@ skip_yeti
A co myślisz o ciągu Płocka/Żytnia/Smocza?
Myślę że jest OK. Widzisz, w zasadzie całe szeroko pojęte centrum jest pocięte siecią dróg alternatywnych wobec głównych i jeździ się nimi naprawdę fajnie. Sposobów połączenia powiedzmy Świętojerskiej z Wolską jest z 10 a każdy dobry.
Większy problem stanowi tranzyt z dzielnicy odleglej (Ursus f.e.) do Centrum. Tu mamy Aleje (lekko irytująca śmieszka), Połczyńską (tu nie każdy odważy się śmignąć 3-pasmówką), Odolany (MTB). Łopuszańska-Grójecka i Powstańców - Górczewska są już na około i też nie obfitują w rozwiązania przyjazne. Zlotego środka nie ma, trzeba zrobić każdą z tych tras w kilku konfiguracjach i wybrać najlepszą dla siebie.
Dzięki za odpowiedź. Startuję z Jacka i Agatki.
Włącz sobie Google Maps i popatrz:
Założenie - omijamy Ryżową
opcja 1 - chcesz jechać do Dźwigowej
opcja 1.1 - Tomcia Palucha - prosto przez mały park przy Dzieci Warszawy - Nowolazurowa (kawałek wertepów przy wjeździe) - Batalionu "Włochy" - Solipska i jesteś na Chrobrego już poza największym korkiem
opcja 1.2 Tomcia Palucha - prosto przez mały park przy Dzieci Warszawy - Nowolazurowa (kawałek wertepów przy wjeździe) - Batalionu "Włochy" - Solipska (tym razem w lewo) - Tynkarska (tu są płyty - trochę niewygodnie) i jesteś przy PKP Włochy.
Obie opcje można zrobić Poczty Gdańskiej zamiast tym parkiem - dalej, ale szybciej.
opcja 1.3 Nowolazurową przez tory - Świerszcza - Piątkowska - Szuberta - Notecka - Parowcowa i jesteś na Dźwigowej na początku pasów rowerowych (tą drogę ja bym chyba wybrał)
Opcja 2. chcesz jechać Alejami.
Dojeżdżając Solipską do skrzyżowania Ryżowej z Kleszczową jedziesz kawałek w lewo lub prosto i w zależności od kierunku po chwili skręcasz w Husarską z Chrobrego albo Wilczycką z Kleszczowej i korzystając z uliczek na Włochach turlasz się spokojnie do Popularnej a stamtąd do Alei.
To są opcje ogarnięte przeze mnie. Podejrzewam, że da się ich znaleźć jeszcze parę.
P.S. właśnie wróciem z Holandii i nic mi się tu nie podoba :/