Autor Wątek: DDR na Waryńskiego  (Przeczytany 9502 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
DDR na Waryńskiego
« dnia: 05 Lis 2013, 11:03:23 »
Wczoraj zaczęła się budowa.



Według informacji pełnomocnika, w tym roku ma powstać odcinek pomiędzy Koszykową a Nowowiejską. Dalsza część w roku przyszłym.
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: DDR na Waryńskiego
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Lis 2013, 13:54:12 »
Cytuj
Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej

Posadzka pl. Konstytucji jest pod ochroną konserwatora. Rowerzyści będą mogli pokonać plac po ciągu pieszo-rowerowym.


Ciąg, czy chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów?

Czyli generalnie skrawek, ale zawsze. Jadąc na północ i tak będę jechał jezdnią Waryńskiego i Marszałkowską, a na południe będzie można dojechać ddrem/ciągiem aż do m. politechnika. Szczerze nie znoszę korzystania z niego bo wzdłuż Marszałkowskiej jak nie samochody tymczasowo parkujące na ddr, to skręcające w liczne boczne ulice (i przy okazji wymuszające pierwszeństwo albo zatrzymujące się przed zebrą, ale na ddr), a jak nie samochody to stojący na ddr ich kierowcy albo piesi z psami.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: DDR na Waryńskiego
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lis 2013, 15:17:00 »
w tym roku ma powstać odcinek pomiędzy Koszykową a Nowowiejską. Dalsza część w roku przyszłym.

Taki kawał budują, zaledwie w 7 lat od powstania projektu. A na etapy dzielą, bo tak poważnej inwestycji ZMID by nie podołał naraz.

To się aż prosi o jakiś pamiątkowy mem :D
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: DDR na Waryńskiego
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lis 2013, 20:34:06 »
Ciąg, czy chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów?
Jak dotychczas w Warszawie nie spotkałem się z oznakowaniem drogi jako chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów.

Są jeszcze dostępne odsyłacze do planów inwestycji w postaci pdf:

http://bit.ly/1a51D41
http://bit.ly/HH7vX2
http://bit.ly/1goSzMH

Taki kawał budują, zaledwie w 7 lat od powstania projektu. A na etapy dzielą, bo tak poważnej inwestycji ZMID by nie podołał naraz.

Nawet ten podział na etapy nic nie pomaga. Przecież ten obecnie budowany fragment i dalszą część od Polnej można było bez problemu zbudować już dawno temu.
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: DDR na Waryńskiego
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Gru 2013, 00:13:51 »
Minął już niemal miesiąc, pora więc zobaczyć co w tym czasie wykonano na Waryńskiego:

Odcinek od Placu Konstytucji do Śniadeckich:



Za Śniadeckich koło poczty, miejsce gdzie będzie odcinek wspólny dla pieszych i rowerzystów pokryto asfaltem. To pewna nowość, gdyż dotychczas w tej sytuacji kładziono kostkę betonową.



Na koniec zdjęcie nieco wcześniejsze, ale za to z widokiem na dalszy ciąg drogi w stronę Nowowiejskiej. Tu już jest pokryta asfaltem. Poprowadzona jest wzdłuż zieleńca.

Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline łowca

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 152
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: DDR na Waryńskiego
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Gru 2013, 09:33:02 »
A ta budka telefoniczna na drugim zdjęciu? jakaś nowa akcja 'cycle and phone' ??  :P

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: DDR na Waryńskiego
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Gru 2013, 11:41:55 »
Ciąg, czy chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów?
Jak dotychczas w Warszawie nie spotkałem się z oznakowaniem drogi jako chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów.

Owszem, mamy bardzo ograniczonych intelektualnie inżynierów, którzy nie dopuszczają rozwiązań, którymi np. Kraków stoi. Ale to nie problem z dopuszczeniem. To problem z inżynierami.

Inżynierowie nie są ani wieczni, ani niezastąpieni.


Taki kawał budują, zaledwie w 7 lat od powstania projektu. A na etapy dzielą, bo tak poważnej inwestycji ZMID by nie podołał naraz.

Nawet ten podział na etapy nic nie pomaga. Przecież ten obecnie budowany fragment i dalszą część od Polnej można było bez problemu zbudować już dawno temu.

Tak naprawdę to przez te 7 lat w ogóle sporo się zmieniło. Kiedyś ta DDR miała głęboki sens i była na wiele sposobów przełomowa. Teraz nie wiem czy nie lepsze byłoby zwężenie Waryńskiego i zrobienie z niej normalnej ulicy, z prowadzeniem rowerów w jezdni (pasy),z powiększeniem przestrzeni przystanków (bo są ciasne). A i na pewno rozwiązania detali rodem sprzed 7 lat będzie widać, że nie były robione dziś.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: DDR na Waryńskiego
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Gru 2013, 22:08:09 »
Owszem, mamy bardzo ograniczonych intelektualnie inżynierów, którzy nie dopuszczają rozwiązań, którymi np. Kraków stoi. Ale to nie problem z dopuszczeniem. To problem z inżynierami.

Inżynierowie nie są ani wieczni, ani niezastąpieni.
Jak na razie najważniejsze jest kto się podpisuje pod decyzją lub projektem. A tu jest problem pod tytułem uprawnienia. Tak długo, jak długo główną grupą posiadaczy uprawnień będą dziadkowie rozkręcający swoją życiową karierę na budowie np. Trasy Łazienkowskiej i potem tylko powielający te rozwiązania w nieskończoność, tak długo będą różne projektowe knoty.
Wieczni oni nie są, ale jeszcze kilka lat przynajmniej będą nam psuć otoczenie. O te kilka lat za długo.

Cytuj
Tak naprawdę to przez te 7 lat w ogóle sporo się zmieniło. Kiedyś ta DDR miała głęboki sens i była na wiele sposobów przełomowa. Teraz nie wiem czy nie lepsze byłoby zwężenie Waryńskiego i zrobienie z niej normalnej ulicy, z prowadzeniem rowerów w jezdni (pasy),z powiększeniem przestrzeni przystanków (bo są ciasne). A i na pewno rozwiązania detali rodem sprzed 7 lat będzie widać, że nie były robione dziś.

Na Waryńskiego ogólnie będzie ciasno. Duży jest ruch pieszy od Ronda Jazdy Polskiej po plac Konstytucji. Do tego cały czas wisi w powietrzu budowa biurowca kosztem kamienicy przy Polnej 40, która jeszcze bardziej skomplikuje ruch w najwęższym miejscu.
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: DDR na Waryńskiego
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Gru 2013, 23:24:08 »
Po stronie zachodniej stronie dojdzie dojdzie ddr, prawda? W ogóle tego nie widzę, na projektach wyglądało jakby w pewnym miejscu jezdnia miała być zwężona, ale tak bez sensu, że chyba źle odczytałem.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: DDR na Waryńskiego
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Gru 2013, 07:20:28 »
Na Waryńskiego ogólnie będzie ciasno. Duży jest ruch pieszy od Ronda Jazdy Polskiej po plac Konstytucji. Do tego cały czas wisi w powietrzu budowa biurowca kosztem kamienicy przy Polnej 40, która jeszcze bardziej skomplikuje ruch w najwęższym miejscu.

Chyba, że uszczkniesz coś z jezdni. Co akurat tu ma głęboki sens. Pasy autostradowej szerokości (a prawy pas nawet szerszy) można spokojnie zmniejszyć do 3,0 lubb nawet 2,75m - zwłaszcza lewy pas, po którym nie jeżdżą pojazdy ciężkie. Po 3 pasy w każdym kierunku nie są na Waryńskiego potrzebne. Zwłaszcza z relacji "do centrum" można spokojnie zabrać jeden pas ruchu, co powinno zmniejszyć korki na Marszałkowskiej przed rondem Dmowskiego.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: DDR na Waryńskiego
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Wrz 2016, 11:03:51 »
Co można by zrobić, żeby ograniczyć prędkość prędkość samochodów skręcających w Waryńskiego na północ z Armii Ludowej? Ostatnio w ciągu tygodnia byłem łosiem w tzw. "teście Łosia" kiedy jeden samochód wjechał między pieszych, ten za nim lemingowo pojechał za nim bez sprawdzenia, czy się zmieści -  na szczęście dla łosia kierowca i samochód test zdał, innym razem uskoczyłem na krawężnik. Przechodzę tamtędy codziennie i takie obrazki widać często, kwestią czasu jest zanim dojdzie tam do wypadku.

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: DDR na Waryńskiego
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Wrz 2016, 12:46:33 »
Tam jest wydzielona jezdnia do skrętu z własną sygnalizacją. Nie pamiętam tylko czy jest zielona strzałka.
Jeśli jest można by wnioskować o jej likwidację.

Moim zdaniem gorzej jest na skrętach z Waryńskiego w al. Armii Ludowej w stronę zachodnią - na Ochotę, gdzie przy braku wydzielonej jezdni do skrętu jest duży ruch skręcających samochodów próbujących się przepchnąć przed pieszymi i rowerzystami i to samo na skręcie z al. Armii Ludowej w Waryńskiego w stronę Mokotowa. Przy czym tu skręcające samochody ustawiają się na cała szerokość jezdni i nie brak takich, którzy omijają samochód przepuszczający pieszych czy rowerzystów.
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/