Autor Wątek: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010  (Przeczytany 52866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Xun Vixx

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kurzacz - strona domowa
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #75 dnia: 01 Maj 2010, 21:49:17 »
Prawy pas wolny byl wymagany przez policje by puscic nim ruch, co w praktyce udalo sie dopiero jak wlasciwie pol peletonu bylo juz na Dolnej. Glownie dlatego ze ludzie z poza zabezpieczenia ignorowali zalecenia organizatorow. Policja tez sie w tym przypadku dosc kiepsko miedzy soba dogadala bo na Sobieskiego wpuscili ruch na pas dopiero jak cala masa juz byla na tej ulicy. W praktyce mimo dosc udanego "prawego wolnego" nic tam nie jechalo i dopiero sie ruch pojawij jak wpsomnialem wczesniej - jak juz z grubsza pol peletonu bylo na Dolnej...

Zostawianie jednego pasa wolnego dla ruchu samochodowego to dosc czesty proceder na ulicach majacych 3 i wiecej pasow ruchu w jedna strone, mniej sie denerwuja kierowcy a masie to zbytnio nie przeszkadza...


Z tego co zrozumiałem to usprawniał ten pas zabezpieczenie prawej strony skrzyżowań. Co prawda ludzie i tak wjeżdżali, sam widziałem jak stały dwie osoby z zabezpieczenia i rowerami blokowały pas a tuż za nimi wjeżdżali. Widać ludzie nie przyzwyczajeni.

Wlasciwie to nie tyle nie przyzwyczajeni co "wiedza lepiej". Jak zwykle ignorujac w znakomitej liczbie polecenia organizatorow. To smao dotyczy jazdy pod prad, jazdy chodnikami i innych  polecen.
A nigdy nie wiadomo, my jako organizatorzy mamy kontakt z policja i ze soba. Pas wolny moze byc rownie dobrze przeznaczony dla szybszego przemieszczenia sie policji wzdluz peletonu, by sprawniej zabezpieczac. A moze gdzies tam z tylu nadjezdza pogotowie z jakims poszkodowanym, ktory musi byc przewozony w ciszy (pogotowie jedzie tylko na kogutach bedac wciaz pojazdem uprzywilejowanym)...
Wiele jets przypadkow ze pas musi byc sprawnie wyczyszczony, zarowno lewy/prawy dla ruchu pojazdow, nie koniecznie uprzywilejownaych, takze pas do jazdy pod prad...

A tak przy okazji, nie wiem czy zdajecie sobie sprawe, ale Krakowskie Przemdiescie i Nowy Swiat nie sa zamykane w calosic na czas przejazdu masy - mamy tam tylko jeden pas legalnie do dyspozycji, z przeciwka normalnie moga jechac inne pojazdy. Jazda pod prad jest wylacznie na wlasna odpowiedzialnosc, jesli cos sie stanie za wypadek odpowiada personalnie osoba bioraca w nim udzial... Zasada jest prosta - do momentu kiedy organizatorzy wyraznie nie powiedza ze pod prad jechac mozna to nie powinno sie przekraczac lini rozdzielajacej pasy (chyba ze na wlasna odpowiedzialnosc).

A na deser przypomnienie na nastepny miesiac: masa jedzie po ulicy - za jazde po chodznikach groza mandaty, a z tego co sie dzialo na tej masie to na nastepnej sa bardzo duze szanse ze zalatwimy patrol Strazy Miejskiej wylacznie do zajmowania sie osobami na chodnikach, przy czym bedzie zaznaczone: zero tolerancji, od rauz mandacik...

Piter232

  • Gość
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #76 dnia: 01 Maj 2010, 22:02:14 »
Zostawianie jednego pasa wolnego dla ruchu samochodowego to dosc czesty proceder na ulicach majacych 3 i wiecej pasow ruchu w jedna strone, mniej sie denerwuja kierowcy a masie to zbytnio nie przeszkadza...

OK, to to już rozumiem (sam pamiętam bodaj Puławską przed wiaduktem przy Poleczki ongiś, tylko że wtedy masa zjechała na jezdnię boczną przy Dolince i wszystko sprawnie poszło). Tylko to dość średnio wyglądało np. Sikorskiego, gdzie prawy pas został "wydzielony" nie za skrzyżowaniem z Wilanowską, a gdzieś pośrodku, stąd moje zdziwienie.

A tak przy okazji, nie wiem czy zdajecie sobie sprawe, ale Krakowskie Przemdiescie i Nowy Swiat nie sa zamykane w calosic na czas przejazdu masy - mamy tam tylko jeden pas legalnie do dyspozycji, z przeciwka normalnie moga jechac inne pojazdy.

A to jest nie dość że dziwne, to jeszcze niepraktykowane. Nie pamiętam masy, kiedy przejazd KP nie był praktycznie całą szerokością (z wyjątkiem samochodów, które omijano), i nie pamiętam, żeby cokolwiek próbowało jechać w przeciwnym kierunku... no i na KP nie ma pasów.

wiacek

  • Gość
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #77 dnia: 01 Maj 2010, 22:47:13 »
no i na KP nie ma pasów.
Są tylko niewydzielone. A te ulice i tak wyłączają się z ruch same, trzeba wpuścić ludzi z Zamkowego, którzy zajmują całą dostępną przestrzeń.

KaZa

  • Gość
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #78 dnia: 02 Maj 2010, 10:40:54 »

 A moze gdzies tam z tylu nadjezdza pogotowie z jakims poszkodowanym, ktory musi byc przewozony w ciszy (pogotowie jedzie tylko na kogutach bedac wciaz pojazdem uprzywilejowanym)...


Xun, małe sprostowanie - nie spotkałam się z przypadkiem konieczności przewożenia pacjenta w ciszy;), co najwyżej wyłącza się sygnały, jeśli jest to noc i nie ma konieczności trąbienia, włącza się je wtedy przed skrzyżowaniami dla bezpieczeństwa.

Druga sprawa to PoRD mówi dosyć wyraźnie, że pojazd uprzywilejowany to taki który ma sygnały dźwiękowe ORAZ świetlne włączone. Pojedynczo w świetle prawa to taki sam pojazd jak reszta ;) Inna sprawa, że się takich puszcza, bo przy obecnym stanie technicznym warszawskich karetek często może zdarzyć się, że jedno lub drugie właśnie wysiadło :D

Tyle OT :)

discovery

  • Gość
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #79 dnia: 02 Maj 2010, 16:58:30 »
WItam wspolmasowcow :)

Moze ktos sie orientuje co to byl za kawalek ktory grali z rikszy w okolicach dworca zachodniego.... cos w stylu "jestem rowerem.... moge wszystko" :)

pozdrawiam i do zobaczenia za miesiac... :)
DSC

mrcn

  • Gość
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #80 dnia: 02 Maj 2010, 18:18:41 »
WItam wspolmasowcow :)

Moze ktos sie orientuje co to byl za kawalek ktory grali z rikszy w okolicach dworca zachodniego.... cos w stylu "jestem rowerem.... moge wszystko" :)

pozdrawiam i do zobaczenia za miesiac... :)
DSC
Dav Intergalactic - Rower
http://www.myspace.com/davintergalactic
pamiętam, gdy zagrali po Masie w kwietniu 2008 (moja pierwsza Masa, więc takich wydarzeń się nie zapomina ;-) )

za to ja chciałbym znać tytuł utworu, który był zagrany w okolicach Dworca Centralnego - pamiętam tylko tyle, że w stylu reggae i kilka razy padło słowo "Africa" - tak więc jeśli ktoś zna, to proszę o podanie :-)

PS. Witam wszystkich :-)

Offline Xun Vixx

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kurzacz - strona domowa
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #81 dnia: 02 Maj 2010, 20:09:43 »
Tymczasem na gronie WMK robi sie gorrracy temat antyrowerowy... Generalnie sugeruje nie karmic trolla, ale mozna poczytac o ciekawych rzaczach, jak o obowiazku informowania kazdego zainteresowanego przejazdem presonalnie (vide wrzucanie info o przejezdzie do skryznek mieszkansow domostw przy trasie przejazdu), czy o obowiazku jazdy w kasku :)

Linka celowo nie podaje, by nie dokarmiac trolla, zainteresowani sami znajda :)
Raffi pewnie przytnie niedlugo tamten watek...

Znaczy niezadowoleni tez sie zdarzaja tak w ramach ot :P

Drex

  • Gość
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #82 dnia: 02 Maj 2010, 20:40:50 »
A czemu nie? Rzeczowo mu pokazać gdzie okazuje swoją głupotę i nieznajomość prawa i realiów. :D Przecież to członek Automobilklubu :D

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #83 dnia: 03 Maj 2010, 21:35:36 »
Raffi pewnie przytnie niedlugo tamten watek...

Widziałeś Ty kiedykolwiek bym zamykał takie wątki, albo w inny sposób wprowadzał cenzurę?

Póki Gościu pisze bez bluzgów, wyzywania i nie narusza zasad forum, to niech pisze. Chętnie z resztą z Nim podyskutuję. Po to jest forum, by się na nim ścierały różne poglądy. A że On akurat argumenty ma nieco nie teges i przepisów nie zna nawet tych, które sam wskazuje... no cóż, to tylko o Nim świadczy i o tym zabezpieczeniu tych rajdów, które wykonuje.

Tym niemniej w pewnych tematach nawet On ma rację - chociażby w tym, żeby nie wjeżdżać rozpędzonymi rowerami na przejścia dla pieszych. Kierowca się tam spodziewa jednak pieszego idącego 4-5km/h, a nie rowerzysty jadącego 15-30km/h.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Drex

  • Gość
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #84 dnia: 03 Maj 2010, 21:58:10 »
Tym niemniej w pewnych tematach nawet On ma rację - chociażby w tym, żeby nie wjeżdżać rozpędzonymi rowerami na przejścia dla pieszych. Kierowca się tam spodziewa jednak pieszego idącego 4-5km/h, a nie rowerzysty jadącego 15-30km/h.
Ma rację, ale z tym  odchodzi od tematu. Klasyka- nie ma argumentów za swoją tezą to się czepi czegoś innego. Przykład sprzed 1,5h- na Wolskiej zgłaszałem pod 986 samochód zaparkowany na przystanku autobusowym przy DDR (przystanek Os. Wolska)




i w tym czasie jak święte krówska szła sobie DDR rodzinka z dwojgiem małych dzieci. Zwróciłem im uwagę żeby zeszli z DDR, to koleś zaczął marudzić, a jak powiedziałem że popełnia wykroczenie i to jest karalne- to wydarł się na mnie czemu rowerzyści nie uważają, bo ktoś kiedyś na rowerze mu syna gdzieś pod wolskim Auchan potrącił... W sumie się nie dziwię jak lazł DDRką wzdłuż Górczewskiej...

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #85 dnia: 03 Maj 2010, 22:00:09 »
Ma rację, ale z tym  odchodzi od tematu.

Widocznie w temacie np przepisów Prawa o Ruchu Drogowym wolał się już więcej nie wypowiadać, tak na wszelki wypadek ;-)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Savil

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 386
  • Płeć: Kobieta
  • Cylon i lasombra
    • http://savil.bikestats.pl/
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #86 dnia: 04 Maj 2010, 13:30:16 »
O tyle warto z osobnikiem dyskutować, albo czytać wątek, że nie on jeden tak myśli. Poznaje się argumenty drugiej strony, czyta się co "nasi" napisali i można się przygotować do rozmowy z kolejnym takim.

Drex

  • Gość
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #87 dnia: 04 Maj 2010, 14:40:52 »
można się przygotować do rozmowy z kolejnym takim.

Czyli przygotuj się na to, że kolejny także nie będzie miał pojęcia o czym pisze. :D

Offline Savil

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 386
  • Płeć: Kobieta
  • Cylon i lasombra
    • http://savil.bikestats.pl/
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #88 dnia: 05 Maj 2010, 01:39:05 »
Tak, ale zamiast myśleć nad każdym argumentem z osobna, będzie się je rozpoznawało i robiło ctrlC ctrlV z wcześniejszych dyskusji ^.^

Offline Xun Vixx

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kurzacz - strona domowa
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 30 kwietnia 2010
« Odpowiedź #89 dnia: 05 Maj 2010, 12:53:53 »
Po co... I tak z 50% naszych argumentow to by starczylo podlinkowac FAQ masy ;)