Podobnie jak w zeszłym roku, zapraszamy na Święto Cykliczne - coroczne dni, w których świętujemy rower jako najlepszy środek transportu. Świętujemy nie tylko w Warszawie - ŚC odbędzie się w tym roku w kilkunastu miastach w Polsce.
W Warszawie będzie się działo sporo (o czym jeszcze napiszemy), ale najważniejszy będzie Wielki Przejazd Rowerowy 9 czerwca. Start o godzinie 12:00 z Placu Zamkowego. Kończymy (tak jak w zeszłym roku) pod Urzędem Dzielnicy Ursynów (al. KEN 61).
Na mecie konkursy, pokaz cięcia zabezpieczeń, atrakcje dla najmłodszych i wiele wiele więcej! Bądźcie z nami.
I jeszcze trochę info o co walczymy:
Każde miasto ma swoje lokalne postulaty, ale w całej Polsce żądamy jednego: nowelizacji rozporządzeń wykonawczych do ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. Nasze postulaty zostaną przekazane podczas przejazdów rowerowych wojewodom (a u nas w Warszawie prosto do Ministerstwa).
Nowelizacja PoRD, która weszła w życie 21 maja 2011 roku odwróciła niekorzystny trend dyskryminacji rowerzystów w Polsce, wyeliminowała liczne absurdy i przywróciła zgodność polskich przepisów z Konwencją Wiedeńską o ruchu drogowym.
Niestety, do dziś w rozporządzeniach nie ma ani słowa o śluzach dla rowerów, a przepisy dotyczące pasów ruchu dla rowerów wciąż de facto zabraniają ich stosowania, promując przy tym rozwiązania niebezpieczne i niezgodne z ustawą.
Na stronie internetowej Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej do dziś znajduje się informacja o planowanym terminie wejścia w życie tych nowelizacji - 31 grudnia 2012. Minął on pół roku temu.
Tak, jak w przypadku ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, projekty nowelizacji musieliśmy napisać sami. Żadna instytucja resortowa nie posiada bowiem wiedzy ani doświadczenia w zakresie ruchu rowerowego. Projekt nowelizacji rowerowych przepisów rozporządzenia w sprawie znaków
i sygnałów drogowych znajduje się tutaj.
Projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych jakim powinny odpowiadać znaki i sygnały drogowe oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach znajduje się tutaj. Uważamy jednak, że właściwe byłoby uchylenie podstawy prawnej tego rozporządzenia (art. 7 ust. 3 ustawy Prawo o Ruchu
Drogowym) ze względu na jego nadmierną komplikację, ogromną liczbę błędów oraz szybko zmieniający się stan wiedzy, rozwój technologii oraz rynku. Zasady stosowania znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego powinny być określane podręcznikami i wytycznymi, a nie rozporządzeniem.