Autor Wątek: Miasto i Transport V  (Przeczytany 3162 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Płeć: Mężczyzna
Miasto i Transport V
« dnia: 27 Gru 2010, 08:25:10 »
www.strategiatransportowa.um.warszawa.pl/konferencja.html


Cytuj
V KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA MIASTO I TRANSPORT 2011
NOWOCZESNA KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA

Politechnika Warszawska, 02.03.2011 Adres: Plac Politechniki 1, Gmach Główny ? Mała Aula

Organizatorzy zapraszają na Konferencję Naukowo - Techniczną MIASTO I TRANSPORT 2011, która odbędzie się 2 marca 2011 roku na Politechnice Warszawskiej. Konferencja pod honorowym patronatem Prezydenta m.st. Warszawy oraz Rektora Politechniki Warszawskiej tym razem odbędzie się pod nazwą: ?Nowoczesna komunikacja autobusowa?.

Podczas pierwszej sesji przedstawione zostaną wybrane doświadczenia z wprowadzonych w Polsce rozwiązań usprawniających ruch autobusowy. W wielu miastach komunikacja autobusowa stanowi podstawowy środek transportu, którego potencjał nie jest w pełni wykorzystywany a poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych i technologicznych można znacząco zwiększyć jego jakość oraz wydajność.

W drugiej sesji zaprezentowane zostaną wybrane, zagraniczne przykłady nowoczesnego podejścia do tematyki związanej z komunikacją autobusową. W referatach znajdą się ciekawe informacje o współczesnym taborze, interesujących rozwiązaniach inżynierskich oraz odpowiednim planowaniu systemów transportowych.
Konferencję zakończy interesujący panel dyskusyjny o możliwościach wprowadzania nowoczesnych rozwiązań w projektowaniu i zarządzaniu i eksploatacji komunikacji autobusowej.

Tradycyjnie, jak co roku wstęp na konferencję jest bezpłatny. Wystarczy jedynie potwierdzić zgłoszenie wysyłając e-mail na adres:a.brzezinski@transeko.pl lub maslowski@10g.pl z podaniem imienia i nazwiska, nazwy instytucji oraz adresu email do korespondencji. Uwaga: Liczba miejsc ograniczona!
Szczegółowy program konferencji dostępny będzie w styczniu 2011 roku na stronach internetowych organizatorów.



Patronat honorowy:
Prezydent miasta stołecznego Warszawy
Rektor Politechniki Warszawskiej
Organizatorzy:
KNIK ? Koło Naukowe Inżynierii Komunikacyjnej
Politechnika Warszawska, Instytut Dróg i Mostów
Biuro Drogownictwa i Komunikacji UM Warszawy
Biuro Projektowo-Konsultingowe TransEko
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników RP
(Oddział Warszawa oraz Krajowa Sekcja Komunikacji Miejskiej)
Pozdrawiam
Michał

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miasto i Transport V
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Gru 2010, 11:34:27 »
Ja dodam tylko, że co roku konferencja ta jest bardzo ciekawa. Warto być. Oczywiście o ile kogoś interesuje tegoroczny temat
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Michał

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miasto i Transport V
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Mar 2011, 18:30:29 »
I po konferencji. Materiały (prezentacje) w niedługim czasie mają pojawić się na stronie firmy Transeko -> www.transeko.pl
Przedstawiono kilka rozwiązań z dziedziny ITS (Inteligentne Systemy Transportowe), które obecnie pracują na zachodzie bądź są właśnie wdrażane. Niestety, przy bardzo dużym uproszczeniu należy stwierdzić, że przedstawiono je jedynie jako ciekawostkę - "a co tam się dzieje za miedzą" - która nie ma szans na wprowadzenie w najbliższych latach w Polsce.
Ponadto po przerwie obiadowej był panel dyskusyjny.


Miło było poznać Raffiego - pozdrawiam!
Pozdrawiam
Michał

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miasto i Transport V
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Mar 2011, 17:42:24 »
Miło było poznać Raffiego - pozdrawiam!

Szkoda, że tak niewiele czasu mieliśmy by pogadać.

Co do konferencji, to mnie ten cały ITS kojarzy się z wbijaniem gwoździa rakietowym wbijakiem, zamiast po prostu użyć młotka.

Te wszystkie cudne metody poprawy warunków ruchu autobusów są fajne. Ale zanim wydamy 100mln funtów, można by najpierw skorzystać z tanich, oczywistych metod - fizycznej separacji buspasów (gumowymi separatorami, a nie linią), likwidacji zatok w miejscach gdzie przeszkadzają, ograniczaniem ruchu aut w centrum na niektórych ulicach, likwidacją miejsc parkingowych dla aut (Kraków Twierdzi, że to spowalnia autobusy), skuteczną egzekucją prawa by auta nie wjeżdżały tam, gdzie nie mogą i nie blokowały ruchu.

I dopiero, gdy wyczerpiemy metody konwencjonalne (młotek), powinniśmy próbować kosztownych metod niekonwencjonalnych (wbijak rakietowy).
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Miasto i Transport V
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Mar 2011, 12:05:27 »
Cytat: Raffi
skuteczną egzekucją prawa by auta nie wjeżdżały tam, gdzie nie mogą i nie blokowały ruchu
Ciekawy przykład działań jest na Okęciu.
Po pierwsze nie ma gdzie stanąć nawet na dosłowną chwilę, aby ktoś wsiadł.
Po drugie wszystko jest obstawione taksówkami (mają nawet własny spory parking).
Natomiast jak już ktoś zajmie kawałek asfaltu swoim pojazdem to pojawia się Policja z bloczkiem w ręku. Robi się z tego wszystkiego niezły młyn :D
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miasto i Transport V
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Mar 2011, 16:40:52 »
Ciekawy przykład działań jest na Okęciu.
Po pierwsze nie ma gdzie stanąć nawet na dosłowną chwilę, aby ktoś wsiadł.
Po drugie wszystko jest obstawione taksówkami (mają nawet własny spory parking).
Natomiast jak już ktoś zajmie kawałek asfaltu swoim pojazdem to pojawia się Policja z bloczkiem w ręku. Robi się z tego wszystkiego niezły młyn :D

Nie pitol.

Na Okęciu to masz i olbrzymi parking wielopoziomowy i kilka jednopoziomowych - nie są darmowe, ale z miejscem na nich nie ma najmniejszego problemu. Parkingi są i dla parkujących krótko (stawka za godzinę), jak i dla zostawiających auto na dłużej (stawki za dzień). Każdy znajdzie coś dla siebie. Nigdy nie miałem tam problemu ze znalezieniem miejsca do parkowania, a parę razy tam już bylem.

Możesz też zatrzymać się i wysadzić pasażera (ale nie parkować!) w odpowiednio wyznaczonych miejscach tuz przed terminalem, więc jak kogoś na samolot odwozisz, to też nie ma problemu. No chyba, że koniecznie musisz go odprowadzać do bramki - wtedy lepiej skorzystaj z parkingu, bo dozwolony czas postoju jest tu dość dobrze pilnowany.

Mandaty z reguły na Okęciu płacą ci, co nie chcą płacić za parking płatny "bo może się uda". A że lotniskowa Policja ma skuteczność bliską 100% i się nie udaje, to dla mnie powód by chwalić Policję, a nie ganić. Chciałbym by nasza Straż Miejska i Policja w reszcie Wawy tak umiała pracować.

Chyba nie liczyłeś naiwnie na darmowe parkowanie przy lotnisku? Gdyby każdy z kilku milionów pasażerów rocznie miał tam mieć miejsce za free, to by parking przed terminalem musiał być większy niż samo lotnisko :-P Opłaty i egzekucja przepisów są jedynym i skutecznym sposobem, by tam w ogóle dało się dojechać i przejechać samochodem. A że lud nienawykły do przestrzegania przepisów, to przeżywa szok :-)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)