Autor Wątek: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN  (Przeczytany 13701 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maćkofff

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 712
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stojaki.waw.pl
    • Stojaki.waw.pl
Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« dnia: 02 Wrz 2011, 22:59:40 »
http://mackofff.tumblr.com/post/9717403572/na-budowie-przedluzenia-al-ken


To co mnie martwi to to, że DDR znika na skrzyżowaniu przed wjazdem na wiadukt, dalej są krzaczory i kolejny odcinek zaczyna się dopiero przy Bacha już na dole. Ktoś wie jak to ma docelowo wyglądać?
___
Pozdrawiam serdecznie!

>   Parkingi rowerowe w Warszawie - Stojaki.waw.pl
>   Mapa stojaków, standardy projektowe, porady nt. bezpiecznego zostawiania roweru.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Wrz 2011, 11:12:20 »
Niestety to gówno projektował BAKS, czy inny Transprojekt. O ile pamiętam rozwiązanie było kuriozalne. Dla rowerzystów będzie kładka na dole w tym parku. W stosunku do zwykłej jazdy jezdnią będzie się trochę krążyć i niestety sporo czasu tracić.

Dlatego projekt opiniowaliśmy negatywnie. Opinie pewnie jeszcze znajdziesz na stronie ZM.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline IwaN_bike

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Wrz 2011, 15:09:03 »
Nie wiem czy to aż tak zły pomysł  ::) ...

Po głębszym zastanowieniu się takie rozwiązanie (rower dołem przez park) może mieć sens. Dla czego? Otóż przedłużenie KEN będzie miało (a właściwie już teraz ma) wjazd i zjazd z Dolinki Służewieckiej. Puszczając ścieżkę "górą" (wraz z jezdnią) doszlibyśmy do momentu w którym droga rowerowa musiałaby połączyć się z jezdnią (dodatkowo gdzieś w miejscu krętych zjazdów(wjazdów) z wiaduktu). Dodatkowo, nie dalej niż 200 metrów na zachód, jest ścieżka rowerowa, prowadząca dalej (po wyjechaniu z parku i przecięciu Wawrzyńca) wzdłuż KEN. Jeśli obie trasy połączą będzie to inwestycje uznam za całkiem dobre rozwiązanie.
Oczywiście to tylko moja opinia  :D ...   
« Ostatnia zmiana: 11 Wrz 2011, 15:10:07 wysłana przez IwaN_bike »

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Wrz 2011, 17:43:19 »
Kilka minut poszukiwań i można znaleźć materiały do poczytania
Zielone Mazowsze http://www.zm.org.pl/?a=velostrada-071 z 2007 roku
Zielone Mazowsze http://www.zm.org.pl/?a=velostrada-092 z 2009 roku
Wątek na forum Zielonego Mazowsza http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?t=1108


Niestety wybrano (chcący czy niechcący) wariant najtańszy i najgorszy. Najbardziej wydłuża czas przejazdu, najbardziej komplikuje przejazd, ma najwięcej (z proponowanych wariantów) punktów kolizyjnych.

W miejscu gdzie Maćkoff zamieścił zdjęcie "piach" ma powstać podwójna pochylnia pieszo-rowerowa z 180 st zakrętem >:( . Znając życie samochodem już dawno będzie można jeździć po wiaduktach, podczas gdy nadal nie będzie tej właśnie pochylni, gdyż jest to osobna betonowa konstrukcja zaraz nad tunelem metra.
« Ostatnia zmiana: 11 Wrz 2011, 17:45:53 wysłana przez wildzi »
I jestem tatą po raz drugi!

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Wrz 2011, 09:15:56 »
Nie wiem czy to aż tak zły pomysł  ::) ...

Po głębszym zastanowieniu się takie rozwiązanie (rower dołem przez park) może mieć sens.

Jasne, że mogłoby mieć sens. Tylko trzeba by je zrobić porządnie.

A tutaj masz po prostu zbyt naokoło, by części ludzi się chciało tam jechać. W dodatku są jeszcze  ostre zakręty do pokonania, gdzie trzeba zwalniać niemal do zera. Później krążenie po bocznych uliczkach. Krótko mówiąc - nowe "ułatwienie" wydłuży czas jazdy i to znacznie. Podejrzewam więc, że spora część osób będzie tam jeździć jezdnią, gdzie będzie prosto szybko i wygodnie.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Maćkofff

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 712
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stojaki.waw.pl
    • Stojaki.waw.pl
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Wrz 2011, 12:38:41 »
wg. Google Maps, ulicą wyjdzie jakieś 300-400m krócej ;-) Oraz z mniejszą ilością zjazdów i podjazdów.
Na czerwono DDR. Na zielono przejazd ulicą.

___
Pozdrawiam serdecznie!

>   Parkingi rowerowe w Warszawie - Stojaki.waw.pl
>   Mapa stojaków, standardy projektowe, porady nt. bezpiecznego zostawiania roweru.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Wrz 2011, 17:43:36 »
wg. Google Maps, ulicą wyjdzie jakieś 300-400m krócej ;-)

400metrów dłużej na jakim dystansie? Kilometra? A może nawet mniej. Toć to wydłużenie ponad 40%...

Holendrzy uznają za dyskryminujące każde wydłużenie powyżej 20% w stosunku do jezdni. Uważają, że infrastruktura rowerowa tak zbudowana to bubel i powinna zostać przebudowana, bo nie będzie spełniać swoich zadań. Kto jak kto, ale Holendrzy to chyba wiedzą o czym mówią, gdy twierdzą coś o rowerach i ruchu rowerowym ;)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Maćkofff

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 712
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stojaki.waw.pl
    • Stojaki.waw.pl
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Wrz 2011, 17:45:10 »
400metrów dłużej na jakim dystansie? Kilometra? A może nawet mniej. Toć to wydłużenie ponad 40%...


Tak jak pokazałem na mapie. Zielona linia to ok 1300m ;-)
___
Pozdrawiam serdecznie!

>   Parkingi rowerowe w Warszawie - Stojaki.waw.pl
>   Mapa stojaków, standardy projektowe, porady nt. bezpiecznego zostawiania roweru.

Offline Makenzen

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 595
  • Płeć: Kobieta
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Wrz 2011, 22:38:27 »
Jechałam dzisiaj tą trasą. Pod wiaduktem - wertepy, góry, doły, krzaki, schody, full opcja. Nieźle się pogubiłam, poza tym... co za (piiiip!) wymyślił tę kluczącą po manowcach ddr-kę?
"Warszawa to nie wieś, żeby po niej rowerem jeździć"

Offline Aradoslaw

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Wrz 2011, 02:22:18 »
Masakra, to naprawdę ma tak wyglądać? Taka jazda dookoła zamiast na wprost?  Trzeba zrobić jakiś protest przy otwarciu nowego połączenia samochodowego. Kiedy mają to otworzyć? naprawdę to jest żenada. Koniecznie trzeba zrobić jakąś akcję przy otwieraniu drogi dla samochodów. Na pewno będzie hucznie, 10 oficjeli do przecinania wstęgi i media. To jest dobra okazja, żeby pokazać, że my nie chcemy takiej infrastruktury rowerowej. Z góry deklaruję obecność, zakup wuwuzeli i sprowadzenie wszystkich rowerzystów z osiedla.
 
Najlepsze, że teraz będzie można sobie korzystać z dawno istniejącej scieżki biegnacej wzdłuz Rolnej. Tyle tylko, że przy skrzyżowaniu z Wałbrzyską ścieżka jest tak zrobiona, że piesi muszą na nią wejść, a przy skrzyżowaniu z wilanowską zeby pojechac ścieżką na wprost trzeba dwa razy puscić samochody, bo ścieżka najpierw zmienia stronę jezdni, a potem dopiero przekracza wilanowską.       

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Paź 2011, 18:51:35 »
Niestety wybrano (chcący czy niechcący) wariant najtańszy i najgorszy. Najbardziej wydłuża czas przejazdu, najbardziej komplikuje przejazd, ma najwięcej (z proponowanych wariantów) punktów kolizyjnych.
Podtrzymuję, tak już będzie >:(

W miejscu gdzie Maćkoff zamieścił zdjęcie "piach" ma powstać podwójna pochylnia pieszo-rowerowa z 180 st zakrętem >:( . Znając życie samochodem już dawno będzie można jeździć po wiaduktach, podczas gdy nadal nie będzie tej właśnie pochylni, gdyż jest to osobna betonowa konstrukcja zaraz nad tunelem metra.
Tą część odszczekuję. Powstało coś takiego:
http://img69.imageshack.us/img69/3782/imag1172p.jpg
Reszta zdjęć w wątku: [Warszawa] Aleja KEN http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=369760&page=56

Po stronie Mokotowa, na górze na ten spadek wjeżdża się po (prawdopodobnie) ciągu pieszo rowerowym, co jest zmianą w stosunku do projektu według którego miała być wydzielona droga rowerowa obok chodnika.
Tu miało być ładne przedłużenie na wprost:

Na wysokości tej białej furgonetki w chodniku zaczyna się kolejny fragment asfaltu

Reszta zdjęć we wspomnianym wątku.
« Ostatnia zmiana: 01 Paź 2011, 18:52:48 wysłana przez wildzi »
I jestem tatą po raz drugi!

Offline Maćkofff

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 712
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stojaki.waw.pl
    • Stojaki.waw.pl
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Paź 2011, 00:26:07 »
Totalny bezsens. Kilkadziesiąt metrów CPR.
___
Pozdrawiam serdecznie!

>   Parkingi rowerowe w Warszawie - Stojaki.waw.pl
>   Mapa stojaków, standardy projektowe, porady nt. bezpiecznego zostawiania roweru.

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Paź 2011, 20:33:35 »
A tak w tej chwili wygląda "rampa wjazdowa"

I jestem tatą po raz drugi!

Rano1

  • Gość
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Paź 2011, 21:57:02 »
Właśnie jechałem ostatnio na Ursynów a wracałem "na kole" jakiegoś miejscowego wycinaka. I tak pojechałem esami-floresami między Bartoka a D. Służewiecką. Klimaty bieszczadzkie, prawo, lewo, góra, dół. Coś pięknego  ;) Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, nie czepiając się do bauma, że te wszystkie zakręty-szykany, widoczne również na powyższych zdjęciach dalej projektują ludzie zza biurek, nie mający chyba pojęcia o jeżdżeniu rowerem

Offline Aradoslaw

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Prace na budowie przedłużenia Al. KEN
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Lis 2011, 15:18:20 »
W poszukiwaniu zaginionej Velostrady - krótka relacja video:
 
http://www.youtube.com/watch?v=Azk5iqsAiBA