Warszawska Masa Krytyczna
Imprezy rowerowe => Inicjatywy rowerzystów i inne imprezy rowerowe => Wątek zaczęty przez: Szakal w 14 Sty 2011, 22:19:44
-
W ubiegłą środę rozpocząłem projekt nad interaktywną rowerową mapą Warszawy. Jak do tej pory wiele nerwów już przeszedłem :/ a to coś się skasowało, a to nie zapisało no wiecie. Jednak Tyle co zrobiłem to już jest coś (tak sądzę), więc przedstawiam Wam moją interaktywną rowerową mapę Warszawy do programu Google Earth, a w niej:
- ścieżki rowerowe (z wyszczególnieniem czy asfalt czy kostka),
- sklepy rowerowe (na razie ich brak),
- parkingi dla rowerów,
- szlaki rowerowe.
Mam nadzieję że mi pomożecie w budowie mapy, w tym celu nadsyłajcie do mnie propozycje sugestie bądź piszcie uwagi w tym temacie.
Screenshoty:
(http://img221.imageshack.us/img221/7995/imp2.th.jpg) (http://img221.imageshack.us/i/imp2.jpg/)
(http://img407.imageshack.us/img407/1091/impq.th.jpg) (http://img407.imageshack.us/i/impq.jpg/)
Link do pobrania: http://www.rowerem.tk/downloads.php?cat_id=1 (http://www.rowerem.tk/downloads.php?cat_id=1)
Aktualna wersja programu: 0.2 (będę was informował o zmianach)
-
na stronie masy jest dzial mapy - nie lepiej uaktualnic to co juz jest, zamiast od nowa zaczynac? tylko takich sciezek z kostki to generalnie na takiej mapie ja promowac nie bede (chyba, ze czym innym by sobie zasluzyla, ale nie znam takich).
-
Skeler - informacja o ścieżkach z kostki się przydaje - np żeby wiedzieć, że można spokojnie przejechać wzdłuż Prymasa Tysiąclecia nie panikując, że to taka straszna ulica jest. Bo jest ścieżka, mimo że kiepska.
-
Skeler - informacja o ścieżkach z kostki się przydaje - np żeby wiedzieć, że można spokojnie przejechać wzdłuż Prymasa Tysiąclecia nie panikując, że to taka straszna ulica jest. Bo jest ścieżka, mimo że kiepska.
Na Prymasa można też nie panikować jadąc jezdnią. Na części są boczne jezdnie dla aut (na pewno między Marymontem a Maczka). A sama arteria nierzadko porusza się tempem wyścigowego żółwia, raczej nie stanowiąc zagrożenia. W odróżnieniu od drogi rowerowej, na której można tam się zabić. Przy czym nie chodzi mi o kostkę, czy zakręty od linijki, a o kładkę tak śliską, że po byle deszczyku można stracić zęby.
Zgadzam się z Savil, że mimo wszystko wiedza o drogach z kostki się przydaje. Tak samo jak wiedza o spokojniejszych uliczkach, miejscach z szerokimi i pustymi chodnikami, jezdniach technicznych wzdłuż arterii, czy dogodnych skrótach przez parki. Ale trudno i Skelerowi odmówić racji, że nie chce by Masa firmowała coś, po czym spora część z nas nie chciałaby jeździć i nie jeździ.
Dlatego uważam, że fajnie iż powstaje ta mapa. Oby tylko nie skończyła jak 50 podobnych przed nią, które ktoś zaczął i nigdy nie zostały skończone.
-
Dobra pojawia się wersja 0.2. Dodałem trzy szlaki rowerowe, kilka sklepów, no i trzy wypożyczalnie. :P Pamiętajcie jeśli macie propozycje to piszcie na moje PW lub w tym temacie. Specjalnie dla was ściągam blokadę dostępu do linku po rejestracji uważam że niektórzy nie chcą się rejestrować.
Link do v0.2 http://www.rowerem.tk/downloads.php?cat_id=1 (http://www.rowerem.tk/downloads.php?cat_id=1)
-
chciałbym powiadomić iż jest już kolejna aktualizacja mapy 0.3 Link jak wyżej. Chciałbym jeszcze z tego miejsca powiedzieć iż będę się starał nie robić tak szybkich zmian. Tzn. mapę będę aktualizował co ok dwa tygodnie. Może jak już tego sporo będzie udostępnię mapę online.
-
Brakuje mi na mapach oznaczonej ścieżki na ul. Makowskiej (dochodzącej do ścieżki z kostki na Szaserów) - asfaltowa ścieżka oddana w tamtym roku. Na stronie masy też nie jest zaznaczona, wiem że niedużo tego ale zawsze trochę więcej dobrej ścieżki.
Na ul. Strażackiej też jest położony asfalt choć nie jestem pewien czy to jest oficjalnie oddane do użytku bo jak kiedyś przejeżdżałem to betonowe barierki stały. Tutaj odcinek od Chełmżyńskiej do bodajże Spalarni jest asfalt dalej kostka.
-
Tak a prosos, czemu ma służyć mapa ścieżek? Promowaniu czy informowaniu o nich?
Promowanie - prawie nie byłoby co promować. Dużo z kostki, dużo dziurawych z asfaltu. Dużo dziur, uskoków, wystających krawężników "nibyobniżonych".
Informowanie - ja bym proponował taką mapę, gdziekolwiek jest, wzbogacać o propozycję "szlaków drogowych dla rowerów", tj. przejazdów ulicami o uspokojonym ruchu ub po prostu najlepszych alternatyw dla roweru w przypadku braku ścieżek w danej okolicy czy w danym kierunku przejazdu.
Chyba dobre byłoby tez wskazanie...najlepszej drogi, kierunku, jak dojechać do tych ścieżek. To tak gwoli "większych szczegółów".
-
"Szlaki drogowe dla rowerów" - szeroko pojmując ulice - są wszędzie. Jeśli chcesz pojechać po drodze gdzie można pojechać rowerem to właściwie w Warszawie jest tylko kilka ulic gdzie naprawdę nie można pojechać z powodu zakazu. A czasami to co dla jednego wydaje się miła uliczką dla drugiego będzie mrożącą krew w żyłach autostradą.
Tak więc moim zdaniem nie da się zrobić takiej mapy, ( z ulicami "rowerowymi) która by każdemu pasowała. Każdy ma inwidualne potrzeby i umiejętność, każdy sam w swojej głowie tworzy sobie taką mapę.
Póki co możesz się kierować na mapie cieńszymi paskami te uliczki są małe ;).
-
"Szlaki drogowe dla rowerów" - szeroko pojmując ulice - są wszędzie. Jeśli chcesz pojechać po drodze gdzie można pojechać rowerem to właściwie w Warszawie jest tylko kilka ulic gdzie naprawdę nie można pojechać z powodu zakazu. A czasami to co dla jednego wydaje się miła uliczką dla drugiego będzie mrożącą krew w żyłach autostradą.
Tak więc moim zdaniem nie da się zrobić takiej mapy
Przede wszystkim nie ma sensu jej robić. Mapy ulic w mieście są dostępne tak online, jak i w każdej szanującej się księgarni.
-
Dobra, mapa jest już w wersji online.
http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=http:%2F%2Fwww.rowerem.tk%2Fdownloads.php%3Fcat_id%3D1%26download_id%3D1&aq=&sll=52.283067,20.963435&sspn=0.009373,0.01929&ie=UTF8&z=11 (http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=http:%2F%2Fwww.rowerem.tk%2Fdownloads.php%3Fcat_id%3D1%26download_id%3D1&aq=&sll=52.283067,20.963435&sspn=0.009373,0.01929&ie=UTF8&z=11)
-
Trochę z tymi szlakami jest nieścisłości. O ile przerwy w ścieżkach masz pokazane, o tyle sugerujesz, że podskarpowa ścieżka rowerowa, szlak obwodowy, szlak słoneczny i inne są w 100% ciągłe i przejezdne. Tymczasem jadąc nimi spotkasz nawet schody na trasie i warto by jednak te utrudnienia zaznaczyć. Oczywiście o ile mapa ma mieć jakąkolwiek wartość informacyjną.
Ponadto:
-Ścieżka wzdłuż Zabranieckiej od Księżnej Anny do Utraty to nie ścieżka, a ciąg pieszo rowerowy. Nie wiem czy nie warto by tego rozróżniać, bo czasem te ciągi to są zwykłe chodniki oznakowane jako DDRiP i do jazdy niezbyt się nadają.
-Przy bora/fieldorfa OIDP nie było przejazdów rowerowych przez skrzyżowanie
-Przy PKiN przy Marszałkowskiej ścieżki nie ma. Jest różowa kostka, ale nieoznakowana.
-Przy skrzyżowaniu Kłopotowskiego/wybrzeże szczecińskie przejazdu rowerowego nie ma
-Pas na bonifraterskiej nie dochodzi do skrzyżowania z muranowską. Kończy się ze 100m wcześniej z jednej strony. W drugim kierunku zaczyna się dopiero na Międzyparkowej.
-Wywal ścieżkę przy obrazkowej - jest rozkopana, nigdy już jej nie będzie w tym miejscu (będzie przy moście północnym).
-Brak ddr przy Modlińskiej (Familijna-Kowalczyka)
-Przejazdów rowerowych przez Dolinkę Służewiecką przy Nowoursynowskiej to chyba nie ma.
-przy Wilanowskiej (od Sobieskiego do Dolinki) powstały ostatnio jakieś ścieżki
-Te przejazdy w poprzek Sobieskiego to tez wyrysowałeś z rozpędu. Wydaje mi się, że przynajmniej połowy z nich nie ma w terenie. Konkretów nie wskażę, nie moja okolica.
-Przez Bitwy Warszawskiej jest rowerowy przejazd w poprzek, jakieś 200-300m od ronda Sybiraków, tam gdzie kończy się asfalt.
-Ta ścieżka przy radiowej to jest w terenie? Bo sobie nie przypominam.
-
@Raffi: przy radiowej 400 m asfaltu potem coś w rodzaju wydeptanej przez ludzi ścieżki,
-
nie ma zaznaczonego mojego ulubionego sklepu rowerowego ;D
Sklep Rowerowy Happy Bike. Jerzy Ceranka
Adres: Powstańców Śląskich 69, 01-355 Warszawa
-
nie ma zaznaczonego mojego ulubionego sklepu rowerowego ;D
Sklep Rowerowy Happy Bike. Jerzy Ceranka
Adres: Powstańców Śląskich 69, 01-355 Warszawa
No tak, tam adoptowałem mojego Wheelera. :-)
-
Ponadto:
-Ścieżka wzdłuż Zabranieckiej od Księżnej Anny do Utraty to nie ścieżka, a ciąg pieszo rowerowy. Nie wiem czy nie warto by tego rozróżniać, bo czasem te ciągi to są zwykłe chodniki oznakowane jako DDRiP i do jazdy niezbyt się nadają.
-Przy bora/fieldorfa OIDP nie było przejazdów rowerowych przez skrzyżowanie
-Przy PKiN przy Marszałkowskiej ścieżki nie ma. Jest różowa kostka, ale nieoznakowana.
-Przy skrzyżowaniu Kłopotowskiego/wybrzeże szczecińskie przejazdu rowerowego nie ma
-Pas na bonifraterskiej nie dochodzi do skrzyżowania z muranowską. Kończy się ze 100m wcześniej z jednej strony. W drugim kierunku zaczyna się dopiero na Międzyparkowej.
-Wywal ścieżkę przy obrazkowej - jest rozkopana, nigdy już jej nie będzie w tym miejscu (będzie przy moście północnym).
-Brak ddr przy Modlińskiej (Familijna-Kowalczyka)
-Przejazdów rowerowych przez Dolinkę Służewiecką przy Nowoursynowskiej to chyba nie ma.
-przy Wilanowskiej (od Sobieskiego do Dolinki) powstały ostatnio jakieś ścieżki
-Te przejazdy w poprzek Sobieskiego to tez wyrysowałeś z rozpędu. Wydaje mi się, że przynajmniej połowy z nich nie ma w terenie. Konkretów nie wskażę, nie moja okolica.
-Przez Bitwy Warszawskiej jest rowerowy przejazd w poprzek, jakieś 200-300m od ronda Sybiraków, tam gdzie kończy się asfalt.
-Ta ścieżka przy radiowej to jest w terenie? Bo sobie nie przypominam.
Raffi - i to wszystko z pamięci? szacun ;)
-
Raffi - i to wszystko z pamięci? szacun ;)
Z pamięci. Ty z pamięci jesteś w stanie podać pewnie większość wzorów matematycznych - masz do nich pamięć i z nimi pracujesz, więc je sobie utrwalasz. Ja zajmuje się zagospodarowaniem przestrzennym i transportem w Warszawie. Mam więc pamięć do miejsc, ulic (do nazw mniej) itp. A zwłaszcza mam pamięć do miejsc w Warszawie, bo w większości przypadków bywam przynajmniej raz na jakiś czas, albo kiedyś regularnie bywałem.
To i tak nic przy Olku. Kiedyś zadzwoniłem do Niego ze Słowacji, bo zgubiłem się na szlaku Dunaju (pomysł przejechania z Budapesztu do Bratysławy bez mapy to była bomba :D). Olek wyrwany telefonem z jakiś swoich zajęć mi od ręki powiedział gdzie i jak jechać, by na ten szlak wrócić. Mimo, że ja nie byłem Mu w stanie powiedzieć, gdzie jestem :D
Także do najlepszych to mi jeszcze TYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYLLLLLLLLLEEEE brakuje :-)
-
Oj szybko zauważyłem parę błędów na tej mapie:
- Szlak Obwodowy nie zaczyna się/kończy na dole Agrykoli, tylko na placu Na Rozdrożu,
- Brak ścieżki rowerowej przy Szaserów i Makowskiej (od Chłopickiego do Pabianickiej/Kresowej),
- Szlak Bitew Warszawskich biegnie ulicą Zaruskiego, a nie mostkiem, którego już nie ma(!), dalej leci wzdłuż Kanału Gocławskiego, a nie Bora-Komorowskiego, w Wawrze natomiast kluczy ulicami Rabatowa - Szparagowa - 27 grudnia - Dzielnicowa - Błękitna - Rubinowa. Jeszcze dalej wędruje do Rembertowa, a nie Kawęczyna.
- Przy Ostrobramskiej jest nowa ścieżka (od Rodziewiczówny do salonu Nivette),
- Nie ma też ASFALTOWEJ ddr przy Strażackiej od okolic pętli do Chełmżyńskiej.
-
1. Ścieżka na Placu Defilad przy Metro Centrum nie istnieje, bo nie jest oznakowana i nie wiem czy w domyśle projektantów wogle miała być to ścieżka a nie droga serwisowa.
2. Brakuje sklepu i dosyć dobrego serwisu na Racławickiej 99.
3. Jest postulat żeby DDRy z kostki fazowanej zaznaczyć bardziej przyciemnionym kolorem czerwonym
4. Jest postulat żeby nanieść kontrapasy i bikepasy.
5. Jest postulat żeby przyciski do nazw ulic i przede wszystkim sklepów poszeregować alfabetycznie (chyba że w którymś pracujesz).
Ponadto pozbyć się byków typu: ''al armi, al prymasa'' , ''wollska''.
-
1. Ścieżka na Placu Defilad przy Metro Centrum nie istnieje, bo nie jest oznakowana i nie wiem czy w domyśle projektantów wogle miała być to ścieżka a nie droga serwisowa.
Dzięki, pomyłka usunięta.
2. Brakuje sklepu i dosyć dobrego serwisu na Racławickiej 99.
Uwzględnię przy najbliższej aktualizacji, dzięki za sugestię no i proszę o więcej :)
3. Jest postulat żeby DDRy z kostki fazowanej zaznaczyć bardziej przyciemnionym kolorem czerwonym
Cho cho to by trzeba było znać stołeczne ścieżki jak własną kieszeń. Ale może w przyszłości ;)
5. Jest postulat żeby przyciski do nazw ulic i przede wszystkim sklepów poszeregować alfabetycznie (chyba że w którymś pracujesz).
Ponadto pozbyć się byków typu: ''al armi, al prymasa'' , ''wollska''.
Świetny pomysł, w najbliższym czasie zobaczę czy jest taka możliwość.
-
Szlak Bitew Warszawskich wymaga poprawy literówki w nazwie (Szlak Bitew Warszawich), a kolejna sprawa, to jego przebieg w Wawrze między Widoczną, a Hermanowską. Moim zdaniem nie da się tak przejechać, jak jest zaznaczony, ponieważ trzeba by sforsować nasyp, barierki i ruchliwe jezdnie w poprzek. A tymczasem przez Widoczną w miejscu gdzie schodzą się jezdnie jest wyznaczony przejazd dla rowerów. I do Hermanowskiej jest DDRiP.
W al. Armii Ludowej jest jeszcze coś udającego DDR, czego nie ma na mapie. Zaczyna się przed ulicą Podoskich, a kończy się na wysokości GUS, tuż za biurowcem.
Na Banacha nie ma wyznaczonych przejazdów przez żadną z jezdni, począwszy od wjazdu na teren UW, a na Pasteura i Wolnej Wszechnicy skończywszy.
Krzysztof