Poszukuje sklepu gdzie kupię części zamienne i dostane poradę
Poradę, taką zupełnie bezinteresowną to Ci dam gratis tutaj. Po co masz latać do serwisu
- linki
Bierz takie nierdzewne za 6-7zł za sztukę. Droższe nie zauważyłem by były jakoś zauważalnie lepsze, tańsze potrafią korodować więc nie są warte uwagi.
- pancerze
Osobiście jeżdżę na zwykłych Jagwire - po 6zł/mb. Jak chcesz to teraz są w wielu kolorach, można se do koloru ramy dobrać ;-) Pamiętaj tylko, że do hamulców i przerzutek są RÓŻNE PANCERZE!
Oczywiście możesz się wykosztować na wersję z aluminiowym oplotem, albo jakieś rozwiązania aligatora za grubą kasę. Oszczędzisz 200, może 300 gram z masy roweru. Czy warto? Zadecyduj sam ;-)
- błotniki
Jakiekolwiek pełne, plastykowe (koszt około 40-60zł). Do wyboru srebrne lub czarne.
Moja rada - zamów z montażem, bo samemu to trzeba mieć narzędzia, a czasem i nieco inwencji w dopasowywaniu ich do ramy.
Moja rada 2 - kupuj jak najszersze błotniki, zimą nie będą zapychać się śniegiem.
- tylna i przednia piasta jest zdemontowana trzeba ocenić jej stan techniczny ewentualnie jak jest w złym stanie na jakie nowe piasty się zdecydować.
Tu już na forum ciężko, ale jak przyjedziesz tym na Przedmasówkę lub Święto Cykliczne i mnie złapiesz po, to mogę zerknąć.
- korba czy zmienić całą czy tylko zębatki które są wymienne ( tu też kwestia co bardzie się opłaca)
W 9/10 przypadków opłaca się kupić całą korbę. Wymiana blatów opłacalna jest tylko w sprzęcie bardzo drogim, z najwyższej półki cenowej. Zakładam, że nie masz w swoim rowerze korby XTR ani Dura Ace - raczej byś o tym wiedział, gdybyś miał
- kaseta na jaką wymienić
To zależy od stylu jazdy. Generalnie na taką co będzie pasować ilością trybów. A przełożenia? Cóż - osobiście używam 11:32, ale to sprawa bardzo indywidualna i nie wiedząc jak jeździsz, gdzie i ile, trudno będzie nawet największemu fachowcowi coś odpowiedzieć.
- klocki na jakie ostatnim razem jak wymieniłem mam wrażenie że gorzej hamują od fabrycznych
Ja kupuje jakieś tanie Jagwire zwykle. Czasem Tektro też z tych tańszych. Drogie klocki wsuwane są... drogie, a nie zauważyłem, by były jakoś szczególnie lepsze. Unikaj tylko klocków noname sprzedawanych bez opakowania - tam zdarzają się produkty podłej jakości, które piszczą, nie hamują i ścierają się w kilka dni.
- śruby, nakrętki podkładki itd. dokładni chodzi nakrętki do zamocowania błotnika, i jednego elementu suportu taki nakrętka co w chodzi ściągacz z tworzywa sztucznego nie fortunie jest ułamany ;/
Śruby i nakrętki to pierwszy lepszy metalowy, ale i w każdym serwisie tez powinni mieć. Błotniki - jak mówiłem - lepiej każ sobie zamontować.
Nakrętkę może dadzą Ci za darmo nawet, bo zwykle jak klient wymienia suport, to z racji na zużycie łożysk a nie nakrętki. Tylko musisz trafić akurat tak, by mieli, bo Oni tego nie trzymają, a wywalają do kosza ;-)
- plus to co będzie wymagało oceny tylna/przednia przerzutka
To już trzeba organoleptycznie.
Ludu kochany gdzie się udać dokładnie proszę o adres
"Duda rowery" wpisz w Google. Wyskoczy Ci na pewno. To jest Tarchomin, Pawilony żółte przy Mehoffera, numer CHYBA 26.