Autor Wątek: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)  (Przeczytany 389582 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #600 dnia: 07 Maj 2015, 15:57:58 »
Róznica jest taka że Grójecka wyszła z ZM, a JPII od urzędników.

Offline jerzy1234

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 697
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #601 dnia: 07 Maj 2015, 19:19:09 »
 :( Ale koniec może być ten sam .  Może wizje będą takie same jak na Marszałkowskiej pomiędzy Świętokrzyską a Królewska  ::)

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #602 dnia: 08 Maj 2015, 02:08:52 »
O chodnikach dla rowerów przy Jana Pawła oraz przy Marszałkowskiej.

Zaskoczony jestem tym, że najwyraźnie ZM zmieniło front i przyłączyło się do czyszczenia jezdni z rowerów i promocji ruchu samochodowego w mieście. Widać któryś aktywista "Zielonego" Mazowsza zaczyna przyrastać do padału gazu.

Ciąg Marszałkowska - Jerozolimskie - Chałubińskiego był ostatnią drogą, którą można było się sensownie przedostać przez Centrum z północy na południe. Teraz, jeśli ktoś nie ma ochoty wysłuchiwać wyzwisk i pouczeń od "uczynnych" kierowców i przyczyniać się do szerzenia opinii "rowerzyści najpierw chcą ścieżek, a potem nimi nie jeżdżą", będzie trzeba wytrzęść tyłek na Smoczej i pchać się objazem Żelazna - Koszykowa :'(.

edit:
Projekt chodnika rowerowego na Marszałkowskiej - materiały UM
« Ostatnia zmiana: 08 Maj 2015, 02:52:10 wysłana przez biały »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #603 dnia: 08 Maj 2015, 08:59:10 »
Zawsze można pojechać ścieżką, nie słuchac wyzwisk i nie tracić czasu na objazdy. Z projektu na www Pełnomocnika wygląda, że geometria nie będzie taka zła.

Natomiast to JP2 świetnie się wpisuje w działania na rondzie Czterdziestolatka. Bo teraz jak z jednej strony ddr będzie ciągły od Broniewskiego do ronda, a z drugiej przy Polach Mokotowskich to wytworzy się w końcu ciśnienie by coś zrobić też na rondzie, Chałbińskiego i Niepodległości. A moim zdaniem bardzo tego połączenia brakuje. Najbliższe ciągłe połączenie w relacji północ-południe jest... na Powiślu. A z drugiej strony go w ogóle nie ma (BW1920 ma dziurę na Grójeckiej, bo nie ma przejazdu i schody na Zesłańców).
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #604 dnia: 08 Maj 2015, 10:53:39 »
Natomiast to JP2 świetnie się wpisuje w działania na rondzie Czterdziestolatka. Bo teraz jak z jednej strony ddr będzie ciągły od Broniewskiego do ronda, a z drugiej przy Polach Mokotowskich to wytworzy się w końcu ciśnienie by coś zrobić też na rondzie, Chałbińskiego i Niepodległości. A moim zdaniem bardzo tego połączenia brakuje. Najbliższe ciągłe połączenie w relacji północ-południe jest... na Powiślu. A z drugiej strony go w ogóle nie ma (BW1920 ma dziurę na Grójeckiej, bo nie ma przejazdu i schody na Zesłańców).
Ja bym nie łaczył za bardzo tych rzeczy. Pomysł pełnomocnika wymaga praktycznie budowy ulicy od nowa. Zebry na 40-latku ma być działaniem doraźnym : obniżanie krawęzników, malowanie, nowa sygnalizacja. Nawet jeśliby powstały przejazdy to nie bedzie ich do czego podlaczyc przez nastepne kilka lat.
Jeśli chodzi o ciąg NS to nie widze możliwości szybkiego  wyznaczenia go wzdłuż JPII - chałubińskego - niepodległości, To ponad 2km , po drodze rondo 40-latka, skrzyżowanie przy Gusie, brak miejsca (bez likwidacji jednego pasa lub likwidacji parkowania). Wg mniej potencjal na trasę NS leży w ciągu E. Plater. Polna ma być robiona w tym roku . Z BP ma być zorbiony kontraruch na EPlater. Zabraknie pokolo 300m : Złote Tarasy-Nowogrodzka, z kontraruchem na skrzyzowaniu z AJ. Może warto zawalczyć o ten kawałek przy okazji budowy zebr przy E Plater, które są do zrealizowania nawet według Janusza Galasa.

Offline jerzy1234

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 697
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #605 dnia: 08 Maj 2015, 12:30:13 »
  :'(   -    :'( O rany .... to jak bujne plany wypalą to już spokojnie ulicą nie da się przejechać po śródmieściu?   :'( Chyba czas umierać -nie przeżyję kłócić się z kierowcami,jeszcze z pieszymi,psami , rolkarzami i z resztą nieszczęść tego świata.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #606 dnia: 08 Maj 2015, 15:48:38 »
Ja bym nie łaczył za bardzo tych rzeczy.

Ok, nie łącz :) Ja w tym widze pewne możliwości lobbingu, nie musisz się z tym zgadzać.


Pomysł pełnomocnika wymaga praktycznie budowy ulicy od nowa.

Nie. Wymaga nieco korekt krawężników i remontu chodników (który i tak jest tam konieczny). Ale tą procedurę Pełnomocnik ma juz przećwiczoną. Da się to zrobić tak jak napisali - przy okazji frezowanka czy remontu tego co jest, bez wielkiego halo i rycia wszystkiego na metr wgłąb.
Potrzebne jest tylko zielone światło od HGW, czyli decyzja polityczna. Gdy będzie, reszta to już pikuś.


Zebry na 40-latku ma być działaniem doraźnym : obniżanie krawęzników, malowanie, nowa sygnalizacja. Nawet jeśliby powstały przejazdy to nie bedzie ich do czego podlaczyc przez nastepne kilka lat.

Nie wiesz jak będzie wyglądał projekt budowy tych przejść. Tym bardziej nie możesz być pewny jaki będzie zakres robót tamże.

Natomiast faktycznie jak przejazdy powstana, przez jakiś czas będą ślepe lub zasłonięte. Jak dociągną tam ddr przy JP2 to też ich użyteczność będzie mizerna, bo z innych stron nic nie ma. Ale ma to jedną zaletę - ciśnienie, które wytworzy się na przedłuzenie trasy i zmiany na Jerozolach może otworzyć kolejne drzwi, które dziś są zamknięte i budowac to, o czym dziś piszesz, że długo nie powstanie. Właśnie dlatego, że te ślepe przejazdy będą wyglądać głupio na zdjęciach i zachęcać media do szydzenia z nich :D


Jeśli chodzi o ciąg NS to nie widze możliwości szybkiego  wyznaczenia go wzdłuż JPII - chałubińskego - niepodległości, To ponad 2km , po drodze rondo 40-latka, skrzyżowanie przy Gusie, brak miejsca (bez likwidacji jednego pasa lub likwidacji parkowania).

Szybkiego zapewne nie, bo to politycznie trudny odcinek - trzeba podjąć POLITYCZNĄ decyzję o likwidacji jakiś miejsc parkingowych lub zwężeniu jezdni. Władza dziś trochę się jeszcze tego boi. Technicznie jednak miejsca jest tam w opór - z 50m od ściany do ściany, jak nie więcej. Więc jak będzie decyzja polityczna, to dalej jest już z górki, bo technicznie to na 50m szerokości jest miejsca na 25 dróg rowerowych a nie jedną czy dwie ;)


Wg mniej potencjal na trasę NS leży w ciągu E. Plater. Polna ma być robiona w tym roku . Z BP ma być zorbiony kontraruch na EPlater. Zabraknie pokolo 300m : Złote Tarasy-Nowogrodzka, z kontraruchem na skrzyzowaniu z AJ. Może warto zawalczyć o ten kawałek przy okazji budowy zebr przy E Plater, które są do zrealizowania nawet według Janusza Galasa.

Potencjał E. Plater nigdy nie będzie duży. Owszem, to dojazd do uczelni i w relacji Centralny-Polibuda będzie ruch, ale w relacjach tranzytowych niestety JP2 i Marszałkowska sa bardziej bezpośrednie, a do E.Plater trzeba specjalnie odbić. Dlatego Emilii plater nigdy nie przejmie rowerowego ruchu z sąsiednich ulic, choćby była tam rowerostrada. To zawsze będzie połączenie uzupełniające, lokalne - ważne, ale lokalne.

Nie rozpływałbym się też nad tym co zrobią, przynajmniej póki tego nie zobaczymy i nie ocenimy jak działa. Przykład pasów rowerowych na Emilii Plater właśnie pokazuje dobitnie, że fajną ideę pasa rowerowego nasi drogowcy potrafią tak koncertowo spieprzyć fatalnym wykonaniem, a SM (nie)egzekwowaniem zakazu parkowania, że spora część rowerzystów jeździ tam chodnikiem. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby kontrapas na EP wcale nie był idealny, albo był notorycznie blokowany jak ddr na Noakowskiego czy kontrapas na Mokotowskiej.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #607 dnia: 08 Maj 2015, 16:33:52 »

Nie. Wymaga nieco korekt krawężników i remontu chodników (który i tak jest tam konieczny). Ale tą procedurę Pełnomocnik ma juz przećwiczoną. Da się to zrobić tak jak napisali - przy okazji frezowanka czy remontu tego co jest, bez wielkiego halo i rycia wszystkiego na metr wgłąb.
Jezdnia ma się zwęzić z 16,25m do 11,5m. To nie jest tylko "korekta  krawęzników" to zlikwidowanie 1/3 jezdni. Po zewnetrznej storonie są wpusty odwodnienia. Trzeba je zrobić od nowa. Gdzie Pełnomocnik testował taką procedurę?

Potrzebne jest tylko zielone światło od HGW, czyli decyzja polityczna. Gdy będzie, reszta to już pikuś.

Użyłeś 4 razy słowa "polityczny" w róznej formie. Tu leży pies pogrzebany. Woli polytycznej nie ma. I na razie nie będzie. Nie wierze też w jakieś ciśnienie. Już było wiele sytuacji ktore miały spowodować ciśnienie:
1.Uruchomienie i związany z tym sukces Veturilo
2. Zwycięstwo w ECC2014
3. Rowerowy sukces BP2015
Po każdym tym wydarzeniu pismaki mowili "za tym sukcesem powinna iść zamiana ze storny ratusza". Nieposzła.

ciśnienie, które wytworzy się na przedłuzenie trasy i zmiany na Jerozolach może otworzyć kolejne drzwi, które dziś są zamknięte i budowac to, o czym dziś piszesz
Zejdz na ziemię! :)

Potencjał E. Plater nigdy nie będzie duży.
Może użyłem złego słowa. "Potencjał" w sensie najszybszego powstania jakiegokolwiek ciągu NS w tej częsci miasta.

Nie rozpływałbym się też nad tym co zrobią, przynajmniej póki tego nie zobaczymy i nie ocenimy jak działa. Przykład pasów rowerowych na Emilii Plater właśnie pokazuje dobitnie, że fajną ideę pasa rowerowego nasi drogowcy potrafią tak koncertowo spieprzyć fatalnym wykonaniem, a SM (nie)egzekwowaniem zakazu parkowania, że spora część rowerzystów jeździ tam chodnikiem. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby kontrapas na EP wcale nie był idealny, albo był notorycznie blokowany jak ddr na Noakowskiego czy kontrapas na Mokotowskiej.
Jestem świadomy niedoskonałości tego ciągu, Jednak jesli ma powstać spójny ciąg NS to EPlater może powstać najszybciej. Trasa Prymasa -BW1920 też nie jest idealna (schody na RZS), ale dlatego że to jedyny ciąg to jest najbardziej oblegana. Ciąg na E Plater może pełnić taką funkcje do momentu powstania głownych tras. Kluczowe dla tego jest sygnalizacja świetlna umozliwiające jazde przez skrzyzowanie z AJ na polnoc. Skoro ma być zamiana sygnalizacji dla pieszych to przy okazji trzeba zrobić syganlizacje dla rowerów.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #608 dnia: 08 Maj 2015, 19:41:30 »
Jezdnia ma się zwęzić z 16,25m do 11,5m. To nie jest tylko "korekta  krawęzników" to zlikwidowanie 1/3 jezdni. Po zewnetrznej storonie są wpusty odwodnienia. Trzeba je zrobić od nowa. Gdzie Pełnomocnik testował taką procedurę?

Wpusty są po zewnętrznej, pytanie gdzie są rury wzdłuż. Możliwe, że ta zmiana to korekta dość kosmetyczna polegająca na skróceniu rur do wpustów, co w dodatku poprawia ich nachylenie i sprzyja lepszemu odprowadzaniu wody. Obaj nie widzielismy części wod-kan projektu, więc wolałbym tu nie spekulować czy to trudne, bardzo trudne, czy wręcz przeciwnie :P


Potrzebne jest tylko zielone światło od HGW, czyli decyzja polityczna. Gdy będzie, reszta to już pikuś.
Użyłeś 4 razy słowa "polityczny" w róznej formie. Tu leży pies pogrzebany. Woli polytycznej nie ma.

Jasne, bo chcę to podkreślić, że technicznie to przebudowa wręcz banalnie prosta w porównaniu z taką odbudową Łazienkowskiego, budową metra czy innymi miejskimi inwestycjami. Co do woli politycznej - to tu się zgodzę. Ja też jej nie widzę tyle ile bym chciał.


I na razie nie będzie.

Tego nie wiesz. Chyba, że umiesz przepowiadać przyszłość. W takim razie poproszę numerki z jutrzejszego Totka :D


Nie wierze też w jakieś ciśnienie. Już było wiele sytuacji ktore miały spowodować ciśnienie:
1.Uruchomienie i związany z tym sukces Veturilo
2. Zwycięstwo w ECC2014
3. Rowerowy sukces BP2015
Po każdym tym wydarzeniu pismaki mowili "za tym sukcesem powinna iść zamiana ze storny ratusza". Nieposzła.

Być może problem polega na tym, że wierzysz w to co napiszą dziennikarze. Ja od dawna mówiłem, że z okazji Veturilo nie będzie cudu - nazywano mnie wtedy marudą, a to było proste spostrzeżenie z innych miast. Warszawa w tym zakresie, po kolei i bez cienia refleksji popełniła niemal wszystkie błędy innych miast przed nią ;)

Co do ECC to nie wiem kto pisał, że to będzie jakiś przełom. Chyba tylko Puchalski tak mówił, a to po to by przyłączyć się do rywalizacji i by Warszawa mogła się potem chwalić, że ją wygrałą i jest taaaaaka rowerowa. Twój problem, że w to wierzyłeś :P Od razu napisze też - ECC2016 też nic w tej kwestii nie zmieni. Wręcz przeciwnie - jak Warszawa będzie wygrywać, miasto będzie miało nową wymówkę, że jest świetnie, jesteśmy bardzo rowerowi i w ogóle, więc budować nic już nie trzeba.

Rowerowego sukcesu nie ma, bo poza jednym pasikiem na Tagrówku nic nie powstało. Szykuje się za to spektakularna klapa samego Budżetu Obywatelskiego, którą właśnie inwestycje rowerowe obnażyły. Niektórzy wołali o tym od dawna, jak mnie pamięc nie myli to jakoś od września chyba :P Inni nie słuchali i są teraz zaskoczeni :D


ciśnienie, które wytworzy się na przedłuzenie trasy i zmiany na Jerozolach może otworzyć kolejne drzwi, które dziś są zamknięte i budowac to, o czym dziś piszesz
Zejdz na ziemię! :)

To prosta obserwacja mechanizmów, które działały w przeszłości w innych miejscach miasta.

Nie rozpływałbym się też nad tym co zrobią, przynajmniej póki tego nie zobaczymy i nie ocenimy jak działa. Przykład pasów rowerowych na Emilii Plater właśnie pokazuje dobitnie, że fajną ideę pasa rowerowego nasi drogowcy potrafią tak koncertowo spieprzyć fatalnym wykonaniem, a SM (nie)egzekwowaniem zakazu parkowania, że spora część rowerzystów jeździ tam chodnikiem. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby kontrapas na EP wcale nie był idealny, albo był notorycznie blokowany jak ddr na Noakowskiego czy kontrapas na Mokotowskiej.
Jestem świadomy niedoskonałości tego ciągu, Jednak jesli ma powstać spójny ciąg NS to EPlater może powstać najszybciej. Trasa Prymasa -BW1920 też nie jest idealna (schody na RZS), ale dlatego że to jedyny ciąg to jest najbardziej oblegana. Ciąg na E Plater może pełnić taką funkcje do momentu powstania głownych tras.

Moim zdaniem Prymasa jest popularna z zupełnie innych powodów. To - podobnie jak Szlak Wisły - szybka trasa z małą ilością świateł i innych przeszkód i to świadczy o jej popularności, o tym, że ludziom opłaca się dojechać do niej i nią jechać.
Efekt ten moim zdaniem jest absolutnie nie do powtórzenia na Emilii Plater, gdzie świateł i skrzyżowań równorzędnych (wymagających zwolnienia) pełno, pojechać szybciej rowerem się nigdy nie da, a infrastruktura będzie na pewno pewnym kompromisem pomiędzy tym, co dla nas wygodne, a presją na zachowanie miejsc postojowych, nie spowalnianie ruchu w Jerozolach (ta kluczowa sygnalizacja o której piszesz - mogę się założyć, że ją spieprzą). W efekcie ludziom nie będzie się opłacało zjeżdżać z równoległych ulic na E.Plater tak samo jak nie zjechali z Poniatowskiego i Jerozoli na ciąg Tamka-Świętokrzyska-Prosta.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #609 dnia: 10 Maj 2015, 00:15:08 »
Wpusty są po zewnętrznej, pytanie gdzie są rury wzdłuż. Możliwe, że ta zmiana to korekta dość kosmetyczna polegająca na skróceniu rur do wpustów, co w dodatku poprawia ich nachylenie i sprzyja lepszemu odprowadzaniu wody. Obaj nie widzielismy części wod-kan projektu, więc wolałbym tu nie spekulować czy to trudne, bardzo trudne, czy wręcz przeciwnie :P

Jasne, bo chcę to podkreślić, że technicznie to przebudowa wręcz banalnie prosta w porównaniu z taką odbudową Łazienkowskiego, budową metra czy innymi miejskimi inwestycjami.
Tyle że łązienkowski idzie trybem odbudowy w trybie "katastrofy". Czyli z wolnej ręki i bez całej papierologi potrzebnej przy przebudowie. Dla JPII trzba pewnie przygotować  DŚU czy inne dziadostwo. No i bez przetargu nie da rady . To wszystko trwa. Żeby nie wyszło jeszcze że trzeba bedzie postawić ekrany antydzwiekowe. Nowolazurowa ma 2 pasy i 60km/h  i cała w ekranach. Tu mają być 3 pasy :)
Nie napisałeś mi gdzie Puchalski poprzesuwał krawęzniki.
I na razie nie będzie.

Tego nie wiesz. Chyba, że umiesz przepowiadać przyszłość. W takim razie poproszę numerki z jutrzejszego Totka :D
Ja nie przepowiadam przyszłości ja ekstrapoluje w trybie realisty. Przypomnę że miastem rządzi Hanna ziuuuuu.


Nie wierze też w jakieś ciśnienie. Już było wiele sytuacji ktore miały spowodować ciśnienie:
1.Uruchomienie i związany z tym sukces Veturilo
2. Zwycięstwo w ECC2014
3. Rowerowy sukces BP2015
Po każdym tym wydarzeniu pismaki mowili "za tym sukcesem powinna iść zamiana ze storny ratusza". Nieposzła.

Być może problem polega na tym, że wierzysz w to co napiszą dziennikarze. Ja od dawna mówiłem, że z okazji Veturilo nie będzie cudu - nazywano mnie wtedy marudą, a to było proste spostrzeżenie z innych miast. Warszawa w tym zakresie, po kolei i bez cienia refleksji popełniła niemal wszystkie błędy innych miast przed nią ;)

Co do ECC to nie wiem kto pisał, że to będzie jakiś przełom. Chyba tylko Puchalski tak mówił, a to po to by przyłączyć się do rywalizacji i by Warszawa mogła się potem chwalić, że ją wygrałą i jest taaaaaka rowerowa. Twój problem, że w to wierzyłeś :P Od razu napisze też - ECC2016 też nic w tej kwestii nie zmieni. Wręcz przeciwnie - jak Warszawa będzie wygrywać, miasto będzie miało nową wymówkę, że jest świetnie, jesteśmy bardzo rowerowi i w ogóle, więc budować nic już nie trzeba.

Rowerowego sukcesu nie ma, bo poza jednym pasikiem na Tagrówku nic nie powstało. Szykuje się za to spektakularna klapa samego Budżetu Obywatelskiego, którą właśnie inwestycje rowerowe obnażyły. Niektórzy wołali o tym od dawna, jak mnie pamięc nie myli to jakoś od września chyba :P Inni nie słuchali i są teraz zaskoczeni :D
Skoro miasto nie widzi tak wyraźnych sygnałów, to tylko utwierdzam się w moim powyższym zdaniu.

ciśnienie, które wytworzy się na przedłuzenie trasy i zmiany na Jerozolach może otworzyć kolejne drzwi, które dziś są zamknięte i budowac to, o czym dziś piszesz
Zejdz na ziemię! :)

To prosta obserwacja mechanizmów, które działały w przeszłości w innych miejscach miasta.
Poprosze o przykład.



Moim zdaniem Prymasa jest popularna z zupełnie innych powodów. To - podobnie jak Szlak Wisły - szybka trasa z małą ilością świateł i innych przeszkód i to świadczy o jej popularności, o tym, że ludziom opłaca się dojechać do niej i nią jechać.
Kostka, wąsko przy Kasprzaka , obleśny tunel, zmiana strony. Ludzie jadą bo nie mają alternatywy. Najblizsza alternatywa( jesli można mówić o jakiejkowiek alternatywie w postaci braku lub poprzerywanej infrastrukturze.)jest 3 km na zachód (Dźwigowa) i 2km na wschód(plac Zawiszy).



Efekt ten moim zdaniem jest absolutnie nie do powtórzenia na Emilii Plater, gdzie świateł i skrzyżowań równorzędnych (wymagających zwolnienia) pełno, pojechać szybciej rowerem się nigdy nie da, a infrastruktura będzie na pewno pewnym kompromisem pomiędzy tym, co dla nas wygodne, a presją na zachowanie miejsc postojowych, nie spowalnianie ruchu w Jerozolach (ta kluczowa sygnalizacja o której piszesz - mogę się założyć, że ją spieprzą). W efekcie ludziom nie będzie się opłacało zjeżdżać z równoległych ulic na E.Plater
Prymasa na  pewno nie przebije. nie bedzie też zachęcające dla obecnie jezdzacych ulicami takimi jak Marszałkowska czy Jerozole. To bedzie most przez jerozolimską rzekę samochodów dla obecnych chodnikowców. Może skupić rowerzystów jadachych chałubińskiego czy Marszałkowską (dla jadących Żelazna to juz słaba alternatywa).

tak samo jak nie zjechali z Poniatowskiego i Jerozoli na ciąg Tamka-Świętokrzyska-Prosta.
A co to za alternatywa? wypluwanie płuc na podjeździe pod skarpę i 3-pasmowa Tamka i Zajęcza  ;)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #610 dnia: 11 Maj 2015, 16:02:14 »
Wpusty są po zewnętrznej, pytanie gdzie są rury wzdłuż. Możliwe, że ta zmiana to korekta dość kosmetyczna polegająca na skróceniu rur do wpustów, co w dodatku poprawia ich nachylenie i sprzyja lepszemu odprowadzaniu wody. Obaj nie widzielismy części wod-kan projektu, więc wolałbym tu nie spekulować czy to trudne, bardzo trudne, czy wręcz przeciwnie :P

Jasne, bo chcę to podkreślić, że technicznie to przebudowa wręcz banalnie prosta w porównaniu z taką odbudową Łazienkowskiego, budową metra czy innymi miejskimi inwestycjami.
Tyle że łązienkowski idzie trybem odbudowy w trybie "katastrofy". Czyli z wolnej ręki i bez całej papierologi potrzebnej przy przebudowie. Dla JPII trzba pewnie przygotować  DŚU czy inne dziadostwo. No i bez przetargu nie da rady . To wszystko trwa. Żeby nie wyszło jeszcze że trzeba bedzie postawić ekrany antydzwiekowe. Nowolazurowa ma 2 pasy i 60km/h  i cała w ekranach. Tu mają być 3 pasy :)

Przepisy się zmieniły (co wcale mnie nie cieszy, bo eliminowanie hałasu rozluźnianiem przepisów jest jak walka z otyłością przez popuszczanie paska spodni) i raczej ekrany nam nie grożą. A hałas w największym stopniu nie zależy od ilości pasów (od tego zależy raczej wysokość ekranów), a od ilości pojazdów i zwłaszcza ich prędkości. Jak zrobisz "szeroką i prostą" Nowolazurową, to ona może mieć 1 pas, a i tak normy hałasu wymuszą budowę ekranów, bo geometria tam nie jest na 60km/h lecz na znacznie więcej. I kierowcy te więcej jeżdżą.

Nie napisałeś mi gdzie Puchalski poprzesuwał krawęzniki.

Korekty w geometrii jezdni były przy większości pasów rowerowych i łączników. Spacerowa chociażby jest przykładem (a dokładnie jej końcówka "na górze" przechodząca w ddr). Większość ddrów robionych "przy okazji" remontów chodników (na zgłoszenie, bez papierologii) miało też jakieś korekty w geometrii. Na pewno Ostrobramska.


I na razie nie będzie.

Tego nie wiesz. Chyba, że umiesz przepowiadać przyszłość. W takim razie poproszę numerki z jutrzejszego Totka :D
Ja nie przepowiadam przyszłości ja ekstrapoluje w trybie realisty. Przypomnę że miastem rządzi Hanna ziuuuuu.

Czy ja wiem. Świętokrzyska wyszła niemal rzutem na taśmę. Parę innych projektów też...


ciśnienie, które wytworzy się na przedłuzenie trasy i zmiany na Jerozolach może otworzyć kolejne drzwi, które dziś są zamknięte i budowac to, o czym dziś piszesz
Zejdz na ziemię! :)

To prosta obserwacja mechanizmów, które działały w przeszłości w innych miejscach miasta.
Poprosze o przykład.

Most Gdański i zjazdy tamże do Wisłostrady, Międzyparkowej i Miodowej włącznie.
Wał Miedzeszyński, Wybrzeze i Sokola wpłynęły na wyznaczenie brakujących przejazdów przy Świętokrzyskim.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline fottoman

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tomek alias fottoman
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #611 dnia: 12 Maj 2015, 14:42:16 »

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #612 dnia: 16 Maj 2015, 07:30:42 »
Takie tam z kuriera mazowieckiego:

Rowerzystów również obowiązują ograniczenia prędkości.

https://www.youtube.com/watch?v=grrlcj5pTJg

Dobrze pamiętam, że te urządzenia nie posiadają homologacji pozwalającej na mierzenie prędkości rowerzystów? W takim razie jest to akcja czysto pokazowa. Mandat 500 zł? Ten rowerzysta musiałby przekroczyć dozwoloną prędkość 20 km/h o 50 km/h... Czyli jechał 70-tką ;) :D :P

Na poprawe sytuacji mogłyby pomóc rowerowe patrole straży miejskiej i policji ???
I jestem tatą po raz drugi!

Offline remitent

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
« Odpowiedź #613 dnia: 16 Maj 2015, 08:19:26 »
Na poprawe sytuacji mogłyby pomóc rowerowe patrole straży miejskiej i policji ???

Tak jak ten policyjny rowerowy patrol pościgowy ;)
https://www.youtube.com/watch?v=x6z2ylE1y9o
Nocna Masa Krytyczna - 2. sobota miesiąca - godz. 24:00 - nocnamasa.pl

Offline fottoman

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tomek alias fottoman