0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
(...)Od zmiany organizacji ruchu liczba rannych w wypadkach drogowych, nie tylko z udziałem rowerzystów, spadła o 35 na Ósmej i 58 procent na Dziewiątej Alei. Ale wrażenie robi liczba z zupełnie innej dziedziny - w sklepach przy Dziewiątej Alei sprzedaż detaliczna wzrosła o 49 procent (na całym Manhattanie w tym samym czasie tylko o 3 procent). - Chcesz zrobić interes? Szukaj trasy rowerowej - komentowali te wyniki nowojorscy dziennikarze.- Te dane mnie nie zaskakują, choć oczywiście to nie jest takie proste, że wystarczy zrobić ścieżkę i od razu interes się rozkręci. Ale uspokojenie ruchu sprzyja spędzaniu czasu na ulicy. A to sprzyja sklepom. W tym nie ma nic zaskakującego - ocenia Jan Jakiel, prezes stowarzyszenia SISKOM. I dodaje: - Uspokajać ruch można na różne sposoby, niekoniecznie od razu wyznaczając osobne pasy dla rowerów.Jego zdaniem takie rozwiązanie dobre jest dla największych, zbiorczych ulic. Na mniejszych wystarczy np. wpuszczenie rowerów na buspasy czy wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h.(...)Te słowa także znajdują potwierdzenie w nowojorskich statystykach. W rejonie Union Square, placu na którym również wprowadzono pasy rowerowe i poszerzono chodniki, liczba niewynajętych lokali spadła o 49 procent (podobny efekt dało wprowadzenie buspasów w Pierwszej i Drugiej Alei - red.). O 16 proc. spadła przy okazji liczba kierowców przekraczających prędkość, ale mediana prędkości wzrosła o 14 proc. Oznacza to, że kierowcy wcale nie utknęli w korach - przeciwnie, szybciej przejeżdżają przez to miejsce.