Inne sprawy rowerowe > Porady

Pomoc w wyborze. ;]

<< < (2/2)

jarbla:
U  Unibike'a, jak pamiętam jest model w cenie ok. 2 tys. PLN full deore (przerzytki no i - co równie istotne piasty !)
Jeżeli chodzi Ci o ten rower to z tyłu ma SLX. ;) http://www.unibike.pl/zethos.html

A co do piast Deore... Opinie na ich temat są dość niejednoznaczne  ;D  http://rower.com/recenzje.php?op=prod&id=258

Jeżeli autor tematu nie zamierza wydawać na rower więcej niż 2,5tyś to lepiej ograniczyć się do polskich marek Kross lub Unibike. Wtedy nie płaci się za nalepkę. No i intensywnie przeglądać Alledrogo, zawsze może coś ciekawego wyskoczyć.

Drex:
Rower już jakiś czas temu kupiony- wybrałem PRO 39. Jak na moje potrzeby spisuje się bardzo dobrze- nie narzekam na niego. ;)

Rano1:

--- Cytat: jarbla w 14 Lut 2010, 20:15:03 ---U  Unibike'a, jak pamiętam jest model w cenie ok. 2 tys. PLN full deore (przerzytki no i - co równie istotne piasty !)
Jeżeli chodzi Ci o ten rower to z tyłu ma SLX. ;) http://www.unibike.pl/zethos.html

A co do piast Deore... Opinie na ich temat są dość niejednoznaczne  ;D  http://rower.com/recenzje.php?op=prod&id=258

Jeżeli autor tematu nie zamierza wydawać na rower więcej niż 2,5tyś to lepiej ograniczyć się do polskich marek Kross lub Unibike. Wtedy nie płaci się za nalepkę. No i intensywnie przeglądać Alledrogo, zawsze może coś ciekawego wyskoczyć.

--- Koniec cytatu ---
Tak, miałem na myśli Zetoxa za 2 kawałki złotoksa

SLX - jest powyżej deore, pod XT  :)

Jakie opinie na temat piast deore? przeczytałem ten wątek i powiem szczerze , że opinię są rozbieżne. Przyczyn może być wiele:
primo-nic nie wiemy o użytkownikach, czy jeżdżą w marę spokojnie, rekreacyjnie, czy trzaskają rowerami na maratonach mtb, gdzie po roku lub 2ch wymienia się część osprzętu
secundo-to słyszałem, że te średniowyższe podzespoły nie są az tak solidne, jak kilka lat temu wstecz. Z drugiej zaś strony wiele lat temu były chyba jednak droższe.
Wydaje mi się, że warto pytać w warsztatach, czy też kilku oblatywaczy WMK, co rocznie robi dziesiątki tysięcy km  ;D

Polskie marki. Też o tym myślałem, bo dobry osprzęt jest w stosunku do ceny, ale co z ramą? Skąd np. Kross i Unibike biorą ramy. Swoich hut przecież nie mają.  8)

Słowo o piastach. Ja na swoim bicyklu przejechałem pewnie ponad 15000km (kilka tys. nieoblicznikowane). Kilka przeglądów, smarowań i jeżdżę NA TYCH SAMYCH PIASTACH PONAD DEKADĘ - przód Formula, tył Altus  :D

Raffi:

--- Cytat: Rano1 w 14 Lut 2010, 21:58:22 ---SLX - jest powyżej deore, pod XT  :)
--- Koniec cytatu ---

Kilka rzeczy z tej grupy ma Seba i Pimpf. Raczej sobie chwalą. Ogólnie ludzie mówią, że obecnie to jedna z ciekawszych grup Shimano.


--- Cytat: Rano1 w 14 Lut 2010, 21:58:22 ---Jakie opinie na temat piast deore? przeczytałem ten wątek i powiem szczerze , że opinię są rozbieżne. Przyczyn może być wiele:
primo-nic nie wiemy o użytkownikach, czy jeżdżą w marę spokojnie, rekreacyjnie, czy trzaskają rowerami na maratonach mtb, gdzie po roku lub 2ch wymienia się część osprzętu
--- Koniec cytatu ---

Jak ktoś jeździ poważnie w maratonach, to sprzęt zmienia znacznie częściej niż co 2 lata. Ostra jazda w błocie potrafi zakatować wszystko. Seba pewnie byłby tu w stanie podać konkretne przykłady z czasów, gdy pracował na Spójni, ale mieli tam stałych klientów, co po kilka razy w sezonie robili większe przeglądy i bynajmniej nie przesadzali, bo za każdym razem było co robić.



--- Cytat: Rano1 w 14 Lut 2010, 21:58:22 ---secundo-to słyszałem, że te średniowyższe podzespoły nie są az tak solidne, jak kilka lat temu wstecz. Z drugiej zaś strony wiele lat temu były chyba jednak droższe.
--- Koniec cytatu ---

Były trwalsze. Ludzie co mają LX '95, XT, czy XTR z przełomu wieków, do dziś na tym jeżdżą i ani myślą zmieniać. Powszechnie się uważa, że to sprzęt nie do zajeżdżenia - i faktycznie jest trwały, choć na pewno zajeździć się go da - sprawdzone. W późniejszych latach natomiast do konstrukcji dorwali się designerzy i ekonomowie - pierwsi uczynili sprzęt ładniejszym (czasem kosztem praktyczności), a drudzy mniej trwałym, by klient czasem jednak kupił nowszy sprzęt ;-)

Dawniejsze grupy nie były też szczególnie droższe - XT przerzutka na tył sprzed kilku lat kosztowała jakieś 159-169zł. Teraz nowe stoją po 169zł. Shadowy tylko są droższe ciut zazwyczaj, ale tu nie ma z czym porównać. Kiedyś shadowów nie było..

Dawniejsze komponenty zwykle za to są ciut cięższe. Nie to by te 10g cokolwiek zmieniało, ale niektórzy mają na tym punkcie fioła. Inna sprawa, że lightować w nieskończoność nie można - z czasem dochodzi się do momentu, gdzie z wagą traci się też trwałość. Dlatego nie koniecznie opłaca się dziś kupować najwyższe, najbardziej wylightowane grupy. Okolice SLX-XT to IMO optimum.



--- Cytat: Rano1 w 14 Lut 2010, 21:58:22 ---Polskie marki. Też o tym myślałem, bo dobry osprzęt jest w stosunku do ceny, ale co z ramą? Skąd np. Kross i Unibike biorą ramy. Swoich hut przecież nie mają.  8)
--- Koniec cytatu ---

W zasadzie z tego samego miejsca, co giant, czy inne firmy - czyli z Chin. Bardzo prawdopodobne, że nawet z tej samej fabryki.


--- Cytat: Rano1 w 14 Lut 2010, 21:58:22 ---Słowo o piastach. Ja na swoim bicyklu przejechałem pewnie ponad 15000km (kilka tys. nieoblicznikowane). Kilka przeglądów, smarowań i jeżdżę NA TYCH SAMYCH PIASTACH PONAD DEKADĘ - przód Formula, tył Altus  :D

--- Koniec cytatu ---

Jeżeli chodzi o piasty, to różnią się tylko czestotliwością, z jaką się tam zagląda. Nieuszczelnione to w zasadzie mozna smarować po kazdym deszczu/błocie itp. jak ktoś chce mieć długie lata w idealnym stanie. A jak nie to te 2x w roku wypada zajrzeć, albo częściej, gdy się robi luz lub coś hałasuje.
Uszczelnione ja zwykle co rok lub dwa smarowałem (co te 8-12kkm). I piasty spokojnie do tych 40kkm dojeżdżały (dalej to nie wiem, rower mi ukradli).
Maszynowe są bezobsługowe - raz na kilka lat (40-60kkm albo wiecej, jeszcze nie doszedlem do takiego dystansu na piascie by miec wiedze) zatrze się łożysko i się je wymienia. Smarowac nie ma co - wszystko nierowbieralne i uszczelnione.

jarbla:

--- Cytat: Rano1 w 14 Lut 2010, 21:58:22 ---SLX - jest powyżej deore, pod XT  :)
--- Koniec cytatu ---
He, he ja to wiem. ;) Chciałem zaznaczyć, że jest nawet lepiej niż Deore. Co w tym przedziale cenowym jest dobrym rezultatem. Podobno można wyrwać tego Zethosa już za 1770zł http://www.forumrowerowe.org/topic/63475-rowery-pomoc-w-wyborze-roweru-cross/


--- Cytat: Rano1 w 14 Lut 2010, 21:58:22 ---Też o tym myślałem, bo dobry osprzęt jest w stosunku do ceny, ale co z ramą? Skąd np. Kross i Unibike biorą ramy. Swoich hut przecież nie mają.  8)
--- Koniec cytatu ---

Zarówno Kross jak i Unibike chyba od Kinesisa.


--- Cytat: Rano1 w 14 Lut 2010, 21:58:22 ---Kilka przeglądów, smarowań i jeżdżę NA TYCH SAMYCH PIASTACH PONAD DEKADĘ - przód Formula, tył Altus  :D
--- Koniec cytatu ---
Właśnie dlatego, że były sprzed dekady co dobrze wytłumaczył Raffi.  :)

Pozdrawiam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej