520 mają irytujące boczne luzy, jak tylko będzie kasa - przesiadam się na 540.
Co niewiele zmieni, bo 540 mają identyczny luz roboczy jak 520 i w ogóle to różnią się głównie tym, że 540 można rozebrać bez specjalnego klucza. Jak Ci przeszkadza luz, to nie zmieniaj pedałów na kolejne SPD, ale całkowicie zmień system.
Ale zanim co, sprawdź, czy nadmierny luz nie jest czasem spowodowany np zużytymi blokami.
Teoretyzuję - w droższych butach są zatrzaski, buty są wystarczająco ciasno, nie ruszają się.
W droższych butach zwykle jest: bardziej sztywna podeszwa (nie nadaje się do chodzenia, ale za to do jazdy...), lżejsze materiały (np karbon), lepsze zapięcie (sznurówki i rzepy niestety się luzują). Nie bez znaczenia są też całe kilogramy INKREDIBLE i AMEJZINGu wliczone w cenę
potrzebuję w nich jeździć na rowerze do pracy :0) nie robię długich tras, fajnie jak dałoby się w nich chodzić, generalnie nie jestem specjalnie wymagający. (...)
Pytanie czy mato sens i na co muszę zwrócić uwagę.
Jeżeli możesz w robocie trzymać buty na zmianę, to w ogóle nie ma ograniczeń. Jeżeli zaś musisz chodzić w SPD, to nie możesz wziąć modelu zbyt wysokiej klasy, a najlepsze pewnie będą buty trekingowe (z podeszwą, z której nie wystaje blok), bo można w nich komfortowo chodzić.
Co do ochraniaczy na buty... używałem Accenta, nie powaliły mnie, szybko się zaczęły rwać. Teraz noszę się z zakupem prawdziwych zimowych butów SPD. Tylko cena powala