Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Białołęka, Praga Północ, Targówek
Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
rowerozof:
--- Cytat: Raffi w 17 Lip 2017, 08:31:18 ---
Pytanie, co by było szybsze:
1) Uzgodnić istniejący projekt, który miał już uzgodnienia i którego nawet nie trzeba wnikliwie przeglądać do nowych uzgodnień, bo wszyscy go znają i pamiętają, czy
2) stworzyć od zera nową koncepcję, potem od zera nowy projekt, a potem je uzgodnić ze wszystkimi?
Bo moim zdaniem to pierwsze potrwałoby 3-6 miesięcy, a to drugie może nawet i dwa lata. Plus czas na wykon w terenie.
--- Koniec cytatu ---
Przetarg jest na "opracowanie projektu budowlano - wykonawczego przebudowy skrzyżowania
Al. Solidarności - ul. Szwedzka", więc na wszystko. Mają powstać 2 koncepcje :
--- Cytuj ---Wykonawca przedstawi Zamawiającemu we wstępnej fazie projektowania koncepcje:
- uwzględniającą zaprojektowanie skrzyżowania z uwzględnianiem ciągów pieszych i dróg dla rowerów przy minimalnej ingerencji w istniejącą geometrię skrzyżowania;
-uwzględniającą korektę geometrii skrzyżowania umożliwiającą uzyskanie najkorzystniejszych warunków ruchu.
Koncepcja powinna zawierać informacje na temat szacunkowych kosztów związanych z ich realizacją, konieczności przebudowy mediów i wnioski o przydatności rozwiązania w aspekcie społecznym (prognozy ruchu). Po przedstawieniu koncepcji Zamawiający wspólnie z Biurem Polityki Mobilności i Transportu m.st. Warszawy podejmie decyzję o szczegółowych rozwiązaniach jakie ma zawierć projekt docelowy.
--- Koniec cytatu ---
Na wykonanie wszystkiego jest 200 dni.
Raffi:
Wiem. I dokładnie to mnie wkurza. Za to samo raz już zapłacili i mają to w szafie gotowe, tylko nieco zakurzone - Komprojekt też robił dwie wersje: Minimum z zostawieniem obecnej geometrii i drobnymi korektami i wariant docelowy z rysunku powyżej.
Boję się, że w nowym projekcie wybiorą se wariant z minimalnym ingerowaniem w obecną geometrię. Zostanie zupełnie niepotrzebna i przewymiarowana jezdnia do prawoskrętu (kiedyś miała sens, jeździł tędy tranzyt), brak miejsca na sensowne prowadzenie ruchu pieszego i rowerowego, wjazd w Wileńską (wprowadzanie tranzytu na ulice lokalną) i do tego spieprzą programy sygnalizacji jak we wszystkich nowych projektach, by pieszy i rowerzysta musieli się przeprawiać na 3 razy, przed każdą jezdnią czekając na zielone przez cały cykl. Zobaczysz,że tak właśnie będzie.
Bo tylko w tym celu mogliby chcieć zmieniać dobry projekt Komprojektu na coś innego. Na pewno nie po to, by rowerzystom i pieszym zrobić coś lepiej.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej