To ostatnie to na pewno torówka, bo nie ma możliwości skręcać swobodnie.
Tak to jest torówka, z systemem sterowania, który jest unikalny nawet jak na takie konstrukcje. A mianowicie "center hub sterling" spotykany częściej w motocyklach.
A czy On czasem nie ma napędu na oba koła (AWD, 2WD, 2x2)? Zdaje mi się, że widzę przerzutki przy obu.
Swoją drogą widziałem kiedyś rowerek pionowy co miał napęd na oba koła. System przeniesienia napędu na przednie koło wałami był cokolwiek interesujący. Nie mogę jednak znaleźć foto.
EDIT: Chyba właśnie wpadłem na to jak prosto zrobić dyfer w rowerze z dwoma kołami z tyłu. Robimy sztywną oś napędzaną z korby, ale oś nie łączy się z kołami. Z kołami łączą ją łańcuchy (po jednym na koło) prowadzone przez wolnobiegi jednorzędowe. W ten sposób mamy dyfer, wykonany z części wyłącznie rowerowych i dostępnych w niemal każdym sklepie.