Autor Wątek: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014  (Przeczytany 9553 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Paź 2014, 09:57:08 »
jednakowoż główne postulaty o jakie walczy wmk zostały tu niewątpliwie spełnione.

Czy ja wiem... do ideału bardzo daleko moim zdaniem O ile Świętokrzyska faktycznie coś dostała, to:
-na Nowym Swiecie brak śluz, a powinny powstać, bo przecież przy skrzyżowaniach dłubano
-pod NBP też brak śluz i pasów rowerowych na ulicach poprzecznych (a robiono to przecież razem)
-na Targowej to co powstaje jest przerażające
-przez Daszyńskiego przejazd jest kłopotem
-krawężniki uszkadzają koła - mamy już pierwsze sygnały o zniszczonych na Świętokrzyskiej obręczach!
-sygnalizacja na ONZ ostro dyskryminuje pieszych i rowerzystów, na Marszałkowskiej i Emilii Plater też się bardzo długo stoi
-gdzie są stojaki dla rowerów? ;)

Moim zdaniem powodów, by pojechać tam jest dość.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Paź 2014, 12:11:52 »
To co powstało na Świętokrzyskiej i Prostej (mimo ewidentnych niedoróbek) i tak o kilka lat świetlnych wyprzedza to co było przed budową metra. I nie mówię tylko o infrastrukturze rowerowej ale o całości. Pojawia się tu tylko istotne pytanie: czy  to że dopuszczono ruch na ulicy oznacza że ulica została już formalnie przekazana w zarząd ZDM-owi, czy też dalej zarządza nią wykonawca robót. Jeżeli ZDM zarządza tą drogą to zgłaszanie niedoróbek jest proste, a później niech sami dochodzą od wykonawcy ich usunięcia w ramach gwarancji. Natomiast jeżeli nadal zarządza nią tymczasowo wykonawca to nie wiem co robić. Można próbować naciskać na Pełnomocnika rowerowego  aby ten domagał się usunięcia usterek. Ale czy to właściwa droga? Ponadto nasuwa mi się pytanie: czy oprócz narzekania ktokolwiek próbował zgłaszać  usterki odpowiednim służbom? Podejrzewam że nie. Wiadomo, że głównych rozwiązań  nie zmieni już nikt, ale usterki są jak najbardziej do usunięcia. A to że nie ma śluz wcale mnie nie dziwi. Przecież cały czas nie ma rozporządzenia ich dotyczącego (czy może się mylę?). A skoro nie ma to żaden projektant nie podpisze się pod projektem zawierające je. Ponadto nie należy zapominać kto w Warszawie opiniuje  takie projekty. A wiadomo że ludzie bardzo szybko dopasowują się do warunków - skoro wiadomo że inż. ruchu nie podpisze projektu zawierającego jakieś niestandardowe rozwiązania to  po co się wychylać i w efekcie przysporzyć sobie dodatkowej pracy przy wprowadzaniu zmian.
Nie wiem czy zwróciliście uwagę na bardzo dziwne rozwiązanie na Świętokrzyskiej przy pl. Powstańców. Na maszcie sygnalizacji świetlnej są dwa semafory (pas rowerowy w kierunku Nowego Świata). Jeden dla samochodów (duży dominujący) i mniejszy dla rowerów. I żeby było zabawniej oba działają w innym cyklu. Pomimo braku skrętu w prawo (przecznica jest jednokierunkowa) zielone dla samochodów (a jest ono dużo lepiej widoczne niż dla sygnalizator dla rowerów) pali się dłużej niż dla rowerów. 
życie nie znosi próżni...

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Paź 2014, 13:24:19 »
To co powstało na Świętokrzyskiej i Prostej (mimo ewidentnych niedoróbek) i tak o kilka lat świetlnych wyprzedza to co było przed budową metra. I nie mówię tylko o infrastrukturze rowerowej ale o całości.

To z pewnością na Świętokrzyskiej jest lepiej niż było i jak na standardy Warszawskie jest bardzo dobrze. Dekadę temu bym mówił, ze taka ulica to rewolucja, ale czas nie stoi w miejscu. To co 10 lat temu byłoby innowacją, dziś już nią nie jest. I stąd taki odbiór Świętokrzyskiej np. u mnie.

Z Prostą natomiast już w ogóle można dyskutować - wg mnie to co tam zrobiono to gigantomania, marnowanie kasy i bezsens w najczystszej postaci. No i oczywiście jest jeszcze temat Targowej, gdzie jest dno i 5 metrów mułu, bo nie zrobiono niemal nic.

Nie wiem co na Sokolej, bo tam jeszcze po otwarciu nie byłem.


Pojawia się tu tylko istotne pytanie: czy  to że dopuszczono ruch na ulicy oznacza że ulica została już formalnie przekazana w zarząd ZDM-owi, czy też dalej zarządza nią wykonawca robót.

Może być i tak i tak. Bywało, że ZDM z racji niedoróbek nie przejmował inwestycji od dzielnic, ZMIDu lub wykonawców latami. Na Bielanach była jedna DDRka, gdzie przez długie lata straszyły zakryte sygnalizatory, znaki i bubel z kostki bauma.

Nie wiem czy zwróciliście uwagę na bardzo dziwne rozwiązanie na Świętokrzyskiej przy pl. Powstańców. Na maszcie sygnalizacji świetlnej są dwa semafory (pas rowerowy w kierunku Nowego Świata). Jeden dla samochodów (duży dominujący) i mniejszy dla rowerów. I żeby było zabawniej oba działają w innym cyklu. Pomimo braku skrętu w prawo (przecznica jest jednokierunkowa) zielone dla samochodów (a jest ono dużo lepiej widoczne niż dla sygnalizator dla rowerów) pali się dłużej niż dla rowerów. 

Wymysł Galasa, niestety uzasadniony chorymi przepisami, które uważają, że rowerzysta ze skrzyżowania "ewakuuje się" (czyli opuszcza je) z prędkością ledwie kilku kilometrów na godzinę. To jeden z przepisów do zmiany w rozporządzeniach.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline forrest

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Paź 2014, 21:11:10 »
To co powstało na Świętokrzyskiej i Prostej (mimo ewidentnych niedoróbek) i tak o kilka lat świetlnych wyprzedza to co było przed budową metra. I nie mówię tylko o infrastrukturze rowerowej ale o całości.
Najbardziej ewidentną niedoróbką na Świętokrzyskiej jest wytyczenie pasa rowerowego poza jezdnią dla samochodów - w kierunku zachodnim na większej części odcinka, zaś w kierunku wschodnim - na skrzyżowaniu z Marszałkowską.
A czy można się domagać oznakowania poziomego na pasach przeznaczonych dla ruchu samochodów, wskazującego, że ruch rowerów może się tam odbywać zgodnie z prawem (tam gdzie już są te pokręcone i połamane ścieżki rowerowe)?
Jaka jest szansa, żeby przez skrzyżowanie z Marszałkowską namalowane zostały takie same przejazdy, jak na skrzyżowaniu z Nowym Światem.
Na brak śluz bym nie narzekał - to jest akurat naprawdę drobiazg w porównaniu z tym, jak źle zostały wytyczone na Świętokrzyskiej szlaki rowerowe.

Pojawia się tu tylko istotne pytanie: czy  to że dopuszczono ruch na ulicy oznacza że ulica została już formalnie przekazana w zarząd ZDM-owi, czy też dalej zarządza nią wykonawca robót. Jeżeli ZDM zarządza tą drogą to zgłaszanie niedoróbek jest proste, a później niech sami dochodzą od wykonawcy ich usunięcia w ramach gwarancji. Natomiast jeżeli nadal zarządza nią tymczasowo wykonawca to nie wiem co robić. Można próbować naciskać na Pełnomocnika rowerowego  aby ten domagał się usunięcia usterek.
Szkoda na to pieniędzy marnować. To tak jakby ktoś chciał poprawiać konstrukcję betonowego samolotu.

Offline Szczurek

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wolontariat i rower to podstawa
    • Klub Ośmiu Kapelusz
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Paź 2014, 18:56:25 »
Pisac do P. Bożeny Lendzion bezpośrednio jako masa
Chcesz być wolontariuszem ? Chcesz działać ?
Zapraszam www.kapelusz.org

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Paź 2014, 10:12:12 »
Pisac do P. Bożeny Lendzion bezpośrednio jako masa

Jezeli jako masa, to po wcześniejszej konsultacji treści pisma. Bo część rzeczy, które proponujecie, jest niemożliwe przy obecnych przepisach, a nie chciałbym wyjśc na durnia, co ich nie zna :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Paź 2014, 13:26:35 »
Z tego co wiem to tam nadal jest plac budowy, czyli tam nadal "rządzi" Metro Warszawskie.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #22 dnia: 31 Paź 2014, 21:34:06 »
Masa, Masa i po Masie. Zachęcam teraz do odwiedzenia tych wszystkich artykułów, w których są komentarze o tym jak strasznie zablokujemy Warszawę i wpisania tam jak fajnie i pusto było w centrum, po którym Masa pojechała jak gdyby nigdy nic :-)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 048
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #23 dnia: 31 Paź 2014, 22:44:08 »
ja tak zrobiłam, napisałam 7 komentów
i mam frajdę, bo nikt (już 30 minut) nie potrafi się odszczeknąć

Offline Makenzen

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 595
  • Płeć: Kobieta
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #24 dnia: 01 Lis 2014, 00:23:03 »
Zarzuć linczek :)
"Warszawa to nie wieś, żeby po niej rowerem jeździć"

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #25 dnia: 01 Lis 2014, 01:02:40 »
Nie wiem co na Sokolej, bo tam jeszcze po otwarciu nie byłem.
Z grubsza to samo co na Prostej, ze slalomem pomiędzy wentylatorniami bliżej Zamoyskiego.
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline Makenzen

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 595
  • Płeć: Kobieta
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #26 dnia: 01 Lis 2014, 23:17:57 »
A, warto dodać, że kiedy jechaliśmy Krakowskim Przedmieściem, mijał nas jakiś pochód (chyba był to marsz pod hasłem Holy Wins) i padły przez megafon słowa: "Pozdrawiamy Masę Krytyczną!". Bardzo to było miłe :)
Masa była super, kameralnie, żwawe tempo, przyjemnie :) I rzeczywiście pusto na ulicach.
"Warszawa to nie wieś, żeby po niej rowerem jeździć"

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Lis 2014, 18:39:11 »
A, warto dodać, że kiedy jechaliśmy Krakowskim Przedmieściem, mijał nas jakiś pochód (chyba był to marsz pod hasłem Holy Wins) i padły przez megafon słowa: "Pozdrawiamy Masę Krytyczną!". Bardzo to było miłe :)

Też zwróciłem na to uwagę i nawet chciałem coś odpowiedzieć, ale raz, że nie miałem wtedy jeszcze mikrofonu w łapce, a dwa że nie za bardzo wiedziałem kto to - a czasem lepiej milczeć, niż głupio się pomylić w nazwie pochodu, który właśnie Cię pozdrawia :D

Inna sprawa, że zdziwiło mnie ich zabezpieczenie. Pochód szedł po chodniku i naprawdę nie mam pojęcia po co mieli dwa radiowozy eskorty na jezdni blokujące ruch. Ale co tam, ulice puste, nie musieli sobie żałować :D
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Lis 2014, 10:29:11 »
O oficjalna relacja z masy. Dopiero dziś miałem czas naklepać.

http://www.masa.waw.pl/index.php/co-bylo/280-padziernikowa-warszawska-masa-krytyczna
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline kristi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 227
  • Płeć: Kobieta
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 31 października 2014
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Lis 2014, 16:20:05 »
a tematem kolejnej masy będzie: śladem niewidzialnych DDR,  8)
Kross Hexagon V8
ZZR Huragan

Na masie od 04.2011r
w zabezpieczeniu od 10.2011r