Autor Wątek: Wniosek o unijne dofinansowanie projektu "Pedałuj i płyń" złożony  (Przeczytany 4516 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trawers

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 499
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zdjęcia z mas od 2004 roku...
    • Nieoficjalna strona sympatyków WMK
Wniosek o unijne dofinansowanie projektu pn. "Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy <Pedałuj i płyń> (bike & sail) - etap I" został złożony do Polskiej Organizacji Turystycznej.   
 
Dzięki dofinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego może powstać atrakcyjna przestrzeń miejska w sercu Warszawy, obejmująca zmodernizowany lewobrzeżny bulwar Wisły, zespół fontann multimedialnych, szlak rowerowy, wyposażone plaże miejskie oraz zrewitalizowany Port Czerniakowski. Projekt "Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy <Pedałuj i płyń> (bike & sail) - etap I" jest na liście projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Oznacza to, że ze względu na strategiczne znaczenie w skali ponadregionalnej przedsięwzięcie, po pozytywnej ocenie przygotowanej dokumentacji, może otrzymać dofinansowanie w trybie pozakonkursowym. Przedmiotem projektu jest utworzenie produktu turystycznego w oparciu o usługi transportu alternatywnego: żeglugi śródlądowej i komunikacji rowerowej. Składa się on z pięciu zadań: 
 
1. Modernizacja i przebudowa lewobrzeżnego bulwaru Wisły na odcinku od wysokości ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego: 
 
Przewidziano budowę atrakcyjnej miejskiej promenady pieszej w sercu Warszawy, na lewobrzeżnym bulwarze Wisły na odcinku Podzamcza (od ulicy Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego). Wzdłuż promenady nabrzeże Wisły zostanie przebudowane i wyposażone w taki sposób, by umożliwić cumowanie zarówno statków kontraktowanych przez m.st. Warszawę, jak również łodzi rekreacyjnych i barek usługowych towarzyszących bulwarom. Nabrzeża zostaną uzbrojone w podstawowe media, umożliwiające zaopatrzenie jednostek w elektryczność, wodę i odprowadzanie ścieków. Nabrzeże będzie przebudowane w sposób umożliwiający zjazd rowerami i wózkami osób niepełnosprawnych na pomosty i statki. Wzdłuż całego przebudowywanego odcinka bulwaru prowadzona będzie szeroka, integrowana z ruchem pieszym, droga rowerowa. Zamontowane zostaną także stojaki na rowery. Dla łatwiejszego poruszania się, na wysokości Zamku Królewskiego oraz ulicy Boleść przebudowane zostaną dwa przejścia podziemne. Na tym odcinku bulwaru znajdować się będą 2 przystanki tramwaju wodnego, a także 1 przystań pływająca na wysokości Gnojnej Góry. 

3. Budowy szlaku rowerowego wzdłuż Wisły na obszarze m.st. Warszawy "Nadwiślański Szlak Rowerowy":
 
Przewidziano budowę trasy rowerowej na lewym brzegu Wisły w granicach m.st. Warszawy (od granicy z gminą Łomianki do granicy z gminą Konstancin-Jeziorna), o długości ok. 26,5 km szlaku. Łącznie z odcinkiem uwzględnionym w zadaniu 1 oraz z odcinkiem pomiędzy Mostem Śląsko-Dąbrowskim i Mostem Świętokrzyskim (realizowanym jako przedsięwzięcie komplementarne) szlak rowerowy wzdłuż lewego brzegu Wisły będzie miał długość ok. 28,5 km. Szlak stanowić będzie element Wiślanej Trasy Rowerowej z Wisły do Gdańska, Szlaku rowerowego EuroVelo E2 Galway/Irlandia - Moskwa/Rosja i Eurovelo E11 Ateny/Grecja - Nordkapp/Norwegia oraz Szlaku bursztynowego w systemie dróg rowerowych Greenways. Ze względu na istniejące walory przyrodnicze i warunki techniczne, szlak rowerowy zostanie zróżnicowany na odcinki o różnym charakterze, szerokości i rodzaju nawierzchni (np. asfaltowej i mineralnej). Szlak uzupełniony zostanie o oznakowane odcinki krajoznawcze i łączniki z istniejącym systemem dróg rowerowych Warszawy. Wskazane zostaną miejsca postojowe (widokowe) przeznaczone dla użytkowników szlaku. Ponadto szlak wyposażony zostanie w oznakowanie informacyjne o elementach możliwych do zwiedzania w rejonie obsługiwanym przez ścieżkę, a na odcinku centralnym bulwaru także w oświetlenie całonocne. 

Projekt znajduje się na liście projektów kluczowych Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym. Preumowa dla projektu została podpisana 15.03.2010 r., a realizowany będzie do czerwca 2012 r. Wartość całego projektu wynosi 77 307 335,88 zł, a kwota dofinansowania: 17 850 000,00 zł. 

Źródło

 
« Ostatnia zmiana: 04 Gru 2010, 22:48:09 wysłana przez trawers »
Bogdan (Trawers)

http://travers.pl/masa

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Wniosek o unijne dofinansowanie projektu "Pedałuj i płyń" złożony
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Gru 2010, 22:57:18 »
Ktoś wie co to może oznaczać:

Wzdłuż całego przebudowywanego odcinka bulwaru prowadzona będzie szeroka, integrowana z ruchem pieszym, droga rowerowa

O co chodzi? ???
I jestem tatą po raz drugi!

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wniosek o unijne dofinansowanie projektu "Pedałuj i płyń" złożony
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Gru 2010, 00:32:29 »
Tak, widzieliśmy ten projekt. Był nawet całkiem w porządku. Zakłada szeroki bulwar pieszo-rowerowy (szerszy niż jest teraz) i jeszcze poszerzenie obecnej drogi rowerowej wzdłuż Wisły. Nie chcę okłamać czy do 3 czy do 4m, bo już nie pamiętam i nie mogę znaleźć fot projektu.

Jedyna wada projektu to to, że w paru miejscach ddr będzie przechodził przez "place", które będą miały nawierzchnie z dużych płyt granitowych. I tak ddr będzie oznakowana tylko za pomocą takich "nitów" w nawierzchni. To może być kłopot, gdyby na tych placach były jakieś tłumy, bo nity mogą nie być dla pieszych wystarczająco sugestywne.

No i pamiętam, że były jeszcze problemy z jakością łuków przy Świętokrzyskim (nie będzie gorzej niż jest, problem w tym, że nie będzie lepiej, a jest kiepsko). Nie wiem czy to poprawili.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

mplonski

  • Gość
Odp: Wniosek o unijne dofinansowanie projektu "Pedałuj i płyń" złożony
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Gru 2010, 00:48:22 »
Przy tych placach trzeba będzie po prostu postarać się o barierki wzdłuż DDR na dłuższym odcinku i będzie po problemie.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wniosek o unijne dofinansowanie projektu "Pedałuj i płyń" złożony
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Gru 2010, 08:36:55 »
Przy tych placach trzeba będzie po prostu postarać się o barierki wzdłuż DDR na dłuższym odcinku i będzie po problemie.

Barierek, ani innej separacji właśnie NIE będzie. Tylko te "nity". Oni chcieli koniecznie zachować wygląd placów jako jedną całość - bez niczego co by to dzieliło optycznie na części. Generalnie to nie przeszkadza, bo po dużych płytach jeździ się wygodnie. Problem może być jakby tam zaczęli organizować np koncerty i pojawiło się na którymś full ludzi.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)