co jednym wystąpieniem tego problemu.

Zgodzę się, ale też przy mało sztywnej ośce piasty i super wycentrowanym kole może się zdarzyć dokładnie to samo. Dlatego, ze problem jest z ośką. Malo sztywną, a mającą bezpośredni wpływ na to jak "uloży się" korpus piasty.

Zresztą identyczne jazdy mogą być gdy piasta ma luzy.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)