Lince wszystko jedno na którą stronę się przekrzywi
'
Tak, tylko prowadząc linkę z prawej klamki do przedniego hamulca, pancerz będzie o wiele mocniej i ciaśniej zgięty niż w przypadku układu klasycznego. A to jak mocno gniesz pancerz prowadząc linki, ma potem wpływ na jego trwałość.
dla człowieka leworęcznego to duże wyzwanie - to tak jak go zmuszać do pisania prawa. Lewa wcześniej reaguje i to trzeba brać pod uwagę.
Jestem co prawda praworęczny, ale i tak hamuję zawsze dwoma hamulcami i musiałem się nauczyć używać obu rąk. Leworęcznym polecam to samo - nauczyć się używania obu rąk, potrenować. Oni mają nawet łatwiej, bo lewą rękę mają lepiej wytrenowaną i lepiej ją kontrolują, a to pod lewą ręką w polskich rowerach jest zwykle ten ważniejszy hamulec - przedni.
A trenowanie jest ważne z tego powodu, który opisał Franc - w różnych krajach jest różnie. Pojedziesz do Holandii, Danii, czy Wlk. Brytanii i lepiej wtedy umieć się przestawić na to, co ma zamontowany wypożyczany przez nas rower.
Nie spotkałem się z odwrotnym montażem, ale nie jest to chyba zbyt wielkie wyzwanie.
Technicznie żaden problem, choć - jak wspomniałem - w przypadku typowych hamulców skraca się czas życia pancerzy i linek, bo idą ciaśniejszym łukiem do hamulca.
Normalnie hamulce będą rozdzielone, żeby mógł się bardziej wygłupiać
Zabawa trajką na lodzie? Miodzio!