Warszawska Masa Krytyczna
Inne sprawy rowerowe => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: Roxel w 21 Cze 2012, 16:29:05
-
Hej zastanawiam się nad kupnem http://allegro.pl/rower-kolarka-romet-sport-osprzet-sachs-rival-i2429206726.html (http://allegro.pl/rower-kolarka-romet-sport-osprzet-sachs-rival-i2429206726.html) opłaca się??
-
jak lubisz zabytki, przerzutki przy ramie (w praktyce się ich nie używa, bo łapę trza opuszczać), nie przeszkadza ci masa pojazdu (dobra rometowska stal) to będziesz miał lepszy sprzęt niż nowy w tej cenie z marketu.
-
Trudno ocenić rower nie siedząc na nim. Ja bym się na twoim miejscu umówił na jazdę testową i oględziny roweru.
Generalnie kupno takiego zabytku może być fajne, albo kiepskie - zależy czego oczekujesz. Jeżeli masz gdzieś z tyłu głowy, że w używany rower pewnie trzeba będzie trochę zainwestować po zakupie, a do tego lubisz czasem pośrubkować, to będziesz miał świetny zakup i dobra zabawę. Jeżeli liczysz na maszynkę do ścigania, przy której nic nie trzeba będzie robić, to się zapewne zdziwisz, wcześniej czy później ;)
-
Hej zastanawiam się nad kupnem http://allegro.pl/rower-kolarka-romet-sport-osprzet-sachs-rival-i2429206726.html (http://allegro.pl/rower-kolarka-romet-sport-osprzet-sachs-rival-i2429206726.html) opłaca się??
Cena dobra, o ile nie oczekujesz zbyt wiele i pasuje do Ciebie rozmiar.
-
Przedmówcy mają rację. Nie jest to maszyna do ścigania się ale jedynie do pojezdżenia.
Co więcej sprzedający nie jest specem w branży rowerowej gdyż
1. ustawił przerzutki na krzyżowanie łańcucha
2. Nie wymienił specyfikacji kół czyli piast, szprych i obręczy
3. Ani jaka kaseta jest założona. Być może to jest 5 albo 6 albo 7 rzędowa.
4. pancerz przy tylnej przerzutce nie posiada metalowych końcówek przez co wyraźnie jest uszkodzony.
Podsumowując...marny towar :( :( :(
-
Przedmówcy mają rację. Nie jest to maszyna do ścigania się ale jedynie do pojezdżenia.
Co więcej sprzedający nie jest specem w branży rowerowej gdyż
1. ustawił przerzutki na krzyżowanie łańcucha
2. Nie wymienił specyfikacji kół czyli piast, szprych i obręczy
3. Ani jaka kaseta jest założona. Być może to jest 5 albo 6 albo 7 rzędowa.
4. pancerz przy tylnej przerzutce nie posiada metalowych końcówek przez co wyraźnie jest uszkodzony.
Podsumowując...marny towar :( :( :(
No tak ale jeżeli ma się kluczę i zniżki w sklepie rowerowym to rower może nawet fajnie się sprawować :)
ps. jutro się przejadę do sprzedawcy i zobaczę go, i w jakim stanie.
-
No dobra. Załużmy, że kupiłeś. Co następnie robisz.
1. Wymiana pancerzy
2. Wymiana linek hamulcowych i przerzutkowych
3. Wymiana siodła na jakieś przyjażniejsze
4. Wymiana ogumienia
5. Wymiana klamek hamulcowych na klamko-manetki
6. Wymiana owijki na owijkę korkową.
Po zniżkach ile cię wyniesie zakup owych części...
-
No na pewno będzie trzeba doinwestować ten sprzęt, ale cóż nic nie jest za darmo. w/w części będzie w sumie ich cena około ??
-
1. Wymiana pancerzy
2. Wymiana linek hamulcowych i przerzutkowych
3. Wymiana siodła na jakieś przyjażniejsze
4. Wymiana ogumienia
5. Wymiana klamek hamulcowych na klamko-manetki
6. Wymiana owijki na owijkę korkową.
Oj Robert, przesadzasz. Owijka, gumy i siodlo daja rade. Selle Italia Turbo dla wielu jest klasa sama w sobie.
Nie po to kupuje sie taka kolarke zeby montowac do niej klamkomanetki ;)
Od siebie o rowerze napisze: cena niby atrakcyjna, tylko ten rower to skladak i to w kiepskim stanie. Rama letko poobijana, stan pancerzy i linek sredni, osprzet bez szalu i zbieranina firm wszelakich.
Przez moje rece przeszlo kilka tuzinow szosowke i sugerowalbym nabycie sprzetu sprowadzonego z zagramanicy. Kompletny, malo uzywany, zadbany. Da sie :)
-
Nie po to kupuje sie taka kolarke zeby montowac do niej klamkomanetki ;)
Przy takim założeniu to reszta osprzętu też da radę.
-
1. Wymiana pancerzy
2. Wymiana linek hamulcowych i przerzutkowych
3. Wymiana siodła na jakieś przyjażniejsze
4. Wymiana ogumienia
5. Wymiana klamek hamulcowych na klamko-manetki
6. Wymiana owijki na owijkę korkową.
Oj Robert, przesadzasz. Owijka, gumy i siodlo daja rade. Selle Italia Turbo dla wielu jest klasa sama w sobie.
Nie po to kupuje sie taka kolarke zeby montowac do niej klamkomanetki ;)
Od siebie o rowerze napisze: cena niby atrakcyjna, tylko ten rower to skladak i to w kiepskim stanie. Rama letko poobijana, stan pancerzy i linek sredni, osprzet bez szalu i zbieranina firm wszelakich.
Przez moje rece przeszlo kilka tuzinow szosowke i sugerowalbym nabycie sprzetu sprowadzonego z zagramanicy. Kompletny, malo uzywany, zadbany. Da sie :)
A co do stanu wizualnego, mnie i tak to nie będzie przeszkadzało bo go obkleję.
-
Co więcej sprzedający nie jest specem w branży rowerowej gdyż
1. ustawił przerzutki na krzyżowanie łańcucha
Ja też tak ustawiam, gdy rower ma dłużej stać. I jest to dobry pomysł, zwłaszcza gdy rower stawiasz "na kołkach:" na dłużej, bo dzięki temu mniej dajesz w kość sprężynom naciągającym wózki przerzutek, linkom i pancerzom. Trzeba tylko koniecznie pamiętać, by nie jeździć na takim przełożeniu (nie dotyczy poziomów).
3. Ani jaka kaseta jest założona. Być może to jest 5 albo 6 albo 7 rzędowa.
I to jest wbrew pozorom chyba najważniejsza kwestia. Wolnobiegi (nie kasety) na 5 czy 6 wcale nie jest łatwo kupić więc kupno roweru z takim napędem, a szczególnie jeżeli jest wyeksploatowany, powinno się od razu odbywać z założeniem, że za kilka dni wydajemy kupę kasy na nową piastę (tylne koło), kasetę, przerzutki, łańcuch i może jeszcze korbę.
Ktoś nieświadomy tego, może się bardzo zdziwić, że kupi rower za 150zł a chwilę później włoży w niego kolejne 400. I wtedy to już nie jest taki świetny interes.
Podsumowując...marny towar :( :( :(
Za 150zł to się chyba cudów i "igiełki" nie spodziewałeś?
-
o napęd to bym się nie martwił - zęby widać że mają fabryczny kształt (chociaż z bliska trz byłoby ocenić), przełożeń pewnie z 5, ale do jazdy spokojnej wystarczą. Co do wymian serwisów i zniże, może się okazać że nikt nie będzie miał ściągacza do wolnobiegu i jak już zajeździsz tył, albo będziesz chciał zakonserwować, to może być kłopot. W mojej staruszce był. Mam napęd w świetnym stanie z genialnych materiałów, ale nie da się odkręcic. Klucza nikt nie ma, po za tym ktoś zainterweniował młociorem i przecinakiem. Tu może być podobnie, choć nie musi.
Piasty i koła to pewnie oryginał, nieuszczelniane, choć dosć idiotoodporne.
-
Dzięki koledzy, że mnie uświadomiliście. W ten rower trzeba będzie włożyć grubo ponad 400zł. Chyba nie będę go nawet oglądał .
-
Ależ jak najbardziej obejrzyj. Każde oględziny to nowe doświadczenia. Pojeździj kawałek tym rowerem, sprawdź jak działają przerzutki, czy pozycja jest wygodna... Co Ci szkodzi?
Ja dwa lata temu, od kolegi, kupiłem używaną szosówkę Koga Miyata 750 SR w stanie bardzo dobrym. Do dzisiaj wymieniłem jedynie dętki, linki i klocki hamulcowe. Teraz do wymiany pójdzie łańcuch i mała patelnia (patelnie są przykręcane do korby a więc wymienne). Wolnobieg to "piątka" ale dzięki szerokim widełkom zmieści się i "siódemka" bez rozginania czegokolwiek.
-
:)
Ps. Gdybym kupował szosę to skupiłbym swoja uwage na tym
http://allegro.pl/piekna-szosa-de-rosa-na-campagnolo-racing-t-i2437866315.html (http://allegro.pl/piekna-szosa-de-rosa-na-campagnolo-racing-t-i2437866315.html)
ale ...sądze, że 3 cyfrowa sumka to aukcja na pewno się nie zakończy. :( :(
-
No widać, dobry sprzęt i do tego trochę odrapany. Ale kto by się tym przejmował? przecież ma to służyć do jazdy a nie do pokazów. Ps przejechałem się tym rowerem, ale doszedłem do wniosku ,że za dużo z tym było by zachodu.