Ostatecznie zadecydowałem, że wypróbuje Suntour
Epicona.
Nie ukrywam, że głównym argumentem była cena i fakt, że ostatnio produkty SR nieśmiało wychodzą poza poziom "masówki" i powoli zdobywają nieco wyższe segmenty. Konkurencja za podobne konstrukcje liczy sobie 3x tyle. Rozumiem patenty i wszystko, ale... nie dajmy się zwariować
Gdy dojdzie, zamontuję go, pewnie napiszę w temacie jak się sprawdza w praktyce.
Plus, będę szukał serwisy taniego i dobrego dla mojego RS SIDa. Także jakby ktoś miał jakiś sprawdzony, w którym sam robił... Czas naprawy i oczekiwania na anprawę nie gra roli, bo będę mógł w zamian w ramę wsadzić Epicona. Liczy się jakość naprawy i koszt.
EDIT:Dampery doszły (pocztą polską, przez cały kraj, w 2 dni - świat zwariował!). Wyglądają w porządku, blokada działa, regulacja odbicia też. Sprawdzam jeszcze czy dobrze trzymają ciśnienie. Jak będzie ok, to wystawię gościowi solidnego pozytywa na Alledrogo.
Nie mam wagi, więc nie sprawdzę ile realnie ważą.
Na pierwszy rzut oka wydają się solidnie wykonane. Niestety są mocno pierdolnooczne. Nalepki się zerwie, ale zostanie błyszczący na srebrno korpus, z którym koniecznie coś będę musiał zrobić, by nie oślepiał ludzi na ulicy
Pewnie skończy się na jakimś pokrowcu. Na szybko widzę, że na pewno Epicony mają większą komorę pozytywną niż RS SID, bo dłużej się je pompowało. W ogóle pompowanie dwóch od 0 do 200 psów to dłuższa zabawa.
Teraz muszę pomierzyć wszystko i zamówić do tych damperów tulejki. Wtedy powiem jak się spisują na trasie. Ale to pewnie już wiosna będzie bo nowej ramy jeszcze nie ma, a w starej to zanim założę nowy damper, dobrze byłoby naprawić najpierw wahacz