Chyba na YT było wyjaśnienie jakiegoś kieroFFcy, że ten dodatkowy 4 pas, powinien być przeznaczony dla.... samochodów osobowych, to by wtedy korków nie było
Co świadczy o nieumiejętności liczenia. Pas autobusowy może osiągnąć przepustowość rzędu 20 tysięcy ludzi na godzinę i wciąż przy tym bedzie wydawalo się, ze autobusy jeżdżą nim rzadko, a pas się marnuje stojąc pusty. Pas dla aut daje przepustowość rzędu 2000 aut, czyli zwykle 2600 ludzi na godzinę (średnie napełnenie auta to 1,3 czlowieka), a maksymalnie (każde auto z 2000 pełne w 100%, nigdy się tak nie zdarza!) do 10 tys ludzi.
Zabranie autobusom buspasa to utrata przepustowości ulicy na poziomie kilkunastu tysięcy ludzi na godzinę. Ludzi, którzy nie mając wygodnego dojazdu autobusem, wsiądą w samochód (to dziś żaden luksus, kazdy jakiś ma lub może kupić) i zakorkują nie tylko tą ulicę, ale i 10 innych, bo na jednym dodatkowym pasie nijak się nie zmieszczą ich auta.
Likwidacja buspasów czy torowisk tramwajowych to hasło ludzi nieumiejących liczyć, takich jak Korwin-Mikke, albo dzieciaków wyładowujących frustrację na forach i YT :-)