Inne sprawy rowerowe > Porady

zmiana opon z semi-slicków na slicki

<< < (2/2)

em c:
Jeśli poprawnie wprowadziłaś obwód opony w liczniku to powinien pokazywać mniej więcej dobrze. Kilka km to sporo, ale jeśli miałaś jakieś traktory (szczególnie niedompowane traktory, jak pisze Raffi) to jest to możliwe. Schwalbe Marathon mają małe opory toczenia.

http://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-2015

biały:

--- Cytat: jolajola1 w 06 Kwi 2017, 00:18:40 ---Zmieniłam w ostatni weekend opony. Od zawsze jeździłam na moim "prawieMTB" na semi-slickach, ponad 12 lat. namówiono mnie na slicki Schwalbe Maraton.
Czy to jest możliwe, żebym zyskała w spokojnej transportowej jeździe kilka kilometrów na szybkości?????? Bo tak mi pokazuje licznik oraz wokalna Ivona na Endomondo.
Czy to MOŻLIWE?

--- Koniec cytatu ---
Jeżeli prawidłowo skalibrowałaś licznik po zmianie opon (patrz instrukcja licznika), to nie ma możliwości, żeby kłamał. Jeśli pokazuje wzrost szybkości, to tak jest. Nie ma jak przekłamywac. Jeżeli nie skalibrowałaś, to najpierw to zrób. Jeżeli nadal będziesz miała te same wyniki, to znaczy, że zaczęłaś trochę energii oszczędzać :D.

Gregorius:
Tak jak Koledzy radzą - najpierw kalibracja licznika, potem patrz jakie są zmiany.
Obecnie (bo za komuny było inaczej) rzeczą stałą jest średnica obręczy na poziomie osadzenia opony.
Natomiast balon opony może być różny. Więc jeśli założyłaś opony o mniejszym balonie, to na
przejechanie określonego odcinka potrzebujesz więcej obrotów koła. Zatem licznik pokazuję
większą drogę i prędkość. Z drugiej strony na twardszych gumach (a im cieńsze tym wyższego
ciśnienia wymagają) jedzie się lżej, czyli łatwiej uzyskuje się wyższe prędkości.

Ja stawiam tak pół na pól. Trochę prędkość (drogę też) zawyża Ci niewłaściwa wartość obwodu
opony wpisana do liczniczka, a trochę lżej Ci się jedzie. Wynik sumaryczny może dziwić.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej