3) kto będzie miał pierwszeństwo na skrzyżowaniach jezdni technicznej z uliczkami? Rowery, czy (znacznie mniejszy) ruch aut w poprzek?
Nie wiedziałem, czy i ew. na ile rozsądne jest bronienie pierwszeństwa na tym skrzyżowaniu z Przekorną, i jakoś tak mnie to zbiło z tropu, że nie zapytałem nawet o czas oczekiwania tam na czerwonym świetle... mam nadzieję, że nie dłuższy niż na samej ulicy Drewny.
Moim zdaniem jest zasadne. To zawsze dodatkowy punkt w którym będziesz musiał hamować, może stać i czekać, a potem ponownie się rozpędzać. Nie wiem jak Ty, ale ja jestem leniwy i chetnie bym tego unikał.
Jak wyżej, czyli przesadzasz.
Przekorna to jedyny dojazd do parku wypoczynkowego w Powsinie samochodem i ałtobusem. W dzień roboczy obecnie jest to główny przelot z Wilanowa na Ursynów i po południu z powrotem - ruch duży, nieuważny i zwykle poirytowany. Po wybudowaniu nowokabackiej może będzie lepiej, choć niekoniecznie.
W obecnych realiach "stop" byłby uzasadniony a na pewno bardziej niż przy Klimczaka).
W końcu się tam wybrałem na rowerze na tę Przekorną - byłem tam drugi raz w życiu (pierwszy raz z vitem - samochodem jechaliśmy); dotychczas zawsze do i z Góry Kalwarii na rowerze jeździłem korzystając z jezdni technicznej ulicy Przyczółkowej i dalej albo Drewny, albo kierunek Gassy.
Z perspektywy osoby z zewnątrz to wygląda tak, że z osiedlowych dróżek (Nowoursynowska, Rzekotki, Podgrzybków) zrobiono główny trakt komunikacyjny. Dość obłędnie to wygląda, jak "wszyscy" się pchają z samochodami komuś na osiedle. Nie widzę usprawiedliwienia dla traktowania ulicy Przekornej, jako łącznicy Ursynowa z Powsinem czy Konstancinem. Na pewno tamten ruch nie jest usprawiedliwieniem dla umacniania czy rozpędzania go.
Obejrzałem na spokojnie skrzyżowanie Drewny z Przekorną i przekonałem się, że nie ma tam problemu braku miejsca na zapewnienie odpowiedniej widoczności, tak, że nie byłoby możliwe nadanie pierwszeństwa planowanej drodze technicznej na jej skrzyżowaniu z ulicą Przekorną. Parking na projekcie jest - słusznie - odsunięty od skrzyżowania i przewiduje parkowanie samochodów wzdłuż, a nie prostopadle do jezdni technicznej. Nie ma powodu, żeby uważać, że umiejscowienie na drodze technicznej przed tym skrzyżowaniem znaków D-1, zaś na ulicy Przekornej - znaków B-20, P-12 i P-16, będzie powodowało zagrożenia.
Zastanawiam się, ile z tej argumentacji użyć do uzasadnienia opinii o szkodliwości rozwiązania obejmującego sygnalizacją świetlną drogę techniczną (i nienadania jej tym samym pierwszeństwa).
A jak zrobią Nowokabacką, to pokręcą drogę techniczną i zrobią wtedy już drugą sygnalizację świetlną na tej drodze technicznej:
http://goo.gl/maps/Jx3dKZaczyna mnie zastanawiać, co tak naprawdę popieramy, opowiadając się za jezdnią techniczną przy ulicy Drewny - czy aby na pewno rozwiązanie pro-rowerowe, czy może raczej kolejną eksmisję rowerzystów z drogi...