Autor Wątek: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka  (Przeczytany 28937 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Wrz 2016, 15:27:35 »
Dyskusja jest akademicka trochę, ale oczywiście masz rację, że to auta robią korki, a dokładnie rzecz biorac nadmiar aut.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Maj 2017, 10:25:23 »
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,21877737,al-jana-pawla-ii-zwezic-nie-tak-latwo-w-tym-roku-sie-to-jednak.html?disableRedirects=true


Cytat: Gazeta Wyborcza

Zwężanie al. Jana Pawła II trzeba odłożyć, na razie nie będzie też budowy przejść naziemnych wokół ronda Czterdziestolatka przy Dworcu Centralnym, mówi nasz informator.

Po burzliwych naradach w ratuszu zapadła pozytywna decyzja, a Łukasz Puchalski został dyrektorem Zarządu Dróg Miejskich. Przymierzał się do przetargu na projekt przebudowy al. Jana Pawła II i remontu w wakacje 2016 r. Ostatecznie ZDM przygotował dokumentację własnymi siłami ? była gotowa rok temu, a prace urzędnicy zapowiadali na sezon 2017. Jednak al. Jana Pawła II zabrakło na liście tegorocznych remontów. Dyrektor Puchalski mówił zaś ostrożnie, że w wakacje chciałby zwęzić chociaż jedną jezdnię. Powodem miały być spore koszty tego przedsięwzięcia. Teraz wiadomo, że nie uda się nawet tyle.
Najpierw pieniądze z Unii

Nie mogę jeszcze na 100 proc. powiedzieć, że w tym roku nie zaczniemy remontu al. Jana Pawła II, ale jest duże ryzyko ? przyznaje Puchalski. Dodaje, że dużo czasu zajęły uzgodnienia z kolejarzami (al. Jana Pawła II znajduje się na stropie nad peronami Dworca Centralnego). Trudniejsze, niż przypuszczano okazało się też wytyczenie trzech zebr i przejazdów rowerowych wokół ronda Czterdziestolatka. Biuro Mobilności w ratuszu uznało, że do pasów dla pieszych na wysokości ul. Nowogrodzkiej (pod estakadami al. Jana Pawła II) trzeba dodać sygnalizację świetlną. ZDM musiał więc przeprowadzić symulację ruchu. Dyrektor Puchalski zapewnia, że wyniki są dobre i tramwaje od strony Mokotowa nie będą tu tracić czasu z powodu dodatkowego postoju.

Dodaje, że przygotowania do remontu al. Jana Pawła II musiały zejść na dalszy plan także z innego powodu: ? Nasz tegoroczny budżet na inwestycje wynosi ponad 130 mln zł. Przede wszystkim musimy się skupić na terminowym wykorzystaniu dotacji Unii Europejskiej z programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na nowe szlaki rowerowe. Wśród priorytetowych zadań wymienia też mniejsze przebudowy związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu i realizacją projektów z budżetu obywatelskiego przegłosowanych przez mieszkańców.

Szok, niedowierzanie etc.
« Ostatnia zmiana: 29 Maj 2017, 10:27:38 wysłana przez em c »

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Maj 2017, 13:03:00 »

Szok, niedowierzanie etc.
A co w tym dziwnego?
Każdy pretekst by tego zadania nie ruszyć jest dobry. Byle do wyborów...

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Maj 2017, 13:52:34 »
To sarkazm.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Maj 2017, 14:14:55 »
Uzasadnienie mistrz:
Cytuj
"Przede wszystkim musimy się skupić na terminowym wykorzystaniu dotacji Unii Europejskiej z programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na nowe szlaki rowerowe. "

Dlaczego mistrz?
Słowem: Jest opóźnienie, bo jest inne opóźnienie. Jak na PKP normalnie :D
« Ostatnia zmiana: 29 Maj 2017, 14:18:28 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Sty 2018, 17:10:25 »
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,22854253,kolejny-rok-bez-zebr-w-centrum-przejscia-i-przejazdy-rowerowe.html

Cytuj
Najwcześniej w wakacje 2019 r. wokół skrzyżowania Marszałkowskiej z Al. Jerozolimskimi powstaną wygodne przejścia dla pieszych i trzy przejazdy rowerowe - poinformował wczoraj ratusz.

Szok, niedowierzanie, etc.


Natomiast na rondzie Dmowskiego ma być właściwie bez zmian, ale powstać mają przejścia na najbliższych ulicach, też w 2019.





http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-przejscia-dla-pieszych-na-rondzie-dmowskiego-w-2019-r-57289.html

Niby ma to być rozwiązanie tymczasowe, bo:

Cytuj
W perspektywie kilku lat planujemy natomiast kompleksową przemianę ulicy Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich ? mówi Kaznowska.

Ale wszyscy wiemy ile warte są takie plany. Moja predykcja jest taka, że w 2020 będzie można tu wklejać identyczne artykuły.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Sty 2018, 11:40:26 »
Ja obstawiam, że dopiero w 2022. Cykl czteroletni związany z wyborami. Poprzednio o tym miejscu było głośno w 2014 roku.

Prawdziwą determinację miasta pokazuje fakt, że minęła cała kadencja, a z poziomu koncepcji ogólnej przeszliśmy nie na poziom chodzenia po przejściach, nawet nie na poziom wbicia pierwszej łopaty, ani nawet na poziom gotowego projektu. Nie ma nawet przetargu na projekt. Jest kolejna, bardziej szczegółowa koncepcja. I udało się policzyć pieszych i samochody. Rezultat jest więc równie spektakularny jak w przypadku np. Ronda Czterdziestolatka. I wyraźnie obrazuje brak woli HGW i spółki by cokolwiek naprawdę zmienić.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Mar 2019, 10:27:42 »
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/przejscia-na-rondzie-dmowskiego-nie-powstana-nigdy-61032.html?fbclid=IwAR2Ga5u0s0p63F9sOIayA1mMl_j_RwGX1BVx4u7fKKBZukhtnrY7sYuuWNs

Cytuj
Perspektywa wytyczenia przejść naziemnych [na rondzie Dmowskiego] może teraz się znacząco oddalić. Jak się okazuje, ich zwolennikiem nie jest wiceprezydent Soszyński. Ostatnio, podczas spotkania z dziennikarzami, powiedział, że pomysł ten zablokuje. Jak wskazał, występuje tutaj duże natężenie ruchu, a wytyczanie pasów jest bez sensu, gdy istnieją przecież "bezpieczne przejścia podziemne".

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Mar 2019, 09:06:13 »
Ciekawa sprawa, będzie można poobserwować i ocenić, czy miastem rządzi Prezydent, czy jego Zastępca :-)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #24 dnia: 27 Sie 2019, 12:26:03 »
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/co-z-przejsciami-na-rondzie-dmowskiego-projektowanie-przedluzone-62460.html


Trochę nieścisłość w tytule, bo projekt przejść na ziemnych na rondzie zdaje się w ogóle zdechł i nikt o nim nie wspomina, a teraz jesteśmy na etapie opóźnienia w projektowaniu (nei mówiąc o powstaniu) przejść odległych o kilkaset metrów od ronda. Najpierw pewnie otworzą most południowy.


I jak tu nie kochać tego kraju i miasta?

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #25 dnia: 27 Sie 2019, 13:38:07 »
Zdechł zdechł, tylko jeszcze nieoficjalnie. Soszyński (vice) z Domaradzkim (neoGalas) już zadbają by opóźnień w procesie projektowania, konsultowania projektu, szukania funduszy na wykon i organizacji przetargów na tenże było tyle, aby w międzyczasie przyszedł od dawna już spodziewany koniec hossy budżetowej i projekt spadł z realizacji z powodu jak najbardziej niezależnego od miasta braku funduszy.

Jeszcze tego nie widać, ale ponieważ zmiany podatkowe, nowe opłaty za energię elektryczną i inne dobre zmiany prawdopodobnie pogrzebały już ten projekt. Nie trzeba było wiele by udupić projekt - trochę piasku w tryby urzędniczej machiny, trochę naciskania na hamulec, i spadnie z "powodów obiektywnych".
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #26 dnia: 08 Gru 2019, 11:41:13 »
transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-przejscia-w-rejonie-rondzie-dmowskiego-dopiero-po-2027-r-63330.html


Grubo, tym razem okazuje się, że trzeba czekać do remontu... tunelu średnicowego. Obecnie "planowanego" na 2027.

Cytuj
Odpowiedzialny za transport wiceprezydent Robert Soszyński, który dał się poznać jako przeciwnik tych pasów, powiedział redakcji Naszego Miasta, że przebudowa ronda odbędzie się po remoncie kolejowej linii średnicowej.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Gru 2019, 08:57:59 »
Mówiłem, że Soszyński to uwali, zresztą facet się nie krył.
Bo wywalenie tego na 2027 to jak uwalenie - to jest tak odległe, że w międzyczasie może się zdarzyć wszystko.

Teraz tylko pytanie kto rządzi miastem: Trzaskowski, czy Soszyński? Która wizja wygra. Trzaskowski publicznie obiecuje, Soszyński bez żenady blokuje.
I ciekawe czy oni sie tak nie umówili między sobą, by zamieszanie było lepsze, a po cichu Trzaskowski w pełni popiera to co wyrabia Soszyński. Nie tylko na Czterdziestolatku zresztą.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #28 dnia: 19 Sie 2020, 13:33:01 »
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-przebudowa-srednicy-co-z-przejsciem-podziemnym-przy-rotundzie-64008.html

"Nierozstrzygnięta pozostaje kwestia przejścia podziemnego w rejonie ronda Dmowskiego. Choć mają zostać wyznaczone przejścia naziemne (pierwsze w tym roku), to miasto chciałoby zachowania przejść podziemnych. Problemem jest jednak brak skrajni pionowej, która stanie się istotnym problemem przy przebudowie tunelu średnicowego i dostosowaniu infrastruktury do współczesnych norm i przepisów. ? Musimy utrzymać przejście podziemne. Takiej masy ludzi nie przerzucimy górą, gdy pojawią się pasy. Kolejarze to wiedzą, akceptują to stanowisko, ale od strony inżynierskiej nie wymyślono jeszcze co tam można zrobić ? mówi Robert Soszyński."

Nawet po remoncie linii średnicowej przejść nie będzie, brawo Warszawa.

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Sie 2020, 17:49:28 »
To niesamowite... To już 20 lat w XXI wieku, a Miasto wciąż bohatersko walczy samo ze sobą. Oni wciąż główkują jak zachować świętą przepustowość! A przecież rozwiązania były przedstawiane od wielu lat.

Pierwsze i najważniejsze, zaprzestanie traktowania Alej Jerozolimskich od Pl.Zawiszy do Ronda Wiatraczna jako przelotówki wschód-zachód.

Faktyczne przeniesienie parkowania na jezdnie, w miejsce obecnych prawych pasów. Odzyskane zostanie miejsce pod obustronne dwukierunkowe drogi rowerowe i drzewa.

Na Rondzie 40-latka "pojawi się" miejsce na pasy i przejazdy rowerowe we wszystkich relacjach...

Likwidacja Ronda Dmowskiego i odtworzenie normalnego skrzyżowania z gwiazdą rozjazdów tramwajowych. "Pojawi się" miejsce na obustronne drogi rowerowe i komplet przejść dla pieszych. Będą DUŻE potoki pieszych, no to trzeba dać szerokie przejścia dla pieszych z długim zielonym.

To tak na szybko. Cholera czy to takie trudne? Remont tuneli średnicowych będzie idealnym momentem aby po budowie zbudować wiele rzeczy od nowa, lepiej i wygodniej...
I jestem tatą po raz drugi!