Inne sprawy rowerowe > O rowerach w mediach
Co tam w mediach palnęli... (temat zbiorczy)
Raffi:
ZGADUJĘ, że BMW jechało do miasta ul. Drewny ze znaczną prędkością, a rowerzysta skręcał z Drewny (lub ddr za nią) w Przyczółkową by dojechać do Powsina (wsi Powsin, nie parku kultury Powsin).
vit:
znowu kochana partia "robi dobrze"rowerzystom
https://warszawa.onet.pl/warszawa-nowy-operator-systemu-zarzadzania-ruchem-jakie-ma-plany/85c69qr
Raffi:
Ten system zarządzania ruchem to w ogóle jest potrzebny jak krowie siodło. Przez dekadę już jest, cuda zapowiadali, gdy go wprowadzali - a moim zdaniem nie rozwiązał żadnych problemów i generalnie jest kasą wywaloną z grubsza w błoto. Tramwaje dalej stoją w korkach i się opóźniają, piesi mają nawet gorzej, bo przyciski dostali, dla rowerów jest nic, w większości miejsc objętych systemem nie wykorzystano okazji by stworzyć cokolwiek dla rowerów, korki samochodowe też nie zniknęły. Do tego jak jakieś skrzyżowanie system dostało, to potem był problem, gdy trzeba było tam cokolwiek zmienić (np. dodać przejazd rowerowy, zmienić program), bo to wszystko jest zsynchronizowane, trzeba przeliczać programy na sąsiednich skrzyżowaniach aż do Szczecina i koszty skaczą pod sufit. Samo zarządzanie systemem jest zdaje się tylko 8-16, bo później w centrali w ZDM nie ma już żadnego pracownika - z czego zresztą nieraz nabijały się media.
Jedno co się udało, to separować lewoskręty na dużych skrzyżowaniach, więc jest nieco bezpieczniej - ale to nie zasługa systemu, tego teraz zwyczajnie wymagają obecne przepisy.
Generalnie za tą kasę lepiej byłoby wybudować 100km dróg rowerowych - zysk dla miasta, odkorkowanie Warszawy, zmniejszenie zanieczyszczenia itp byłoby prawdopodobnie większe.
Franc:
Mógłby ktoś treść całego artykułu wkleić (Teleporty znikają zbyt wolno z Wybiórczej) bo ja mam ograniczenia?
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,22495106,rowerzysci-teleporty-znikaja-zbyt-wolno-73-takie-punkty-w.html#BoxLokWawLinkImg
mp0011:
--- Cytat: Franc w 11 Paź 2017, 10:30:05 ---Mógłby ktoś treść całego artykułu wkleić (Teleporty znikają zbyt wolno z Wybiórczej) bo ja mam ograniczenia?
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,22495106,rowerzysci-teleporty-znikaja-zbyt-wolno-73-takie-punkty-w.html#BoxLokWawLinkImg
--- Koniec cytatu ---
--- Cytuj ---Rowerowi aktywiści skarżą się na teleporty, czyli uciążliwe przerwy w infrastrukturze, które nie pozwalają płynnie przejechać przez miasto zgodnie z przepisami.
Rowerzyści podkreślają, że teleporty znikają zbyt wolno. Pod koniec 2016 roku Warszawska Masa Krytyczna wydała raport, w którym opisuje 73 takie punkty. Średnio w ciągu roku miasto usuwa mniej więcej trzy teleporty, więc w tym tempie z ostatnim ZDM upora się w 2041 roku.
Przejazdy rowerowe obok przejść dla pieszych
Najbardziej problematyczne są skrzyżowania. Przebudowanie ich w taki sposób, żeby bezkolizyjnie mogły przez nie przejeżdżać i samochody, i rowery, jest skomplikowane i wymaga dużych nakładów. Mikołaj Pieńkos z ZDM zapewnia, że likwidowanie teleportów oraz budowa długich tras dla jednośladów to obecnie priorytet miasta w zakresie infrastruktury rowerowej.
Rowerzyści sugerują, że nie trzeba za każdym razem przebudowywać całego skrzyżowania. Proponują, by wydzielać przejazdy rowerowe obok przejść dla pieszych albo częściowo kosztem szerokości przejścia, jeśli ruch pieszych nie jest w danym miejscu zbyt intensywny. Koszty takiego rozwiązania są marginalne. Trzeba tylko poprawić oznakowanie poziome i pionowe, wyznaczyć przejazd rowerowy i wymienić szkiełko sygnalizatora na takie, na którym widnieje również symbol rowerzysty.
? Niestety w Warszawie wszędzie, gdzie tylko się da, za każdym razem całkowicie wymienia się sygnalizację, co jest bardzo kosztowne i torpeduje wszelkie próby zmiany status quo ? mówi Maciej Sulmicki z Zielonego Mazowsza. ? Z tego powodu upadają projekty łączenia ?przerw? w infrastrukturze rowerowej zgłaszane przez warszawiaków w ramach budżetu partycypacyjnego ? dodaje. Sulmicki zgłosił w tym roku taki projekt dla skrzyżowania Wilanowskiej i Doliny Służewieckiej. Przejścia dla pieszych są tam bardzo szerokie, bo mają aż 8 metrów. ? Stwierdzono, że trzeba od nowa wybudować sygnalizację, a to zbyt duży koszt, więc projekt, jak dziesiątki podobnych, nie został dopuszczony do głosowania.
ZDM: Musimy dostosować skrzyżowanie do przepisów
Mikołaj Pieńkos z ZDM odpiera zarzuty. ?Przepisy ściśle określają, gdzie należy ustawiać sygnalizatory i jakie są konieczne odległości, szerokości itd. Na większości skrzyżowań nie jest możliwe spełnienie tych wymogów bez dobudowy nowych słupów i przenoszenia istniejących. Część skrzyżowań ostatnie zmiany przechodziła wiele lat temu. Teraz, gdy chcemy wprowadzić jakąkolwiek zmianę, musimy dostosować skrzyżowanie do aktualnych przepisów. A to często wiąże się z koniecznością przebudowy? ? pisze.
Poza tym ZDM nie jest w tej kwestii w pełni decyzyjny, bo o tym, jak ma wyglądać skrzyżowanie, bardzo często decyduje zarządca ruchu, czyli Biuro Polityki Mobilności i Transportu. A to do przepisów podchodzi niezwykle skrupulatnie. ?Często stawia nam dodatkowe wymogi ? np. montaż systemu, który automatycznie wykrywa pieszego zbliżającego się do skrzyżowania. To oczywiście znów podnosi koszty? ? dodaje Pieńkos.
Ale te same przepisy nie są tak skrupulatnie przestrzegane w innych sytuacjach. Wówczas ZDM tłumaczy, że lepiej wprowadzić rozwiązanie tymczasowo poprawiające bezpieczeństwo, niż czekać, aż zdarzy się coś złego.
Ostatnio ZDM chwalił się np. wybudowaniem nowych aktywnych przejść dla pieszych, czyli wyposażonych w antypoślizgową nawierzchnię, z czujnikami wykrywającymi ruch pieszych, odblaskami oraz lampami LED mającymi ostrzegać kierowców o osobach zbliżających się do zebry. Jedno z nich powstało w al. Waszyngtona, w miejscu, gdzie piesi muszą przechodzić za jednym razem przez cztery pasy ruchu. Zgodnie z prawem między kierunkami ruchu powinien tam powstać tzw. azyl (wysepka). Dlaczego powstało ciągłe przejście aktywne? Pieńkos wyjaśnia, że to tymczasowe rozwiązanie, a azyle w al. Waszyngtona pojawią się dopiero, gdy będzie ona gruntownie przebudowywana.
--- Koniec cytatu ---
Nawigacja
Idź do wersji pełnej