Autor Wątek: Ostre koło  (Przeczytany 7933 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Figer

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
Ostre koło
« dnia: 28 Mar 2011, 16:40:57 »
Witam!
Postanowiłem złożyć ostre koło, lecz nie mogę znaleźć używanych części do jego budowy.
Czy ma ktoś z was części niezbędne do budowy OK( piasty, obrecze, korbe, i.t.p.)?

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Mar 2011, 17:08:28 »
Postanowiłem złożyć ostre koło,

Współczuję. Uczcijmy to minutą ciszy :P

lecz nie mogę znaleźć używanych części do jego budowy.

Na Nowowiejskiej jest serwis, który się specjalizował kiedyś w tych dziwolagach. Po przeciwnej stronie ulicy niż reszta serwisów, w bramie. Tam pewnie sporo dostaniesz.

Czy ma ktoś z was części niezbędne do budowy OK( piasty, obrecze, korbe, i.t.p.)?

Obręcze, piasta przednia i korba mogą być zupełnie normalne. Tylko piasta tylna jest inna. Idzie ją dostać w rowerowych. Możesz też poszperać na allegro - sporo ludzi się tego wyzbywa.

Niektórzy też robią piastę w wersji ekonomicznej - zalewając wolnobieg klejem. Nie wiem na ile to bezpieczne, ale w necie powinny być instrukcje na ten temat.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline adriansocho

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 614
  • Płeć: Mężczyzna
  • All terrain, all mountain.
    • Profil na fejsie
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Mar 2011, 19:06:23 »
Witam!
Postanowiłem złożyć ostre koło, lecz nie mogę znaleźć używanych części do jego budowy.
Czy ma ktoś z was części niezbędne do budowy OK( piasty, obrecze, korbe, i.t.p.)?


Jeśli przypadkiem miałoby to być ostre 26", to być może będę miał do sprzedania takowe koło. Piasta Deore M525 z zablokowanym bębenkiem.
AdrianSocho

Offline adriansocho

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 614
  • Płeć: Mężczyzna
  • All terrain, all mountain.
    • Profil na fejsie
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Mar 2011, 19:07:28 »
Czy ma ktoś z was części niezbędne do budowy OK( piasty, obrecze, korbe, i.t.p.)?

Obręcze, piasta przednia i korba mogą być zupełnie normalne. Tylko piasta tylna jest inna. Idzie ją dostać w rowerowych.


Na allegro sprzedają specjalne mostki, hamulce, nawet przerzutki do ostrego koła:)
AdrianSocho

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Mar 2011, 19:57:13 »
Czy ma ktoś z was części niezbędne do budowy OK( piasty, obrecze, korbe, i.t.p.)?

Obręcze, piasta przednia i korba mogą być zupełnie normalne. Tylko piasta tylna jest inna. Idzie ją dostać w rowerowych.

Na allegro sprzedają specjalne mostki, hamulce, nawet przerzutki do ostrego koła:)

Nic dziwnego, że później ludzie myślą, że Ostre to nie wiadomo jaki high-tec ;). A to po prostu rower w którym zablokowano lub usunięto wolnobieg - co absolutnie nic nie daje i nie poprawia w jeździe, ale od pewnego czasu jest modne i lanserskie.

Przy okazji, jakby ktoś chciał kupić super-high-tec nóżkę do ostrego koła (na 26") i super-hiper piastę nieuszczelnianą przednią do ostrego koła w cenie jak za super-hiper--amazing-brakethru-kosmiczną-technologię, to można pisać na priv.
« Ostatnia zmiana: 28 Mar 2011, 20:00:10 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline pimpf

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Płeć: Mężczyzna
  • .:każdy dźwiga swoje brzemię:.
    • ~to~se~ je~pimpf~
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Mar 2011, 20:59:46 »
A to po prostu rower w którym zablokowano lub usunięto wolnobieg - co absolutnie nic nie daje i nie poprawia w jeździe, ale od pewnego czasu jest modne i lanserskie.
Tu się troszkę z Tobą, Raffi nie zgodzę....
1. historycznie patrząc to rower z wolnobiegiem jest rowerem ostrym z ODBLOKOWANYM kołem...
2. posiadanie ostrego koła w rowerze jednak coś daje. nie ma martwego punktu co nie jest bez znaczenia np na podjazdach.

wiem, wiem - na podjazdach bardziej przydatne sa zmienne przełożenia co jednak nie zmienia faktu wyższości w tym przypadku ostrego koła nad singlem z wolnobiegiem

Offline adriansocho

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 614
  • Płeć: Mężczyzna
  • All terrain, all mountain.
    • Profil na fejsie
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Mar 2011, 21:43:43 »
2. posiadanie ostrego koła w rowerze jednak coś daje. nie ma martwego punktu co nie jest bez znaczenia np na podjazdach.


Hmm mała różnica, w porównaniu z tym, jak bardzo ostre koło ogranicza prędkość na zjeździe:) Można oczywiście zdjąć nogi z pedałów, ale przy 60 kmph (Tamka) kiepsko się jedzie bez podparcia nóg:)
AdrianSocho

Offline czubek92

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Mar 2011, 21:47:09 »
mam tylne koło do ostrego jakoś się nie zdecydowałem do końca na ostre :D , więc wisi u mnie w pokoju 

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Mar 2011, 00:58:39 »
Cytat: Raffi
Niektórzy też robią piastę w wersji ekonomicznej - zalewając wolnobieg klejem. Nie wiem na ile to bezpieczne, ale w necie powinny być instrukcje na ten temat.
Można też do przedniej piasty pod tarczę przykręcić koronkę zamiast tarczy lub kupić taki wynalazek na alledrogo :D
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Mar 2011, 09:05:28 »
2. posiadanie ostrego koła w rowerze jednak coś daje. nie ma martwego punktu co nie jest bez znaczenia np na podjazdach.

wiem, wiem - na podjazdach bardziej przydatne sa zmienne przełożenia co jednak nie zmienia faktu wyższości w tym przypadku ostrego koła nad singlem z wolnobiegiem

Znaczy wieszczysz wyższość jednego przestarzałego rozwiązania nad drugim przestarzałym rozwiązaniem. Nie zaprzeczę :D

Ale pamiętam Twoje zadowolenie pod Łeba, jak Ci się ostre zrobiło z wolnobiegu w rowerze. Nawet fakt posiadania wciąż sprawnych przerzutek nie poprawił Ci humoru :P

Można też do przedniej piasty pod tarczę przykręcić koronkę zamiast tarczy lub kupić taki wynalazek na alledrogo :D

A nie ma problemu z inną długością ośki? :>
« Ostatnia zmiana: 29 Mar 2011, 09:06:33 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline adriansocho

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 614
  • Płeć: Mężczyzna
  • All terrain, all mountain.
    • Profil na fejsie
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Mar 2011, 19:13:24 »
Można też do przedniej piasty pod tarczę przykręcić koronkę zamiast tarczy lub kupić taki wynalazek na alledrogo :D

A nie ma problemu z inną długością ośki? :>


Niby można przełożyć ośkę, albo zwęzić szerokość haków tylnego koła w stalowej szosowej ramie sprzed 30 lat:) (tam i tak jest 120 mm).
AdrianSocho

Offline Figer

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Mar 2011, 02:07:28 »
Dzięki wszystkim za komentarze.
Jeżeli jednak macie części do OK, głownie kola, a także oponki które bedą nadawaly się do jazdy, to wyslijcie mi na maila zdjęcie z krótkim opisem i ile byście chcieli za daną część.

Mój mail:
figer.wmk@gmail.com

Offline pimpf

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Płeć: Mężczyzna
  • .:każdy dźwiga swoje brzemię:.
    • ~to~se~ je~pimpf~
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Mar 2011, 06:13:09 »
Znaczy wieszczysz wyższość jednego przestarzałego rozwiązania nad drugim przestarzałym rozwiązaniem. Nie zaprzeczę :D
oj nie wieszczę. jedynie oddaję "historyczną cześć" rozwiązaniu. oba maja swoje "+" i "-". <<rozchodzi się jednak o to żeby te "+" nie przysłaniały nam "-">>

Ale pamiętam Twoje zadowolenie pod Łeba, jak Ci się ostre zrobiło z wolnobiegu w rowerze. Nawet fakt posiadania wciąż sprawnych przerzutek nie poprawił Ci humoru :P

oj tego to mi nie przypominaj.. co fakt to fakt :).humoru tam nie było.... ;)
a po prawdzie to zablokowanie bębenka w tamtej sytuacji jednak różni się od "ostrego". gdy zablokujesz bębenek to po przestaniu pedałowania zaczynasz wkręcać przerzutkę. a jeśli w "ostrym" przestajesz pedałować to... nie przestajesz pedałować ;)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Mar 2011, 11:02:23 »
jeśli w "ostrym" przestajesz pedałować to... nie przestajesz pedałować ;)

No kto jak kto, ale Ty to już dobrze wiesz, co się dzieje, gdy przestajesz pedałować na ostrym ;)

Niby można przełożyć ośkę, albo zwęzić szerokość haków tylnego koła w stalowej szosowej ramie sprzed 30 lat:) (tam i tak jest 120 mm).

Super. Można zastosować zmianę, która będzie wymagała zmian i zmian, a ponadto zmian :D
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline adriansocho

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 614
  • Płeć: Mężczyzna
  • All terrain, all mountain.
    • Profil na fejsie
Odp: Ostre koło
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Mar 2011, 19:20:10 »
Niby można przełożyć ośkę, albo zwęzić szerokość haków tylnego koła w stalowej szosowej ramie sprzed 30 lat:) (tam i tak jest 120 mm).

Super. Można zastosować zmianę, która będzie wymagała zmian i zmian, a ponadto zmian :D


albo można kupić za >150 PLN piastę Novateca z dwoma gwintami na koronkę i kontrę, które to gwinty potrafią się "zużyć" w kilka tygodni:) Poza tym, przykręcenie koronki do mocowania IS wymaga wywiercenia otworów w tejże koronce.
AdrianSocho