Wersja projektu z października jest na SSC:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=98493573&postcount=1328
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=98521982&postcount=1329
Gdyby to co tam pokazano było wersją ostateczną, to byłoby ciekawie.
To na pewno nie jest wersja ostateczna. A ta przedstawiona ma mnóstwo drobnych, ale upierdliwych wad.
Brak śluz na ulicach poprzecznych to jedna z nich - trzeba będzie po raz kolejny przerabiać sygnalizację, by dodać śluzy np na Nowym Świecie, zamiast zrobić to za jednym razem. Marnowanie kasy.
Popatrz na ulicę Czackiego. Wyjazd z niej rowerem w lewo to niezła ekwilibrystyka, bo ktoś pomalował przejazdy naokoło skrzyżowania, zamiast umożliwić jazdę przez jego środek. To będzie nieczytelne i będzie wymagać dość karkołomnych manewrów w stylu oglądania się za siebie w czasie skręcania w lewo, sygnalizowania skrętu i robienia 3 innych rzeczy.
Popatrz na skrzyżowania. prowadzenie tras rowerowych przez nie bez wizualnego zróżnicowania nawierzchni, tylko za pomocą "guzków". Chory pomysł, bo akurat na skrzyżowaniu jasne i jednoznaczne oznakowanie byłoby w cenie.
Właściwie to co stało na przeszkodzie, by wyjazd z ul. Bagno zrobić w formie normalnego miejskiego skrzyżowania, a nie takiej protezy? Rozumiem gdyby tam był milion pasów ruchu i ograniczenie do 70km/h, ale w centrum miasta takie podejście nie jest zdrowe.
Geometria DDR na rondzie ONZ to jakiś koszmar.
Na projekcie masz w kilku miejscach wpisane "docelowo kontrapas rowerowy". Czemu nie od razu? Po to by dwa razy przebudowywać geometrię i sygnalizację?
Na Świętokrzyskiej i Tamce są pasy rowerowe, a na Kopernika która te ulice łączy ich nie ma - projektujemy sobie całkiem nową dziurę w systemie tras rowerowych?
Już nie mówiąc, że szerokości pasów i łuki na Kopernika są robione chyba pod kombajny.
Pomysł by poszerzać Prostą, gdy zwężamy Świętokrzyską to nawet nie jest ponury żart. To marnowanie publicznej kasy.
Odsunięcie przystanku autobusowego przy Marszałkowskiej od skrzyżowania niepotrzebnie wydłuża czasy dojścia. Można to było poprawić w ramach przebudowy. To samo przy Nowym Świecie.
Jak na ilość odzyskanej przestrzeni, to przystanki są dość ciasne (szerokość 3,25m) - mimo zastosowania antyzatok, co akurat jest dobrym pomysłem.
Czy tylko ja mam wrażenie, że będzie strasznie dużo betonu, a mało zieleni? Owszem, posadzą drzewa (a może będą w cherlawe drzewka donicach jak na NŚ?), ale nieco trawy i innej zieleni też by nie zaszkodziło. Nie ma jej ani odrobinę. Granitowy raj
Zresztą drzew tez niewiele, np na wysokości Ministerstwa Finansów z drzewami kuso - co chcieli wyeksponować w projekcie, parking na dziedzińcu?
Projekt ze Scyscraper to dobry początek, ale trzeba nad nim jeszcze posiedzieć. To może być rewelacyjny projekt, ale wymaga jeszcze sporo szlifów by okazał się prawdziwym diamentem w przestrzeni miasta