kupujesz ceownik np 60x60mm o długości takiej jak schody
Rafii pozwól, że przez chwilę zabawię się w studenta architektury: 60x60 mm chyba trochę za głęboki, ta rynna będzie prawdopodobnie zamocowana tuż za obrysem obręczy, i rower trzeba będzie prowadzić nieco przechylony. Na mój gust to zalecany stosunek głębokości i szerokości to 1 do 3.
W razie wątpliwości można sprawdzić parametry rynny zamontowanej przy moście Grota, od lewej strony Wisły. Dawno tam nie byłem, ale kojarzę, że tam coś takiego starego, zardzewiałego i prawdopodobnie zamontowanego podczas budowy mostu jest.
Dziwne że ktoś wtedy o tym pomyślał.
A teraz zabawię się w fachOFFca od drogownictwa: Żeby uniknąć korozji na nowopowstałym urządzeniu ruchu drogowego konieczne jest zabezpieczenie go antykorozyjną farbą w kolorze czerwonym, która umożliwi rowerzystom zauważenie nowopowstałego urządzenia.
Zwiększy to również bezpieczeństwo pieszych, którzy mogą się o nie potknąć.
. . . specjaliSTEM od drogownictwa najwyższej klasy: Żeby uniknąć możliwej tragicznej w skutkach kolizji pomiędzy rowerem sprowadzanym, a wprowadzanym po schodach, konieczne jest wprowadzenie ruchu jednokierunkowego, czyli zamontowanie tablicy informacyjnej (znakUF B-2, D-3, oraz B-25) informujące o tym, które z wyjść na daną stronę ulicy służy do wprowadzania, a które do sprowadzania roweru. Należy również rozważyć wprowadzenia sygnalizacji świetlnej wzbudzanej (przyciski na obu poziomach zapobiegną kolizji i umożliwią ruch wzbudzony).
. . . . głównego inżyniera ruchu RP Ponieważ rynna mieć będzie konstrukcję zamkniętą i umożliwi spływ wody opadowej, konieczne jest zabezpieczenie położonego przy niej przejścia podziemnego przed zalaniem.
Wymaga to przybudowy odpływów, zwiększenia ich wydajności oraz zamontowania dodatkowego systemu pomp nadmiarowych, na wypadek ''cofki'' lub fali tsunamii na rzece Wiśle.