Autor Wątek: Połączenie Wilanowa z Konstancinem  (Przeczytany 18078 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Połączenie Wilanowa z Konstancinem
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Lis 2014, 10:23:28 »
2) Czy sygnalizacje na jezdni głów
nej zostaną rozszerzone o jezdnię techniczną (jadąc do Powsina dodatkowe miejsca koniecznego zatrzymania się)?
Oni twierdzą, że na przecięciu projektowanej jezdni technicznej z ulicą Przekorną nie da się zrobić skrzyżowania bez świateł, bo inaczej będzie ono niebezpieczne. Na postulat, żeby znaki informowały o pierwszeństwie drogi technicznej, stwierdzili, że prawo już nie dopuszcza okresowego wyłączania sygnalizacji świetlnej (??)

No to mamy problem. Teraz po minięciu Wilanowa zapinasz bieg i lecisz aż do Powsina. A teraz będą światłą po drodze, a na nich stanie. A potem ponowne rozpędzanie się. Mnie to nie rusza - jeżdżę tam rzadko i rekreacyjnie. Ale na miejscu szosowców i cyklistów komunikacyjnych to bym się wkurzył.



3) kto będzie miał pierwszeństwo na skrzyżowaniach jezdni technicznej z uliczkami? Rowery, czy (znacznie mniejszy) ruch aut w poprzek?
Nie wiedziałem, czy i ew. na ile rozsądne jest bronienie pierwszeństwa na tym skrzyżowaniu z Przekorną, i jakoś tak mnie to zbiło z tropu, że nie zapytałem nawet o czas oczekiwania tam na czerwonym świetle... mam nadzieję, że nie dłuższy niż na samej ulicy Drewny.

Moim zdaniem jest zasadne. To zawsze dodatkowy punkt w którym będziesz musiał hamować, może stać i czekac, a potem ponownie się rozpędzać. Nie wiem jak Ty, ale ja jestem leniwy i chetnie bym tego unikał.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline forrest

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Połączenie Wilanowa z Konstancinem
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Lis 2014, 10:44:29 »
Pewnie mój błąd polegał na tym, że nie przyjrzałem się nigdy panującej tam sytuacji - najpierw powinienembył tam pojechać i chwilę postać w różnych miejscach, obserwując sytuację. Wtedy od razu potrafiłbym się odnieść do tego, co mi mówili...
Ale może pojadę, zwrócę uwagę na konkretne problemy i napiszę opinię im w mailu...

To prawda, że na rowerze nie jest tak łatwo, jak w samochodzie, którym można zahamować, a za chwilę, bez wysiłku rozpędzić się z powrotem... Też w ten sposób myślę.

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Połączenie Wilanowa z Konstancinem
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Lis 2014, 12:39:25 »
2) Czy sygnalizacje na jezdni głów
nej zostaną rozszerzone o jezdnię techniczną (jadąc do Powsina dodatkowe miejsca koniecznego zatrzymania się)?
Oni twierdzą, że na przecięciu projektowanej jezdni technicznej z ulicą Przekorną nie da się zrobić skrzyżowania bez świateł, bo inaczej będzie ono niebezpieczne. Na postulat, żeby znaki informowały o pierwszeństwie drogi technicznej, stwierdzili, że prawo już nie dopuszcza okresowego wyłączania sygnalizacji świetlnej (??)

No to mamy problem. Teraz po minięciu Wilanowa zapinasz bieg i lecisz aż do Powsina. A teraz będą światłą po drodze, a na nich stanie. A potem ponowne rozpędzanie się. Mnie to nie rusza - jeżdżę tam rzadko i rekreacyjnie. Ale na miejscu szosowców i cyklistów komunikacyjnych to bym się wkurzył.
W oczywisty sposób przesadzasz. Zatrzymać się raz na parę kilometrów, w kontekście bardzo ruchliwego i niebezpiecznego skrzyżowania, uważam pozostawienie świateł za celowe, szczególnie, że ich cykl będzie odpowiadający głównemu ruchowi rowerowemu.

Udało się przeforsować to co niby już jest ::) - jezdnia serwisowa bedzie miała wyższy status niż wyjazdy z posesji/ osiedli (mogłaby mieć ten sam) - ma być oznakowanie tych podporządkowanych.

3) kto będzie miał pierwszeństwo na skrzyżowaniach jezdni technicznej z uliczkami? Rowery, czy (znacznie mniejszy) ruch aut w poprzek?
Nie wiedziałem, czy i ew. na ile rozsądne jest bronienie pierwszeństwa na tym skrzyżowaniu z Przekorną, i jakoś tak mnie to zbiło z tropu, że nie zapytałem nawet o czas oczekiwania tam na czerwonym świetle... mam nadzieję, że nie dłuższy niż na samej ulicy Drewny.

Moim zdaniem jest zasadne. To zawsze dodatkowy punkt w którym będziesz musiał hamować, może stać i czekać, a potem ponownie się rozpędzać. Nie wiem jak Ty, ale ja jestem leniwy i chetnie bym tego unikał.
Jak wyżej, czyli przesadzasz.  ;)

Przekorna to jedyny dojazd do parku wypoczynkowego w Powsinie samochodem i ałtobusem. W dzień roboczy obecnie jest to główny przelot z Wilanowa na Ursynów i po południu z powrotem - ruch duży, nieuważny i zwykle poirytowany. Po wybudowaniu nowokabackiej może będzie lepiej, choć niekoniecznie.
W obecnych realiach "stop" byłby uzasadniony a na pewno bardziej niż przy Klimczaka).

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Połączenie Wilanowa z Konstancinem
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Lis 2014, 16:04:55 »
W oczywisty sposób przesadzasz. Zatrzymać się raz na parę kilometrów, w kontekście bardzo ruchliwego i niebezpiecznego skrzyżowania, uważam pozostawienie świateł za celowe, szczególnie, że ich cykl będzie odpowiadający głównemu ruchowi rowerowemu.

Twoja wiara w to, że "cykl będzie odpowiadający ruchowi rowerowemu" mnie zadziwia. Widziałeś programy tej sygnalizacji, czy bazujesz na jakże prorowerowych programach sygnalizacji w innych częsciach miasta? :P


Przekorna to jedyny dojazd do parku wypoczynkowego w Powsinie samochodem i ałtobusem.

To zależy co chcesz promować w mieście. Jak chcesz promowac auta, by ludzie wjechali do tego parku jeszcze większą ich liczbą, postaw na priorytet i pierwszeństwo dla aut. Przyjadą tłumnie. Rozjadą resztki trawy w okolicy, choć niewiele jej już tam zostało niezajetej parkowaniem. Zakorkują Przekorną (już się zdarza), uprzyjemnią życie mieszkańcom okolicznych zabudowań hałasem i spalinami. Zepchną jakieś rodziną czy dwie jadące rowerami do parku, bo jada tak powoli... Będzie super :P Może nawet przywiozą jakieś rowery na bagażnikach, by sobie pojeździć :P

Szczerze mówiąc nie wiem czy nie pomyliłeś priorytetów oraz Masy z jakimś automobilklubem :)


W dzień roboczy obecnie jest to główny przelot z Wilanowa na Ursynów i po południu z powrotem - ruch duży, nieuważny i zwykle poirytowany. Po wybudowaniu nowokabackiej może będzie lepiej, choć niekoniecznie.
W obecnych realiach "stop" byłby uzasadniony a na pewno bardziej niż przy Klimczaka).

Pytanie czy tak powinno być. Bo moim zdaniem napędzanie małej i nieprzystosowanej do tego uliczki pompowaniem w nią coraz to nowego ruchu samochodowego  to gigantyczny błąd, złośliwość względem mieszkańców i mordowanie rowerowego wypoczynku i rekreacji w parku Powsin.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Połączenie Wilanowa z Konstancinem
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Lis 2014, 18:41:45 »
(już się zdarza)
zauważyłeś ::)

bo z całej Twojej wypowiedzi pisanej w czasie przyszłym wynikało mi, że opisana apokalipsa jeszcze co weekend nie występuje  :(

Szczerze mówiąc nie wiem czy nie pomyliłeś priorytetów oraz Masy z jakimś automobilklubem :)

Pytanie czy tak powinno być.
No właśnie nie wiem jak powinno być :P
Na razie wybieram Masę. :-*
No chyba, że nabędę jakiś fajny automobil lub od razu automobilklub. ;)

Offline forrest

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Połączenie Wilanowa z Konstancinem
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Lis 2014, 21:21:26 »
A w którym miejscu ma powstać to duże skrzyżowanie, na którym ta droga techniczna będzie pokręcona? Bo może i tak w ostatecznej wersji będzie się rowerem wjeżdżało na w ulicę Drewny na tym skrzyżowaniu z Przekorną.
W czasie konsultacji zapomniałem o jednej rzeczy - żeby wyrazić dezaprobatę dla całęgo projektu w przypadku planu postawienia znaków B-9 na jezdniach ulic 2-pasmowej Przyczółkowej i Drewny.
Dlaczego ciągle trzeba zakładać, że projektanci są nieobliczalni? :(
Żałuję, że ze skrzyżowaniem z Przekorną nie postawiłem sprawy ostro ...no ale tak to jest, ja się nie sprawdzi wszystkiego samemu i liczy się na zdrowy rozsądek innych... Zresztą byłem tam jedyną osobą postulującą pierwszeństwo na całej długości drogi technicznej.

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Połączenie Wilanowa z Konstancinem
« Odpowiedź #21 dnia: 24 Lis 2014, 07:57:28 »
A w którym miejscu ma powstać to duże skrzyżowanie, na którym ta droga techniczna będzie pokręcona?
nie skrzyżowanie tylko objazd czegośtam, zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, gdzieś na wysokości przystanku w okolicach szela przy wlocie przyczółkowej w drewny
Bo może i tak w ostatecznej wersji będzie się rowerem wjeżdżało na w ulicę Drewny na tym skrzyżowaniu z Przekorną.
nie sądzę by mogło to być możliwe
Żałuję, że ze skrzyżowaniem z Przekorną nie postawiłem sprawy ostro ...no ale tak to jest, ja się nie sprawdzi wszystkiego samemu i liczy się na zdrowy rozsądek innych... Zresztą byłem tam jedyną osobą postulującą pierwszeństwo na całej długości drogi technicznej.
Nie byłeś jedyną osobą postulującą pierwszeństwo na całej długości jezdni serwisowej.
Ja, o ile pamiętam, postulowałem to samo, ale uważam za zasadne objęcie tej drogi światłami przy Przekornej. Gdyby to nie zostało wykonane na pewno miałbyś tam "stop" i nie byłby to pit-stop.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Połączenie Wilanowa z Konstancinem
« Odpowiedź #22 dnia: 24 Lis 2014, 11:12:06 »
Dlaczego ciągle trzeba zakładać, że projektanci są nieobliczalni? :(

Bo jest wiele faktów wspierających tezę, że faktycznie są ;)


Żałuję, że ze skrzyżowaniem z Przekorną nie postawiłem sprawy ostro ...no ale tak to jest, ja się nie sprawdzi wszystkiego samemu i liczy się na zdrowy rozsądek innych... Zresztą byłem tam jedyną osobą postulującą pierwszeństwo na całej długości drogi technicznej.

Człowiek się uczy, ja też niejeden błąd przy opiniowaniu, konsultacjach itp. popełniłem. Uszy do góry. Nie jest to zapewne ostatnia szansa, by projekt zobaczyć, zdanie swoje powiedzieć i coś poprawić.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline łowca

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 152
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Połączenie Wilanowa z Konstancinem
« Odpowiedź #23 dnia: 24 Lis 2014, 13:13:23 »

Przekorna to jedyny dojazd do parku wypoczynkowego w Powsinie samochodem i ałtobusem. W dzień roboczy obecnie jest to główny przelot z Wilanowa na Ursynów i po południu z powrotem - ruch duży, nieuważny i zwykle poirytowany. Po wybudowaniu nowokabackiej może będzie lepiej, choć niekoniecznie.
W obecnych realiach "stop" byłby uzasadniony a na pewno bardziej niż przy Klimczaka).

Stop czy światła  - nieważne. I tak jadąc od północy wzdłuż Drewny do Przekornej trzeba zwolnić, bo 'droga techniczna' staje się parkingiem pod hotelikiem 'Mrówka', i jakikolwiek manewr na jej końcu (tj na wlocie 'technicznej' w Przekorną to manewr wymagający oczu dookoła głowy. Owszem, światła lepsze :)

Za to warto zadać pytanie - a co z Przekorną w stronę skarpy? Bo jazda tamtedy rowerem - a ruch rowerowy jest spory - to nieliche wyzwanie. Ja jadę ulicą, ale praktycznie za każdym razem mam op.... od Małżonki, że to niebezpieczne i żebyśmy jechali chodnikiem. I kobieta ma rację - to jest niebezpieczne, bo jest tam za wąsko, z koleinami, i ze stadem narwańców w samochodach którzy MUSZĄ wyprzedzić. A że jeżdże tamtędy w sezonie pozazimowym kilka razy w tygodniu, więc jestem zywotnie zainteresowany poprawą ... ehm ... stworzeniem tam jakiejkolwiek infrastruktury.

Offline forrest

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Połączenie Wilanowa z Konstancinem
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Lis 2014, 13:27:15 »
3) kto będzie miał pierwszeństwo na skrzyżowaniach jezdni technicznej z uliczkami? Rowery, czy (znacznie mniejszy) ruch aut w poprzek?
Nie wiedziałem, czy i ew. na ile rozsądne jest bronienie pierwszeństwa na tym skrzyżowaniu z Przekorną, i jakoś tak mnie to zbiło z tropu, że nie zapytałem nawet o czas oczekiwania tam na czerwonym świetle... mam nadzieję, że nie dłuższy niż na samej ulicy Drewny.

Moim zdaniem jest zasadne. To zawsze dodatkowy punkt w którym będziesz musiał hamować, może stać i czekać, a potem ponownie się rozpędzać. Nie wiem jak Ty, ale ja jestem leniwy i chetnie bym tego unikał.
Jak wyżej, czyli przesadzasz.  ;)

Przekorna to jedyny dojazd do parku wypoczynkowego w Powsinie samochodem i ałtobusem. W dzień roboczy obecnie jest to główny przelot z Wilanowa na Ursynów i po południu z powrotem - ruch duży, nieuważny i zwykle poirytowany. Po wybudowaniu nowokabackiej może będzie lepiej, choć niekoniecznie.
W obecnych realiach "stop" byłby uzasadniony a na pewno bardziej niż przy Klimczaka).
W końcu się tam wybrałem na rowerze na tę Przekorną - byłem tam drugi raz w życiu (pierwszy raz z vitem - samochodem jechaliśmy); dotychczas zawsze do i z Góry Kalwarii na rowerze jeździłem korzystając z jezdni technicznej ulicy Przyczółkowej i dalej albo Drewny, albo kierunek Gassy.
Z perspektywy osoby z zewnątrz to wygląda tak, że z osiedlowych dróżek (Nowoursynowska, Rzekotki, Podgrzybków) zrobiono główny trakt komunikacyjny. Dość obłędnie to wygląda, jak "wszyscy" się pchają z samochodami komuś na osiedle. Nie widzę usprawiedliwienia dla traktowania ulicy Przekornej, jako łącznicy Ursynowa z Powsinem czy Konstancinem. Na pewno tamten ruch nie jest usprawiedliwieniem dla umacniania czy rozpędzania go.
Obejrzałem na spokojnie skrzyżowanie Drewny z Przekorną i przekonałem się, że nie ma tam problemu braku miejsca na zapewnienie odpowiedniej widoczności, tak, że nie byłoby możliwe nadanie pierwszeństwa planowanej drodze technicznej na jej skrzyżowaniu z ulicą Przekorną. Parking na projekcie jest - słusznie - odsunięty od skrzyżowania i przewiduje parkowanie samochodów wzdłuż, a nie prostopadle do jezdni technicznej. Nie ma powodu, żeby uważać, że umiejscowienie na drodze technicznej przed tym skrzyżowaniem znaków D-1, zaś na ulicy Przekornej - znaków B-20, P-12 i P-16, będzie powodowało zagrożenia.
Zastanawiam się, ile z tej argumentacji użyć do uzasadnienia opinii o szkodliwości rozwiązania obejmującego sygnalizacją świetlną drogę techniczną (i nienadania jej tym samym pierwszeństwa).
A jak zrobią Nowokabacką, to pokręcą drogę techniczną i zrobią wtedy już drugą sygnalizację świetlną na tej drodze technicznej: http://goo.gl/maps/Jx3dK
Zaczyna mnie zastanawiać, co tak naprawdę popieramy, opowiadając się za jezdnią techniczną przy ulicy Drewny - czy aby na pewno rozwiązanie pro-rowerowe, czy może raczej kolejną eksmisję rowerzystów z drogi...
« Ostatnia zmiana: 29 Lis 2014, 13:30:24 wysłana przez forrest »