Autor Wątek: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge  (Przeczytany 22608 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
14 Września 2013 w sobotę, na dwustumetrowym odcinku pomiarowym w Battle Mountain Newada
Sebastiaan Bowier na konstrukcji Velox 3 osiągnął 133.78km/h ustanawiając tym samym nowy światowy rekord prędkości.


https://www.facebook.com/ForumPoziomePl?ref=hl
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Wrz 2013, 20:35:01 »
A kask i kamizelkę miał? ;)



Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Wrz 2013, 20:44:14 »
kask: tak, jest obowiązkowy, jak w każdych zawodach.
kamizelka: nie, choć to jest dobry przykład, na wypadek rozmowy o konieczności ich stosowania :D

baj de łej: to małe coś na wsporniku to kamera tv, przekazuje obraz na monitor rowerzysty, a ten dziwny otwór z przodu to wlot powietrza do oddychania i chłodzenia rowerzysty.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Wrz 2013, 21:20:00 »
Przewracając się przy prędkości 120km/h  chciał bym mieć kask. A taka wywrotka właśnie przytrafia się sebastianowi  w ubiegłym roku.
Po "otrzepaniu się" wykręcił rekord europy :D
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Wrz 2015, 09:19:39 »
W nawiązaniu do posta Franca http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=3623.msg57149;boardseen#new

Cytuj
Tegoroczne zmagania na autostradzie numer 305 w Battle Mountain w stanie Nevada w tym roku zaskoczyły chyba zarówno nowicjuszy, jak i osoby obeznane z tematem, ponieważ największym chyba rekordem w tym roku była ilość rekordów, która tym razem wynosiła aż 9 z czego 6 oficjalnych:

1) Kategoria mężczyzn (jednoślady)
Todd Reichert z Kanady z zespołem AeroVelo na ETA :
17.09.2015 137.93 km/h - pobił aktualny rekord Holendrów
18.09.2015 139.21 km/h
19.09.2015 139.45 km/h - (dokładnie 139,451 w oficjalnych tabelach wyniki są podawana do dwóch miejsc po przecinku) co daje najlepszy wynik. Rekord czeka na oficjalne zatwierdzenie przez IHPVA

2) Kategoria kobiet (wieloślady)
Ellen Van Vugt z Holandii z zespołem Dutch Elan na CO2:
15.09.2015 83.56 km/h - łamie dotychczasowy rekord w tej kategorii
17.09.2015 87.63 km/h - poprawia swój czas ustanawiając nowy rekord

3) Kategoria juniorzy 15-17lat (wieloślady)
Florian P Kowalik (16lat) z USA z zespołem GeeBee na CO2:
14.09.2015 85.95 km/h - łamie dotychczasowy rekord w tej kategorii
17.09.2015 93.22 km/h - poprawia swój czas ustanawiając nowy rekord

4) Kategoria kobiet (pojazdy z napędem ręcznym)
Liz McTernan z Wielkiej Brytanii z zespołem British University of Plymouth na Red Lightning:
17.09.2015 35.32 km/h - ustanawia nowy rekord w tej kategorii

5) Kategoria juniorzy 12-14lat (jednoślad)
Cici Kowalik (13lat) z USA z zespołem GeeBee na Micro Moby:
18.09.2015 49.69km/h - ustanawia nowy rekord w tej kategorii

6) Kategoria juniorz 11lat i mniej (jednoślad)
Jenna Kowalik (10lat) z USA z zespołem GeeBee na Micro Moby:
19.09.2015 60.02km/h 37.29 MPH - ustanawia nowy rekord w tej kategorii

Rekordy nie zaliczane do oficjalnej klasyfikacji z uwagi na brak kategorii:

1) Damjan Zabovnik ze Słowenii na Eivie 4.2 własnej konstrukcji
18.09.2015 128.76 km/h - rekord Słowenii oraz rekord dla pojazdu jadącego tyłem

2) Ken Buckley z Anglii oraz zespół University of Liverpool Velocipede na Arion1
19.09.2015 120.74 km/h - rekord Anglii

3) Andrea Gallo z Włoch wraz z zespołem Policumbent na PulsaR'ze
19.09.2015 116.19 km/h - rekord Włoch

HPV Poland & Recumbent Bike
« Ostatnia zmiana: 22 Wrz 2015, 09:26:35 wysłana przez kaczor1 »
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Lip 2016, 13:07:51 »
Tym razem nowy rekord w jeździe godzinnej: 92.439km został ustanowiony 26.06.2016 przez Francesco Russo na rowerze Metastretto.

http://www.russo-speedbike.com/gallery/26062016-1h-world-record-dekra-testoval.html

https://www.flickr.com/photos/132282784@N02/sets/72157669275292890/with/27453004774/
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline kultowy

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...tylko jak krzyk cichnie przyjaźń
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Lip 2016, 14:44:46 »
a rekordzistą w jeździe godzinnej na (prawie) tradycyjnym rowerze wciąż jest rudy Bradley Wiggins - pokonany dystans to 54,526 km. była to oczywiście jazda na torze, a sam rudzielec jest również zwycięzcą wielkiej pętli z roku 2012.
pozdrawiam,
grzech aka straszny bibliotekarz

Offline Raffi

  • Moderatorzy działów
  • *****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Lip 2016, 08:49:26 »
To pokazuje jak bardzo UCI hamuje rozwój rowerów, konstrukcji i kolarstwa. 54km na UCI-bike, 92,5km na non-UCI. Biorąc pod uwagę, że opór powietrza rośnie w kwadracie prędkości (a stanowi większość oporów w rowerze), rowery non-UCI są niemal 4 razy wydajniejsze niż rowery UCI. 54km w godzinę na non-UCI bike pewnie zrobiłby zwykły codzienny cyklista, skoro ja na nieobudowanym, totalnie nieaerodynamicznym poziomie do turystyki robiłem 35.

No ale co tu się dziwić. Wystarczy spojrzeć na listę sponsorów tego sportu, a więc i UCI - branża moto jest tam w zasadzie w komplecie :P A im niezbyt zależy na tym, by rower był wydajny, wygodniejszy i lepszy. Sport ma pozostać sportem, a rower niewygodnym, elitarnym urządzeniem do sportu, by czasem nikt nie pomyślał o używaniu go w codziennych podróżach na dłuższe odległości.

Alternatywa dla auta w codziennych ale dłuższych dojazdach mogłaby pogrążyć do końca tę branżę, a oni już mają problemy z powodu polityk miast promujących chodzenie, rowery i zbiorkom. A ostatnio dodatkowo z powodu rozwoju pojazdów elektrycznych (rowery, skutery, auta...).
Obudowany aerodynamicznie rower poziomy ze wspomaganiem elektrycznym mógłby być dla nich gwoździem do trumny, bo codzienne dojeżdżanie nim 30 czy 60km w jedną stronę, nawet w złą pogodę, nie byłoby dla nikogo problemem.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Lip 2016, 10:56:29 »
Się nie znam, więc się wypowiem.
Zwiększanie prędkości na wyścigach będzie skutkowało poważniejszymi wypadkami. Tak samo będzie ze zwykłymi użytkownikami rowerów. Rozpędzenie roweru i rowerzysty do wysokiej prędkości nie jest obecnie problemem. Jechałem nawet rowerem o mocy 3kW. Rwał asfalt , potrafił jechać 50km/h. Tyle że to już nie był rower. Prawo zabrania montowania czegoś więcej niż 250W i wspomagania powyżej 25km/h. Dlaczego? Z powodu bezpieczeństwa.
Myślę że przeceniasz też rolę UCI w kształtowaniu zachowań rowerzystów. Czy UCI zabrania komukolwiek produkować i kupować poziomy? Nie. Dlaczego nie ma ich w salonach rowerowych? Nie wiem. Dużo droższe niż typowy rower być nie powinny(jeśli chodzi o użyte materiały). Czy UCI zachęca kogokolwiek do produkcji i kupowania rowerów miejskich? Też nie, a na ulicach stają się standardem.
Z rowerami poziomymi jest trochę jak ze zderzakiem Łągiewki. Takie szybkie i wygodne tylko nikt nie chce ich produkować. Pewnie spisek ;D

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Lip 2016, 11:25:24 »
Z rowerami poziomymi jest trochę jak ze zderzakiem Łągiewki. Takie szybkie i wygodne tylko nikt nie chce ich produkować. Pewnie spisek ;D
Nie jest prawdą, że nikt nie chce ich produkować.  Nie chcą ich produkować duże koncerny, które wolą produkować chłam (podstawa linii produkcyjnej) i tylko dodatkowo lepsze produkty dla sportu lub bardziej zamożnego klienta. 
Dlaczego chłam. Bo na produkcji i sprzedaży chłamu najlepiej się zarabia a lepsze rowery można zrobić na tej samej linii produkcyjnej.
To nie jest jakieś uprzedzenie producentów do konstrukcji poziomych - to zwykła ekonomia. Te fabryki, które powstały na świecie i produkują poziomki seryjnie, są najczęściej stworzone przez ludzi z pasją i smykałką do biznesu. Ludzi którzy wcześniej swoje rowery wykonali we własnych garażach.

[edit]
I jeszcze taki tekst, jak by się komuś chciało czytać.
Zerknijcie na wykres w komentarzu.
https://www.facebook.com/ForumPoziomePl/posts/363888097107317


« Ostatnia zmiana: 08 Lip 2016, 11:46:01 wysłana przez kaczor1 »
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline Raffi

  • Moderatorzy działów
  • *****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Lip 2016, 23:38:52 »
Się nie znam, więc się wypowiem.
Zwiększanie prędkości na wyścigach będzie skutkowało poważniejszymi wypadkami. Tak samo będzie ze zwykłymi użytkownikami rowerów.

Zwiększanie prędkości na klasycznych rowerach - owszem. Na poziomych pozycja jest inna, głowa nie jest z przodu i nie robi jako zderzak jak w kolarce. Oczywiście nadal fizyka obowiązuje, ale z przodu masz nogi amortyzujące zderzenie.

Mamy w PL kilku takich, co przy sporej prędkości (ok. 40km/h) wyrżnęło poziomem w samochód - jeden zgiął felgę w ciężarówce, drugi przebił się przez drzwi osobówki korbą. Kończyli z siniakiem na tyłku i kompletnie bez innych obrażeń. Na pionowcach skończyliby w szpitalu.

Rozpędzenie roweru i rowerzysty do wysokiej prędkości nie jest obecnie problemem.

Nigdy nie było, zwłaszcza z górki. Prawdziwe wyzwanie to utrzymanie tej prędkości, czyli podnoszenie prędkości ŚREDNIEJ, na dłuższym dystansie. Tutaj niestety klasyczne rowery dawno dojechały do ściany.


Jechałem nawet rowerem o mocy 3kW. Rwał asfalt , potrafił jechać 50km/h. Tyle że to już nie był rower. Prawo zabrania montowania czegoś więcej niż 250W i wspomagania powyżej 25km/h. Dlaczego? Z powodu bezpieczeństwa.

Prawo nie tyle zabrania, co stwierdza, że to nie jest już rower. I słusznie. Coś, co osiąga przyśpieszenia jak motocykl, prędkości jak motocykl i ma masę bardziej zbliżoną do motocykla powinno mieć wymagania do jazdy jak motocykl. Nie wyobrażam sobie czegoś takiego na chodniku, na ddr, albo z dziesięciolatkiem za sterami, który ma problem by to złożyć w zakręt.

Co nie zmienia faktu, że poziom z takim wspomaganiem byłby świetnym pojazdem na codzienne dojazdy np. dla kogoś mieszkającego za Legionowem, a pracującego w Mordorze.

Myślę że przeceniasz też rolę UCI w kształtowaniu zachowań rowerzystów. Czy UCI zabrania komukolwiek produkować i kupować poziomy? Nie. 

Jasne, że nie zabronił. Ale brak rowerów poziomych w tzw. wielkim sporcie, powoduje ich brak w świadomości typowego Kowalskiego. Kowalski nie chce roweru poziomego z prostego powodu - w 90% przypadków nawet nie wie, że coś takiego istnieje i że mógłby to być dla niego lepszy wybór niż np. kolarka.

Amerykańskie koncerny motoryzacyjne mają takie powiedzonko: "Win on sunday, sell on monday" (Wygraj w niedzielę, sprzedaj w poniedziałek). I to faktycznie tak działa, przynajmniej do pewnego stopnia. Także w temacie rowerów.


Dlaczego nie ma ich w salonach rowerowych? Nie wiem. Dużo droższe niż typowy rower być nie powinny(jeśli chodzi o użyte materiały).
 

Są droższe. Nie chodzi o materiały, a o skalę produkcji. Póki poziomy nie są produkowane w liczbach z 5 lub 6 zerami, zawsze będą droższe niż rowery pionowe tak właśnie produkowane. A poziomy nie będą produkowane w takich ilościach, póki nie ma na nie popytu. Popytu nie ma, bo nikt nie wie że takie rowery w ogóle istnieją.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Lip 2016, 23:56:38 »
A jak taka poziomka radzi sobie z podjazdami? Pytam z czystej ciekawości.
Po prostu jakoś ciężko wyobrazić mi sobie depnięcie w pozycji horyzontalnej, bez wspomagania się masą rowerzysty, lub wręcz z grawitacją odciągającą rowerzystę od pedałów...

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Lip 2016, 09:20:00 »
mp0011: poziomki na podjazdach radzą sobie gorzej - główna zaleta poziomek to aerodynamika (i komfort), główna wada poziomek to masa. Przy 10km/h pod górę aerodynamika nie ma znaczenia, natomiast masa ma. Niemniej błędnie myślisz - mając zaparte o oparcie plecy, możesz nacisnąć z dużo większą siłą na pedały niż na rowerze pionowym, gdzie przez pana Newtona możesz nacisnąć tylko tyle ile ważysz. Co prawda na dłuższą metę to nie działa, bo mięśnie powiedzą "przerwa", ale do góry podjedziesz. Ja swoim IMK Nr5 jeździłem po przełęczach alpejskich koło Grenoble, co prawda w tempie 8~10km/h ale można. Najgorsze są jednak nie podjazdy a zjazdy - wlokące samochody i brak widoczności na zakrętach strasznie przeszkadza - trudno wyprzedzać i trudno ścinać.

A co do wagi poziomek - fotelik zawsze będzie cięższy niż siodełko (ale zawsze też będzie wygodniejszy) a 3 łańcuchy ważą więcej niż 1. Co samo przekłada się na cenę. Kolarkę ważącą 10kg można zrobić na stalowych rurkach i alu kołach, poziomka ważąca 10kg to carbonowy monocoque z integralnym forelem z carbonowych kołach i najlepszym osprzętem.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Lip 2016, 10:17:11 »
Niemniej błędnie myślisz - mając zaparte o oparcie plecy, możesz nacisnąć z dużo większą siłą na pedały niż na rowerze pionowym, gdzie przez pana Newtona możesz nacisnąć tylko tyle ile ważysz.
Nie koniecznie. W rowerze z pedałami  SPD czy z noskami możesz wygenerować moment siły większy niż to wynika z masy rowerzysty. Oprócz naciskania można też pedał ciągnąć zapierając się o siodełko. Pracę można zresztą wykonywać na pełnym obwodzie korby.

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Nowy Rekord Prędkości - World Human Powered Speed Challenge
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Lip 2016, 10:35:45 »
rowerozof: tak, można na pionie ciągnąć w klikach, można szarpać się z kierownicą, ale to może dać klika % siły więcej. Przy zapartych plecach masz kilkadziesiąt % siły.
Obrazowo: człowiek o masie ~80kg może nacisnąć "normalnym trybem" z siłą ~800N (znaczy 80kG), ciągnąc i szarpiąc się z kierownicą niech zyska 10% to mamy 880N (znaczy 88kG). Ten sam człowiek da redę nieść plecak o masie 40kg (50% swoje masy), co oznacza, że mięśnie radzą sobie z podnoszeniem 120kg, czyli wykorzystując zaparcie plecami o oparcie fotela możemy nacisnąć na pedały z siłą 1200N (znaczy 120kG) - znaczy zupełnie inna skala nacisków.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F