Autor Wątek: Wyprzedzanie zgodnie z przepisami na DDR  (Przeczytany 7020 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyprzedzanie zgodnie z przepisami na DDR
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Lut 2014, 18:18:44 »
Jeżeli promień skrętu jest mniejszy niż 4000mm oraz prędkość kątowa rowerzysty przekracza 0.21?/s, dopuszcza się jest zaprzestanie sygnalizowania manewru po pokonaniu 7% zakrętu. Jeżeli poziom zadziurzenia drogi wynosi co najmniej 4% i głębokość nierówności jest większa niż 8mm, dopuszczasię zaprzestanie sygnalizowania manewru 20cm przed pierwszą nierównością ;).

Niczego nie trzeba zmieniać, dopóki policja nie zacznie urządzać sobie polowań na rowerzystów, którzy położyli rękę na kierownicy na zakręcie, albo kierowców, którym się kierunkowskaz wyłączył, bo musieli przez moment odbić kierownicą w przeciwną stronę.


Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Wyprzedzanie zgodnie z przepisami na DDR
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Lut 2014, 09:39:22 »


I tu możemy podyskutować co oznacza ...wyrażne sygnalizowanie? Wiemy doskonale, że na rynku pojawiły się kierunkowskazy dla rowerów. Czy ich działanie możemy określić jako ...wyrażne? Śmiem w to wątpić.


Obowiązek posiadania kierunkowskazów w rowerze mamy jedynie wtedy, gdy konstrukcja roweru nie pozwala na sygnalizowanie skrętu ręką w sposób widoczny. Natomiast te kierunkowskazy mają w przepisach określone wymagania.
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany