Autor Wątek: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska  (Przeczytany 116746 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #105 dnia: 13 Paź 2016, 14:22:24 »
Nie wiem czemu metro i co ma do tego projekt z BP, bo mój wniosek dotyczył tylko odcinka od wiaduktu do ul. Piotra Skargi (czyli duża Radzymińska) - nie bardzo widzę możliwość sadzenia krzaków na odcinku Szwedzka - wiadukt (to już Al. Solidarności) ponieważ rosną tam drzewa. - może metro coś zniszczyło i muszą odtworzyć?.
W kwestii zieleni mieście jest tak (nie wiem na ile to procedura, a na ile praktyka, którą obserwuję w mojej okolicy):
jeżeli ktoś w czasie prac chce wyciąć jakieś *zielone* (krzaki na kępki albo m^2, drzewa na sztuki) to płaci od tego duuuuże opłaty i ... musi na tę okoliczność przeprowadzić postępowanie administracyjne (znowu czas i pieniądze).
Problem można obejść: *zielone* można wyciąć w jednym miejscu i "oddać" w innym uzgodnionym, byle w tej samej dzielnicy.
Na Ursynowie tego pilnują i sprawdzają co się z drzewami dzieje. Kontrola po roku i po 3 latach.


Tak wiem.
Jako ciekawostkę dodam, że termin kontroli po 3latach wynika z faktu, że wykonawcy mają zapisaną 3letnią pielęgnacje.
Jest to okres, w którym jest spore ryzyko, że roślina się nie przyjmie, więc zleceniodawca przerzuca to ryzyko na wykonawcę.

Co do zmiany terminu nasadzeń, poprosiłem o dodatkowe wyjaśnienia i właśnie dostałem  odp:

Cytat: ZOM 2016-10-13
Dzień dobry, na początek proszę przyjąć przeprosiny od Zarządu Oczyszczania Miasta z powodu przesunięcia terminu nasadzeń krzewów.
Zmienił się on ze względu na nieprzewidziane wydatki związane z usuwaniem poważnych szkód jakie w zieleni miejskiej wyrządziło kilka tegorocznych burz i nawałnic. Ze względu na skalę zniszczeń w drzewostanie zdecydowano także o posadzeniu tej jesieni większej liczby drzew. Będzie to ponad 1700 sztuk.
Natomiast jeśli chodzi o najbliższe sadzenie krzewów, to planujemy je już najbliższej wiosny.
Aby było to możliwe jeszcze w tym roku rozpoczniemy procedurę przetargową.
Lokalizacja przez Pana zgłoszona znajduje się na liście pod wiosenne nasadzenia.

« Ostatnia zmiana: 13 Paź 2016, 14:27:49 wysłana przez kaczor1 »
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #106 dnia: 16 Lis 2016, 13:20:39 »
Nowe przepisy dotyczące zielonych strzałem w praktyce  ???



Tramwaje Warszawskie
Cytuj
Zgodnie z nowelizacją Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju Dz.U. 220, poz. 2181 z 2015 r. nie dopuszcza się jednoczesnego nadawania sygnału zielonego dla strumieni rowerzystów i pojazdów skręcających na strzałce warunkowego skrętu. Wcześniejsze wygaszenie sygnału zielonego dla rowerzystów na wspomnianym przejeździe umożliwia obsługę relacji warunkowego skrętu w prawo z ul. Jagiellońskiej w al. Solidarności.

« Ostatnia zmiana: 16 Lis 2016, 13:23:21 wysłana przez kaczor1 »
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #107 dnia: 16 Lis 2016, 13:30:31 »
Będzie rzeźnia
Ile się świeci dla roweru?

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #108 dnia: 16 Lis 2016, 17:04:53 »
Zależy od pory. Jechałem koło północy w weekend, dla rowerzystów było dosłownie kilka sekund (mniej niż 10) a dla pieszych dodatkowo jeszcze ze 20.

Offline Maćkofff

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 712
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stojaki.waw.pl
    • Stojaki.waw.pl
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #109 dnia: 17 Lis 2016, 09:48:50 »
Będzie rzeźnia
Ile się świeci dla roweru?

Cytuj
"akomodowanie wszystkich grup rowerowych (R) oraz grup obsługujących strzałki skrętu warunkowego (S) wg zasady:
-brak (R) i brak (S)= obsługa (R)
-brak(R) i zapotrzebowanie na (S)= obsługa (S)
-zapotrzebowanie na (R) i brak (S)= obsługa (R)
-zapotrzebowanie na (R) i zapotrzebowanie na (S)= obsługa (R)na czas minimalny zapewniający przejazd przy prędkości4,2 m/s, a następnie obsługa (S)"
___
Pozdrawiam serdecznie!

>   Parkingi rowerowe w Warszawie - Stojaki.waw.pl
>   Mapa stojaków, standardy projektowe, porady nt. bezpiecznego zostawiania roweru.

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #110 dnia: 18 Lis 2016, 10:03:39 »
@Maćkofff
Z czego to cytat? i czy obowiązuje po nowelizacji?
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline Maćkofff

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 712
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stojaki.waw.pl
    • Stojaki.waw.pl
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #111 dnia: 21 Lis 2016, 09:44:08 »
To cytat z SIWZu dla DDR w Żwirki i Wigury. Nowelizacja zakazuje tylko kolizji R i S, więc ten układ to jest widzimisie inżyniera.
___
Pozdrawiam serdecznie!

>   Parkingi rowerowe w Warszawie - Stojaki.waw.pl
>   Mapa stojaków, standardy projektowe, porady nt. bezpiecznego zostawiania roweru.

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #112 dnia: 23 Lis 2016, 18:32:22 »
Na forum ZM wzór pisma (sprzeciwu) wobec wprowadzanym zasadą organizacji ruchu.
Nic tylko kopiować i wysyłać.

http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3785&start=30#p31378

Ja wysłałem wniosek nie o zmianę w ustawieniach, lecz o całkowitą likwidacje warunkowego skrętu w prawo na skrzyżowaniu z Jagiellońską, bo wg mnie, nie mam logicznego uzasadnienia dla takiego rozwiązania.

Warto też zaznaczyć, że likwidacji zielonych strzałek zakazał wiceprezydent Wojciechowicz, więc nie jest to bezpośrednio wymysł ZDM'u czy IR, lecz realizacja odgórnie narzuconej zasady przez władzę naszego miasta, które kłamią twierdząc, że realizują Strategie zrównoważonego rozwoju systemu transportowego.
Kłamią również twierdząc, że dążą do ograniczenia ilości samochodów w centrum, bo takie działania temu przeczą.
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #113 dnia: 23 Lis 2016, 19:05:56 »
Moim zdaniem pomysł upadnie po pierwszym poważnym wypadku, jak jakiś dzieciak (do lat 10 to pieszy, więc ma zielone) wpadnie jadąc na rowerze po koła. I kierowca będzie się tłumaczył "że przecież rowerzyści mają czerwone, więc się nie spodziewał"...

Póki co, przechodzę przez te pasy najwolniej jak tylko się da.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #114 dnia: 24 Lis 2016, 09:11:34 »
A moim zdaniem pomysł trzeba wypalić ogniem, śląc właśnie 500 pism w tej sprawie do Galasa. Sparaliżować urząd na miesiąc, sami przyjda przeprosić.

Kiedyś, lata temu, coś takiego zrobiono w ramach akcji "Wydepcz Sobie Ścieżkę" i przyniosło bardzo dobry rezultat w wielu miejscach Warszawy. Urzędnicy nagle sami zaczęli chcieś się spotkac, rozmawiać, pokazali segregatory pełne pism i bardzo ładnie zaczęli rozmawiać, że wszystko jest możliwe, tylko proszą byśmy przestali pisać w takiej ilości :D

Zachęcam by KAŻDY skorzystał, wysłał. Zachęcam, by Sztab powyższe umieścił na www, fb, czy gdziekolwiek jeszcze się da, by zmaksymalizować zasięg i sprawić by jak najwięcej osób wysłało (a także by to dotarło do mediów). W kupie siła.

Inny (mój) gotowiec do wykorzystania. W częsci pisany na podstawie gotowca Kaczora:

Cytuj
Szanowni Państwo

1) W związku z zaleceniami Inżyniera Ruchu dotyczącymi rodzielenia w nowych projektach sygnalizacji świetlnej sąsiadujących ze soba grup pieszych i rowerowych oraz zastosowania detekcji grup rowerowych na przejazdach wzdłuż jezdni głównej i grup obsługujących strzałki skrętu warunkowego zawartymi w Piśmie BD-IR-IS.7223.640.2016.KKI L.p.486/16 domagam się natychmiastowego wycofania się miasta z tych zaleceń, jako niebezpiecznych, niezgodnych z polityką transportową miasta i szykanujących niezmotoryzowanych jego obywateli.
Wyżej wymienione zalecenie nalezy sformułowac następująco: Zielonej strzałki nie stosuje się na wjazdach na skrzyżowanie przez które przebiega przejazd rowerowy.

Rozwiązanie zaproponowane przez IR jest skrajnie niebezpieczne dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Po pierwsze, stosowane rozwiązanie dezorientuje kierowców i może być szalenie niebezpieczne dla pieszych - kierowca, który zobaczy czerwone dla rowerów, może się nim zasugerować i nie spodziewać pieszego na przejściu (który ma w tym czasie zielone światło). W sytuacji, gdy znacząca część wypadków z ucziałem pieszych w Warszawie ma miejsce właśnie na osygnalizowanych przejściach dla pieszych, wyżej wymienionego rozwiązania nie można nazwać inaczej niż skandalicznym. Po drugie rowerzysta, nieprzyzwyczajony do innego światła dla pieszych i innego dla rowerzystów, również może się zasugerować zielonym dla pieszych i wjechać na skrzyżowanie mając czerwone.  Po trzecie - jadące na rowerze dziecko w wieku do 10 lat jest pieszym, musi poruszać się chodnikiem, może a nawet musi przejeżdżać po przejściach dla pieszych - co oczywiście będzie kompletnie niezrozumiałe dla kierowcy nie spodziewającego się rowerzysty na przejściu dla pieszych w sytuacji, gdy obok jest przejazd rowerowy i pali się na nim czerwone światło.

Rozwiązanie takie jest też rażąco dyskryminujące dla rowerzystów, gdyż radykalnie skraca czas wyświetlania dla nich zielonego w porównaniu do zielonego dla
samochodów indywidualnych. Po wdrożeniu na wielu skrzyżowań praktycznie uniemożliwi ono jakąkolwiek podróż rowerem z wykorzystaniem dróg rowerowych z uwagi na makabrycznie wydłużony czas przejazdu, który stanie się wolniejszy nawet od jazdy samochodem i komunikacją zbiorową.Pragnę zwrócić uwagę, że obowiązujący Inżyniera Ruchu dokument STRATEGIA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTOWEGO WARSZAWY do 2015 roku i na lata kolejne  (Załącznik nr 1 do uchwały nr
LVIII/1749/2009 Rady m.st. Warszawy z dnia 9 lipca 2009 r.) w punkcie 4.5.1 mówi:"Stąd w strefach śródmiejskich dążyć się będzie do uwzględnienia potrzeb ruchu rowerowego, zwłaszcza w postaci pierwszeństwa przejazdu (w wybranych punktach) oraz ?przyjaznej rowerowi? sygnalizacji świetlnej. Równocześnie brane będą pod uwagę wymogi bezpieczeństwa ruchu pieszego." Wprowadzona już na skrzyżowaniu Jagiellońskiej i Solidarności organizacja ruchu jest jawnym zaprzeczeniem tego zapisu.

2) Ponadto,  wnoszę o dokonanie natychmiastowej korekty ustawienia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Solidarności i Jagiellońskiej, najlepiej przez likwidację zielonej strzałki na wjazdach na skrzyżowanie przez które przebiega przejazd rowerowy (w tym wypadku północny wlot ulicy Jagiellońskiej).

Z poważaniem
Rafał Muszczynko
« Ostatnia zmiana: 24 Lis 2016, 09:49:52 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #115 dnia: 24 Lis 2016, 12:33:58 »
...

Inny (mój) gotowiec do wykorzystania. W częsci pisany na podstawie gotowca Kaczora:


Rafii gotowiec na ZM nie jest mój - ale jest dobrze napisany..
Swoje pismo napisałem bez powoływania się na przepisy i w bardziej emocjonalnym tonie (umyślnie, aby odróżniało się od gotowa)
Treść poniżej:
Kierowane do Puchalskiego

Cytuj

Dotyczy: Jagiellońska/Al. Solidarności (rowery i sygnalizacja)

Niniejszym wnoszę o podjęcie działań mających na celu likwidacje warunkowego skręty w prawo (zielonej strzałki) z ul. Jagiellońskiej w Al. Solidarności (dla pojazdów poruszających się z kierunku północnego w kierunku zachodnim.)
 
W przedmiotowej lokalizacji "zielona strzałka" w mojej opinii nie znajduje uzasadnienia.
Na Al. Solidarności po skręcie w prawo z ul. Jagiellońskiej niema przejścia dla pieszych oraz przejazdu rowerowego, który dodatkowo skutkował by dodatkowym zatrzymaniem pojazdów (samochodów), więc ruch dla tych pojazdów w fazie zielonej (na Jagiellońskiej), gdy też mogą skręcać w prawo, jest kompletnie bezkolizyjny.

Dziwi więc uprzywilejowanie samochodów, które jadą w kierunku centrum w sytuacji, gdy Miasto deklaruje działania zmierzające do ograniczenia ilości samochodów w centrum.
Takie działania są kompletnie sprzeczne ze strategią i polityką, którą Miasto Stołeczne Warszawa deklaruje oraz stanowią poprzez zdecydowane uprzywilejowanie pojazdów samochodowych, jawną dyskryminację użytkowników ruchu, korzystających z rowerów i poruszających się jednym z większych rowerowych korytarzy komunikacyjnych w Warszawie (Radzymińska-Solidarności).

Taki sposób postępowania przy wdrażaniu rozwiązań komunikacyjnych w naszym mieście, w stosunku do rowerzystów oznacza, iż działania Miasta na rzecz ruchu rowerowego deklarowane podczas licznych spodka, można ocenić jedynie jako fasadowe, gdyż pomimo licznych deklaracji i zatwierdzania kolejnych strategii i dokumentów, praktyczne działania zmierzają w przeciwnym kierunku.
Takie działania nie tylko powodują utratę zaufania w stosunku do władz miasta, ale i przynoszę wymierne straty w postaci zmarnotrawienia środków i wysiłku wkładanego w promocje ruchy rowerowego w mieście, ponieważ żadne plakaty i kampanie nie zachęcą ludzi od korzystania z rowerów w sytuacji, gdy "rzuca się rowerzystą kłody pod koła" w postaci dyskryminacyjnych rozwiązań komunikacyjnych.

W związku z powyższym, wnoszę jak w sentencji.
 
O odpowiedź proszę tylko i wyłącznie droga elektroniczną, zgodnie z KPA

Zachęcam, by Sztab powyższe umieścił na www, fb, czy gdziekolwiek jeszcze się da, by zmaksymalizować zasięg i sprawić by jak najwięcej osób wysłało (a także by to dotarło do mediów). W kupie siła.

Z tym chyba jest problem, bo sztab chyba nie czuje się na siłach, aby pociągnąć sprawę  :(

Rowerzysta chce działać i piszę:

Cytuj
Proszę o wsparcie przez Masę:
oraz zamieszcza zdjęcia

Co odpowiada Masa

Cytuj
przecież dobrze wiesz, że wpłynięcie na inż. Galasa nie mieści się nawet w kategorii cudów .
Cytuj
WMK chyba nie ma skutecznego "przełożenia" na Inżyniera Światełko Galasa... zresztą, czy jakakolwiek inna organizacja ma?
:(


IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #116 dnia: 24 Lis 2016, 12:38:16 »
...po pierwszym poważnym wypadku, jak jakiś dzieciak (do lat 10 to pieszy, więc ma zielone) wpadnie jadąc na rowerze po koła. I kierowca będzie się tłumaczył "że przecież rowerzyści mają czerwone, więc się nie spodziewał"...

Póki co, przechodzę przez te pasy najwolniej jak tylko się da.
@mp uważam, że należy zrobić wszystko, aby do tego nie doszło.
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #117 dnia: 24 Lis 2016, 14:53:42 »
Być może (to pomysł nie mój, ale dobry) nalezy pisać też do Gabinetu Prezydenta. Ja dziś jeszcze naskrobię, nic mnie to nie kosztuje.

Grunt by się ruszyć, WSZYSCY, bo samo się nie zrobi.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #118 dnia: 24 Lis 2016, 14:57:49 »
...po pierwszym poważnym wypadku, jak jakiś dzieciak (do lat 10 to pieszy, więc ma zielone) wpadnie jadąc na rowerze po koła. I kierowca będzie się tłumaczył "że przecież rowerzyści mają czerwone, więc się nie spodziewał"...

Póki co, przechodzę przez te pasy najwolniej jak tylko się da.
@mp uważam, że należy zrobić wszystko, aby do tego nie doszło.

Zgadzam się z tobą w 100%. Ten przykład miał wyłącznie na celu pokazanie jak niebezpieczne jest to rozwiązanie, i że nie jest to tylko kwestia wygody rowerzystów i "łapania zielonej fali". Uważam że jest to argument który należy podnieść w dyskusjach z odpowiednimi władzami. Ponadto kierowcy nauczą się, jeżdżąc po Warszawie, że rowerzyści mają czerwone podczas nadawania zielonej strzałki i rozjadą kogoś "na wyjeździe".

Kierowcy bardzo szybko przyswajają sobie wygodne dla nich ustawy i prawa, i wyjątkowo trudno jest im się ich od nich odzwyczaić.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Droga rowerowa - Solidarności, Radzymińska
« Odpowiedź #119 dnia: 24 Lis 2016, 18:54:22 »
Proponuję słać też na: sekretariat.gp@um.warszawa.pl

Najlepiej z dodatkową prośbą o zmiany u inżyniera ruchu wśród urzędnikół zajmujących się sygnalizacją.

Mój mail (gotowiec):


Cytuj
Szanowni Państwo

1) W związku z zaleceniami Inżyniera Ruchu dotyczącymi rodzielenia w nowych projektach sygnalizacji świetlnej sąsiadujących ze soba grup pieszych i rowerowych oraz zastosowania detekcji grup rowerowych na przejazdach wzdłuż jezdni głównej i grup obsługujących strzałki skrętu warunkowego zawartymi w Piśmie BD-IR-IS.7223.640.2016.KKI L.p.486/16 domagam się natychmiastowego wycofania się miasta z tych zaleceń, jako niebezpiecznych, niezgodnych z polityką transportową miasta i szykanujących niezmotoryzowanych jego obywateli.
Wyżej wymienione zalecenie nalezy sformułowac następująco: Zielonej strzałki nie stosuje się na wjazdach na skrzyżowanie przez które przebiega przejazd rowerowy.

Rozwiązanie zaproponowane przez IR jest skrajnie niebezpieczne dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Po pierwsze, stosowane rozwiązanie dezorientuje kierowców i może być szalenie niebezpieczne dla pieszych - kierowca, który zobaczy czerwone dla rowerów, może się nim zasugerować i nie spodziewać pieszego na przejściu (który ma w tym czasie zielone światło). W sytuacji, gdy znacząca część wypadków z ucziałem pieszych w Warszawie ma miejsce właśnie na osygnalizowanych przejściach dla pieszych, wyżej wymienionego rozwiązania nie można nazwać inaczej niż skandalicznym. Po drugie rowerzysta, nieprzyzwyczajony do innego światła dla pieszych i innego dla rowerzystów, również może się zasugerować zielonym dla pieszych i wjechać na skrzyżowanie mając czerwone.  Po trzecie - jadące na rowerze dziecko w wieku do 10 lat jest pieszym, musi poruszać się chodnikiem, może a nawet musi przejeżdżać po przejściach dla pieszych - co oczywiście będzie kompletnie niezrozumiałe dla kierowcy nie spodziewającego się rowerzysty na przejściu dla pieszych w sytuacji, gdy obok jest przejazd rowerowy i pali się na nim czerwone światło.

Rozwiązanie takie jest też rażąco dyskryminujące dla rowerzystów, gdyż radykalnie skraca czas wyświetlania dla nich zielonego w porównaniu do zielonego dla
samochodów indywidualnych. Po wdrożeniu na wielu skrzyżowań praktycznie uniemożliwi ono jakąkolwiek podróż rowerem z wykorzystaniem dróg rowerowych z uwagi na makabrycznie wydłużony czas przejazdu, który stanie się wolniejszy nawet od jazdy samochodem i komunikacją zbiorową.Pragnę zwrócić uwagę, że obowiązujący Inżyniera Ruchu dokument STRATEGIA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTOWEGO WARSZAWY do 2015 roku i na lata kolejne  (Załącznik nr 1 do uchwały nr
LVIII/1749/2009 Rady m.st. Warszawy z dnia 9 lipca 2009 r.) w punkcie 4.5.1 mówi:"Stąd w strefach śródmiejskich dążyć się będzie do uwzględnienia potrzeb ruchu rowerowego, zwłaszcza w postaci pierwszeństwa przejazdu (w wybranych punktach) oraz ?przyjaznej rowerowi? sygnalizacji świetlnej. Równocześnie brane będą pod uwagę wymogi bezpieczeństwa ruchu pieszego." Wprowadzona już na skrzyżowaniu Jagiellońskiej i Solidarności organizacja ruchu jest jawnym zaprzeczeniem tego zapisu.

2) Ponadto,  wnoszę o dokonanie natychmiastowej korekty ustawienia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Solidarności i Jagiellońskiej, najlepiej przez likwidację zielonej strzałki na wjazdach na skrzyżowanie przez które przebiega przejazd rowerowy (w tym wypadku północny wlot ulicy Jagiellońskiej).

3) Proponuję również rozważyć zmiany kadrowe w biurze Inżyniera Ruchu, zwłaszcza wśród urzędników zajmujących się programami sygnalizacji - tak jawne działanie wbrew wszelkim deklaracjom Ratusza, dokumentom Strategicznym i Politykom powinno co najmniej wzbudzić niepokój Pani Prezydent.

Z poważaniem
Rafał Muszczynko
« Ostatnia zmiana: 24 Lis 2016, 19:12:35 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)