Autor Wątek: Korba dwubiegowa w układzie 58-39T  (Przeczytany 4338 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Korba dwubiegowa w układzie 58-39T
« dnia: 20 Gru 2015, 21:44:07 »
Czy ktoś się zastanawiał nad taką kombinacją? Jak może działać przeskok o 19T pomiędzy blatami? Teraz mam 58-42T (11-34T z tyłu) - na dojazdy do pracy w wAw i brevet w Pomiechówku w zupełności wystarcza, ale na brevet w Białymstoku oraz na Kaszeberunda fajniej by było mieć trochę mniejszy blat, żeby się nie szarpać.
Przerzutka obsłuży, bo jest trzybiegowa, czyli o długim wózku i większym skoku.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Korba dwubiegowa w układzie 58-39T
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Gru 2015, 09:29:14 »
Ja mam korbę SLX - pierwotnie był blat 44 i najmniejszy 22 czyli skok 22 i działało.
Obecnie mam 48-22 (czyli skok 26) i już nie obsługuje najmniejszego blatu.
Raczej z 19 nie powinno być problemu przy długim wózku.
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Korba dwubiegowa w układzie 58-39T
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Gru 2015, 10:03:00 »
Ale ty miałeś 3 biegi - po 10~12 skoku między blatami (producenci robią korby 22T max skoku rozłożone na 3 blatach), a u mnie będzie 19T skoku rozłożone na 2 blaty.
Bardziej chodzi o, to, czy przerzutka da radę taką różnicę pokonać w jednym podejściu (bo w 2 krokach to da radę).
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Korba dwubiegowa w układzie 58-39T
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Gru 2015, 15:08:52 »
O Chryste, z jakimi prędkościami jeździsz, że potrzebujesz aż 58 z przodu?

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Korba dwubiegowa w układzie 58-39T
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Gru 2015, 15:58:45 »
O Chryste, z jakimi prędkościami jeździsz, że potrzebujesz aż 58 z przodu?

To nie kwestia prędkości, a kadencji. Poziomy ze swojej natury są "niskokadencyjne", bardziej siłowe. Wiele osób jeździ nimi tak, jakby mieli całą szafę kolan na zapas ;)

Generalnie 42:11 w pionie starcza do >70km/h, na poziomie nie wyciśniesz takiej kadencji by na tym samym przełożeniu przekroczyć 40-45km/h. A przynajmniej ja nie umiałem - a jeżdżę dalece bardziej kadencyjnie niż inni poziomkowcy.

---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Korba dwubiegowa w układzie 58-39T
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Gru 2015, 17:59:18 »
40~44km/h marszowej na 7 biegu na Puławskiej i na Sikorskiego (w zależności od kierunku wiatru i motywacji), >45km/h na "8" w dół Dolinki, wszystko w zakresie 80~100rpm. Natomiast co do dużego blatu - teraz, jakbym wycinał nowy to bym zrobił tylko 56T. 58T jest minimalnie przesadzony*.
U mnie koło napędowe to tylko 26", jakbym miał 28", to pewnie miałbym inne blaty.

* Ale i tak na dużym blacie i "1" z tyłu (34T) wjeżdżam pod Tamkę 20km/h do 18km/h przy samym rondzie :), choć to krótkotrwały wysiłek.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Korba dwubiegowa w układzie 58-39T
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Gru 2015, 18:09:26 »
Chodzi mi o to, że nie widziałem, by ktokolwiek na poziomie robił kadencję większą niż 80-100 właśnie, a większość jeździ w okolicach 60.

Tymczasem na pionie 140 dawałem radę wykręcić, a jak opór był zmniejszony przez cień aerodynamiczny lub pomagała grawitacja, to nawet ciut więcej (73km/h przy kołach 26" i 42:11). Na poziomie nigdy takich wartości nie osiągnąłem. I nie widziałem by inni osiągali.

Ale wracając do tematu. A co Bartku masz z tyłu? Bo może nie masz tak 11T, a np. 14T - widuje się takie dziwy. Czasem pomaga też zmiana przełożeń w kasecie na szosowe  -szybciej nie będzie, bo wciąż to 11T jest najszybsze, ale masz gęstsze przełożenia w zakresie prędkości, którym się częściej poruszasz poziomem. Warto poeksperymentować ;-)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Korba dwubiegowa w układzie 58-39T
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Gru 2015, 22:34:19 »
Dużego blatu ani kasety na razie nie będę zmieniał i max prędkości zwiększał (ani zmniejszał) - ten układ jest ok. Bardziej mi zależy na małym blacie - potrzebuję ścianowłazu na kilkukilometrowe podjazdy pod Kościerzyną i na brevecie w Białymstoku, żeby się na nich nie szarpać bo w takich przypadkach 42T x 34T to trochę za mało.

Obecna konfiguracja to 58-42T x 34-11T, przez oczekiwaną/możliwą do szybkiej realizacji 58-39T x 34-11T na idealnej 56-39Tx 34-11T kończąc.

A po co kręcić młynki po 140rpm, jak można zmienić przełożenie?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F